Hei,
Dette forumet inneholder mange opplevelser og erfaringer om hvordan det er å ha helseangst, men veldig få tråder om hvordan det er å legge helseangsten bak seg og bli “frisk”. Jeg skriver derfor dette innlegget om min historie med håp om at det vil være givende og motiverende for flere å lese.
Litt om min erfaring med helseangst:
Jeg er en helt normal 25 år gammel mann, jeg har gode venner, en fin familie, jeg studerer og trives kjempegodt med det. Likevel har jeg hatt “styggen på ryggen” i form av angst for mitt eget hjerte. Det hele startet for meg etter en tung høst i fjor med mye skole. Underveis på en helt normal løpetur fikk jeg vondt i brystet og ble svimmel. Det prikket i hendene og som lyn fra klar himmel fikk jeg for meg at nå holder jeg på å dø. Det var en ubeskrivelig panikk som forplantet seg i hele kroppen. Noen minutter gikk og jeg følte meg bra igjen, skjelven, men bra. Denne enkelthendelsen satte likevel en skikkelig i støkk i meg og ble utløpet til flere måneder med hypermonitorering av mitt eget hjerte.