Ekstraslag

Hei,

Jeg sliter mye med ekstraslag og føler meg uvel når de står på som værst, blir svimmel, muskelsmerter (brennende/sviende/følelse) kvalm, kraftløs og omtåket. Sjekket hjertet til hjertelege med ultralyd og 74 timers EKG for ca 1 år siden.
Jeg sliter med panikkangst og helseangst. Panikkangsten har roet seg etter jeg lærte at motgiften til angst er å møte angsten, så alarmsystemet mitt har roet seg litt ned. Så jeg lurer på hvordan dere føler dere de dagene der ekstraslagene står på som værst? Hvilke symptomer har dere? ☺️

Jeg vett at det ikke er farlig i d hele tatt. Jeg har en kamerat som sleit m d og alt vsr psykisk. Jeg opplever høy puls m kraftige slag men j bsre legger meg ner og lar d gå over sjøl.

Hei. Har selv slitt med kraftig hjertebank som kan vare i dager/uker av gangen i flere år nå. Når periodene med hjertebank starter blir jeg på en måte uvel i kroppen, slørete syn, «dirring» i armer, skulder og nakke. Dårlig mage, svette i håndflatene og generell ubehagelig følelse i brystet. Kjennes av og til ut som bobler eller at noe rører seg i brystet på en merkelig måte før hjertebanken kommer. Når jeg får et kraftig dunk, stråler det ut i begge armene og jeg blir akutt svimmel i noen sekunder.