Ekstraslag

Hei,

Jeg sliter mye med ekstraslag og føler meg uvel når de står på som værst, blir svimmel, muskelsmerter (brennende/sviende/følelse) kvalm, kraftløs og omtåket. Sjekket hjertet til hjertelege med ultralyd og 74 timers EKG for ca 1 år siden.
Jeg sliter med panikkangst og helseangst. Panikkangsten har roet seg etter jeg lærte at motgiften til angst er å møte angsten, så alarmsystemet mitt har roet seg litt ned. Så jeg lurer på hvordan dere føler dere de dagene der ekstraslagene står på som værst? Hvilke symptomer har dere? ☺️

Jeg vett at det ikke er farlig i d hele tatt. Jeg har en kamerat som sleit m d og alt vsr psykisk. Jeg opplever høy puls m kraftige slag men j bsre legger meg ner og lar d gå over sjøl.

Hei. Har selv slitt med kraftig hjertebank som kan vare i dager/uker av gangen i flere år nå. Når periodene med hjertebank starter blir jeg på en måte uvel i kroppen, slørete syn, «dirring» i armer, skulder og nakke. Dårlig mage, svette i håndflatene og generell ubehagelig følelse i brystet. Kjennes av og til ut som bobler eller at noe rører seg i brystet på en merkelig måte før hjertebanken kommer. Når jeg får et kraftig dunk, stråler det ut i begge armene og jeg blir akutt svimmel i noen sekunder.

Jeg har også Ekstraslag/hjertebank ofte eller hver dag (i flere år nå), går på betablokkere. Føler ikke så mye hjelper egentlig eller har ikke funnet ut det enda, så der trenger jeg hjelp selv må jeg si.
Perioder der hvor d ikke oppstår i det hele tatt, andre ganger er d helt sinnsykt mye.
Kjenner hvert slag og svetter som regel når det skjer + blir redd og rød i kinnene