Hvorfor blir du i forhokdet?
Jeg vet bl.a. at man ikke går inn i noe forhold med andre før man har et godt forhold til seg selv. Og det virker det ikke som du har ut fra det du beskriver.
Det går fint, du blir vant til det - og da blir det en gledelig ekstrabonus de gangene det skjer, istedenfor at det er noe man går og lengter etter hele tiden.
Det er selvsagt ideelt å ha et godt forhold til seg selv, men å få det bedre med seg selv kan involvere også å bli sammen med noen.
Det er riktig, men mange har en forestilling om at Den Andre skal gjøre hele jobben for dem. Dermed slutter de å videreutvikle sin selvstendighet etter at de er kommet inn i et forhold, og får derfor et problem når forholdet tar slutt.
Det har jeg svart på. Les tråden. Men økonomi er viktig her. Har ikke råd til å kjøpe eller leie. Familien blir fryktelig skuffet.
Jeg lever til tross for null fysisk kontakt. Men jeg har det IKKE bra!!
Eventuelt når forholdet ikke tar slutt, som vel er tilfellet med @jae-ols
Det tar ikke slutt i min alder.
Det virker bare veldig rart at det er økonomiske grunner som holder noen igjen fra å bryte ut av en usunn relasjon. Andre er villige til å bo på gaten for å gjøre det samme.
Det er ikke jeg, jeg har opplevd mer vondt en de fleste. Må ha trygghet. Selv om du ikke forstår det.
Å leve uten sex i 30 år er ingenting mot å gå i “mørke” i 30 år. Og nå er det ikke mange år igjen. Noen vil at jeg skal bryte ut, men er det så enkelt?
Hvorfor skal det ta slutt? Har du svar på det?
Fordi, hvis det er som det høres ut, så lever du i et usunt avhengighetsforhold til noen som ikke gir deg det du trenger. Og du har fortsatt tid til å oppleve interessante ting i sexlivet. Nå er jeg den første til å innrømme at det området kan være nokså håpløst, så jeg påstår ikke at det vil ordne seg og alt vil gå bra. Sånn er livet.
Du oppnår ingen ting med min alder. Og jeg er IKKE avhengig av noen. Men livet ble ikke sli jeg hadde håpet…For mange trøkker. Hadde du fungert etter 30 år uten sex?
Som noen damer mener at sex betyr alt. Men det gjør det ikke. Jeg har ikke tatt skade av å ha levd i sølibat i over 30 år. Men psykiske problemer er verre. Og ikke bli elsket i løpet av et langt liv, er noe jeg bare må akseptere. Noen dør av det.
Damer? Det er vel heller flere menn som mener at sex er alt vil jeg tro. Det med å ikke bli elsket er det nok veldig mange damer som forstår.
Jeg er på en måte nesten kvalifisert til å svare på dette, men da snakker vi om mine første 30 år. Og skal man dømme utifra min tilstedeværelse her så kan man jo spørre seg selv hvor godt jeg funker.
Man må ta lidelse i stedet for nytelse. Da føler du at du lever. Sex er noe man fint kan greie seg uten, det er jo grisete da. Ufattelig mange lever uten å ha sex på noen måte.
Lidelse istedenfor nytelse? Nyte lidelse? Da har vi det bare lækkert alle sammen her da.
Er du så opptatt av sex? 1000 ting i livet som er mye bedre…Når du ikke har sex får du et annet syn på livet. Du har det bra. Men ingen kjærlighet er tøft. Mann føler at en ikke er noe verd. Det må nesten oppleves.
Det blir ingen sex her, det toget er gått for lenge siden. Så DETTE livet ble uten kjærlighet. Trist men sånn er det.