Opplever så klart også å bli tung i pusten av å gå trapper osv når jeg er ekstra bekymret og er fokusert og redd rundt dette.. at jeg generelt da føler meg dårligere og blir redd .. fler?
Føler på AKURATT det samme som alt du beskriver her.
Er helt grusomt
Føler det er lite håp, sliter med søvn og ligge på ulike sider her også
Beste er bare å tenke positivt og prøve å håpe på en bedre fremtid, lete etter alt positivt!
Å endelig fler i samme båt..! Ja jeg tror jeg skal dø hver eneste gang ! :/ en evig spiral jeg føler jeg aldri blir kvitt .. kan gå dager der jeg klarer ignorere, og føler meg bedre .. så boom! Føler man har tatt to steg frem også 4 tilbake ..
Ja meg også, hva gjør du angående jobb og livet ellers? 😀
Jeg jobber ikke akuratt nå pga noe utmattelse , men er mye på gå turer .. og får de jo så klart hele tiden da å .. trenging har jeg måtte kutte ut, de er der med en gang jeg anstrenger meg, som å vaske bil osv… helt grusomt . Hva med deg?
Åja ja ser den da!
Studerer ak nå siste året, men flytter hjem igjen. Starta for 2-3 år siden dette drittet her og har bare levd sitt eget liv dessverre. Føler mye hjelper, men så er det steg tilbake hver gang d skjer.
Så det aller meste ligger psykisk, uansett hvor hardt d er så må jeg bare se fremover og tenke at jeg lever enda, fått en mulighet lsm. Lever engang 😀
Men siste månedene har d vært vondt, lite søvn, mye av d vi prater om nå + masse leamus i alle deler av kroppen konstant. Er så slitsomt, men gir jo på samme måte ikke opp😅
Du får de også når du går tur og fikser ting , ler osv? Vel helt ærlig , føler jeg skal dø der og da og alt stopper opp.. og gruer meg på en måte bare til neste kommer ut av det blå .. da er spiralen i gang og blir verre :) savnet egentlig livet før dette ble et problem
Jaja dukker opp i bokstavelig talt hver eneste situasjon uansett hva. Som Tur, ler, kjærlighet, skole, senga, gode og dårlige dager, hakke noe å si. Dukker opp uansett hvor mye jeg spiser og drikker og medisiner osv, føler jo at alt er håpløst og at ingenting funker lsm.
Men peater med venner, familie, psykolog og lege om det + her på nettet. Man er aldri alene om ting, plutselig endrer ting seg i fremtiden. Veldig lite sannsynlig for at d varer livet ut, går nesten ikke. Må bare ha troen på å leve videre og at d gir seg i guess, selv hvor hardt d egentlig er
Ja jeg skal få sånn samtale nå i april.. legetime i april.. men føler liksom aldri man kommer seg dit.. redd for dagene før .. men merker de vel mest å når jeg bekymrer meg og små leter etter dem . Men vanskelig å liksom bare skal snu tanker og alt å .. har du sånne i serier å? Sånn raske rett etter hverandre før det stabiliserer seg? Er liksom ikke så lett p tenke alt bare er angst heller, aldri hatt problemer med det før .. bare kom brått for et år siden etter 3 år med angst
Ja kom veldig brått for meg også, et merkelig symptom egentlig, men hjertet er jo en muskel det også, så derfor.
Så bare krysser fingrene for at det går over etter hvert 💪🏻
Ikke og ALDRI gi opp i hvert fall, vi må prøve å snu alle de negative, se på de positive. Selvom d er steg tilbake hver gang og like tøft hver gang, har fått alt som du beskriver, og tatt alle tester som kan tas. Rart å tro d bare er mentalt, men om d hadde vært livsfarlig og akutt hadde vi ikke levd mer, så enkelt er d.
Så bare ikke gi opp
Fikk bare 24 t ekg og en 20 blodprøver + ct.. legene mente jeg ikke trenge ekko eller monitor .. men dette var 3 år før hjertet startet .. men legene mener enda alt er bra ..
Ja og legene har jo åpenbart rett i det de sier, tar jo d seriøst. I hvert fall når d er psykiske lidelser.
Studert og lest mye på det, og greia er at når hjernen og kroppen blir vandt til noe så tror kroppen det er eneste måten å løse ting på, siden d er en vanesak og “tradisjon” for kroppen om du skjønner.
Så det som gjør deg sterkere er å utfordre deg selv på det aller værste og stå i det hver dag/gang.
Prøv ut nye ting og vaner + prøve å holde en sund og god livsstil
Interresant .. haha for jeg vender meg liksom aldri helt til dem XD
Nei gjør jo egentlig ikke det jeg heller, sånn helt ærlig. Men bare prøver å trekke inn positive ting lsm så ofte som mulig å bygger på d, ALDRI lett men
Får du også sånn uro/kribling i brystkassa .. kjennes ut som hjertet er skikkelig urytmisk , men når du tar pulsen så er den ikke det ? Men det er sånne rare dunk og som en «sommerfugl» i bsytkasee , vet ikke om det er mat eller luft .. men det er jo å helt forferdelig ., har det akuratt nå mens jeg skriver og så redd det er hjertet .. men pusle er grei der og jevn
Ja får det ja, i tillegg til smerter rundt hele brystet og magen til tider.
Er kjempe ekkelt og skummelt, men du er ikke alene
Hvordan er det i dag, dagsform og motivasjon osv.
Selv fått 3 allerede, men føler meg rolig ellers😅 syke greier dette her
Hei :) hatt en del hjertebank til nå , men merker de kommer ofte om jeg er redd dem / søker dem. Eller mye luft som jeg kanskje å tror er hjertebank, men vet det å kan forårsake hjertebank . Merker det er mindre når jeg ikke fokuserer på dem , så brått kommer en, og jeg har fokuse tilbake og det er i gang .. tror all dunking i brystkassa er hjertebank / uregelmessig rytnme .. men fin form ellers , fått gått tur og handlet .. du da?
Ja samme med meg også, kommer fort tilbake selvom man ikke tenker på dem, var hos psykolog i dag, ble fortalt om Eksponering og ignorering, tillegg til at d ikke er farlig og at man lever enda.
Dags form bra her, men lite motiverende å våkne til det når pulsen er lav, gir liksom ingen mening, men men😅
Får bare gjøre ting selvom
Jeg håper de samtalene jeg skal til å vil hjelpe XD hjertebank er det verste symptomet av kroppen jeg desker med av alt jeg har kjent på i disse 4 årene med angst XD