Ekstraslag

Hei,

Jeg sliter mye med ekstraslag og føler meg uvel når de står på som værst, blir svimmel, muskelsmerter (brennende/sviende/følelse) kvalm, kraftløs og omtåket. Sjekket hjertet til hjertelege med ultralyd og 74 timers EKG for ca 1 år siden.
Jeg sliter med panikkangst og helseangst. Panikkangsten har roet seg etter jeg lærte at motgiften til angst er å møte angsten, så alarmsystemet mitt har roet seg litt ned. Så jeg lurer på hvordan dere føler dere de dagene der ekstraslagene står på som værst? Hvilke symptomer har dere? ☺️

Jeg vett at det ikke er farlig i d hele tatt. Jeg har en kamerat som sleit m d og alt vsr psykisk. Jeg opplever høy puls m kraftige slag men j bsre legger meg ner og lar d gå over sjøl.

Hei. Har selv slitt med kraftig hjertebank som kan vare i dager/uker av gangen i flere år nå. Når periodene med hjertebank starter blir jeg på en måte uvel i kroppen, slørete syn, «dirring» i armer, skulder og nakke. Dårlig mage, svette i håndflatene og generell ubehagelig følelse i brystet. Kjennes av og til ut som bobler eller at noe rører seg i brystet på en merkelig måte før hjertebanken kommer. Når jeg får et kraftig dunk, stråler det ut i begge armene og jeg blir akutt svimmel i noen sekunder.

Jeg har også Ekstraslag/hjertebank ofte eller hver dag (i flere år nå), går på betablokkere. Føler ikke så mye hjelper egentlig eller har ikke funnet ut det enda, så der trenger jeg hjelp selv må jeg si.
Perioder der hvor d ikke oppstår i det hele tatt, andre ganger er d helt sinnsykt mye.
Kjenner hvert slag og svetter som regel når det skjer + blir redd og rød i kinnene

Hei. Når du sier hjertebank mener du st hjertet slår raskt (høy puls) eller ekstraslag?

Jeg har slitt med ekstremt mye ekstraslag np i snart to uker. Og er livredd! Det kommer sjeldent når jeg er i sktivitet men sp fort jeg setter meg ned kommer det!

Jeg har tatt vanlig ekg hos fastlegen men hadde ikke ekstraslag under målingen så legen så ikke slagene. Ellers var alt fint. Tok også blodprøver som var fine.

Er dét virkelig slik at angst og stress og ikke minst angsten og frykter for disse slagene og hva det kommer av, kan holde de vedlike og gjlre at de kommer ofte?

Hvor lenge hadde du det? Og hvor ofte kom de ila en dag?

Hei kjære deg 🫶🏽
Jeg svarer, så du spurte noen andre men jeg har noen tips som har hulpet meg veldig å jeg kjenner ikke ekstraslagene like godt nå ☺️

Ekstraslag for meg er ekstraslag, føles ut som hjerte slutter å banke for å så ta igjen med hardt slag, vanskelig å forklare.

Skjønner godt at du er redd, de er så ubehagelig spesielt når det gjelder hjertet. Det er helt vanlig at du kjenner dem ekstra når du er i ro, spesielt også når du er redd for at de skal komme å har ekstra fokus på hjertet, tro det eller ei men mange som sliter med angst har ekstraslag. Jeg har også tatt ekg til legen der ekstraslagene ikke ble registrert, men fikk henvisning til hjertespesialist som tok ul av hjertet og holter i 72 timer der 237 ekstraslag i døgnet ble registrert, men helt normale vanlige ekstraslag. Fikk råd fra hjertelege om å ta betablokkere om det ble for ille, men jeg tørr ikke å ta det. Det som har hjulpet for meg er riktig magnesum, tar 1 om morgenen og 2 på kvelden, må ta de i en periode på 1 måned før man merker bedring 🫶🏽 jeg kjenner de nesten ikke lengere, anbefaler dette merke om du ønsker å prøve: https://www.aarjahealth.no/products/magnesium3
Jeg gikk tok for de for en stund siden å kjøpte en annen pakke fra helsekost mens jeg ventet på forsendelsen fra dem, å fy flate, ekstraslagene kom med full kraft tilbake, derfor anbefaler jeg det merke på det varmeste 🫶🏽 nevrologen min så også på ingridiensene å han sa de er av beste type som taes ordentlig opp i kroppen ☺️ jeg kjøper alle kosttilskuddene mine fra dem 🥰
Det jeg også kan anbefale er boxbreathing, pilates og meditasjon, hjelper å roe ned nervesystemet å jeg har fått ett helt nytt liv, føler meg så rolig uten å må ha behov for medisiner 🫶🏽

Takk for svar :)

Kunne du ha dette over lengre periode i gangen? Dette kom helt plutselig en dag til meg og det Har vart i straks 2 uker til meg.
Enkelte dager forsvinner det og er ikke tilstede i det hele tatt om ettermiddagen. Men kommer en eller to på kvelden- da blir jeg roligere og tenker at det har godt over.

Men så våkner jeg dagen etter og det første jeg tenker på og kjenner etter om er om de kommer og er tilstede. Da kommer de ofte etter en liten stund.
Da kan de komme mange på rappen og flere på samme minutt.

Det føles som det blir et sug i halsen og et funk i brystet. Tar jeg pulsen samtidig når det skjer kjenner jeg faktisk at pulsen hopper over et slag, jeg får panikk og tror at NÅ stopper hjertet!!

Det er maange ila dagen, har prøvd å telle men holder ikke tellingen. Men er nok langt over 100 vil jeg anta.

Jeg har fått henvisning til sånn døgnmålig, men tar flere uker før det er ledig kapasitet.

Legen mente ikke vi skulle henvise men valgte å gjlre det og jeg spurtr om det var fordi han trodde det var noe farlig eller om det var for å roe meg - det var for å roe meg sa han! Og det er jo et godt tegn.

Jeg ser de aller fleste sier det er ufarlig men DET er vanskelig å tro på når man har sånn angst for det og har googlet såå mye om hjertesykdommer.

Jeg har det hver dag, å har hatt det i 3 år ☺️
Kom helt plutselig til meg også, anbefaler deg å ikke google, der kommer de verste tilfellene opp.
Started i det små til meg for så hadde jeg det konstant igjennom en dag, men verst på kvelden.
Jeg skjønner at du blir redd, det er veldig ubehagelig, jeg har dratt en del ganger til legevakten fordi jeg tror det er noe alvorlig galt med hjertet.

Så bra at legen har henvist deg, da får du kanskje roet deg når du får påvist at det ikke er noe galt, men det er fortsatt ubehagelig.

Anbefaler virkelig å prøve magnesium 🫶🏽

Hvilken magnesium? Har lest om det og det finnes jo så mange ulike sorter. Noen bedre for ulike «symptomer enn andre

Jeg skrev hvilken magnesium i den første kommentaren, får ikke til å sende linken på nytt da noen har flagget innlegget som spam og at det er reklame. Må bare påpeke at jeg oppriktig ikke er sponset av dette firmaet eller har noe med de å gjøre, jeg bare deler min erfaring å ønsker å hjelpe å gi tips til noe som kan funke for ekstraslag.

Så dumt! Er det ikke lov å prate om hva som har hjulpet, eller er det fordi det var link direkte til produktet?

Det var link direkte til produktet.
Var noen som flagget innlegget men admin har godkjent innlegget mitt igjen så det ligger ute ☺️