For å være helt ærlig? Jeg kom aldri videre, snubblet rundt i dette så lenge så lenge, og jeg har vel følt meg alene og i en evig sirkel der jeg har forsøkt å forklare det men blir aldri ferdig, fordi det ikke er så mange i min krets som skjønner hvor ekkelt og krevende det er å leve med. Det er jo en usynlig sykdom. Folk vil gjerne kalle dette hypokonderi, men jeg er ikke helt enig i at det er det. Det er jo fysisk ikke bare psykisk dette. Jeg støtter deg 100% i hvor krevende det er, jepp pusten og hjertebanken er ubegripelig ekkel, just ryddet litt i hjemmet her. Stress kan det være en kombinasjon med Adhd? Jeg vet ikke, er du medisinert mot adhd?
Jeg forstår deg så godt :) og selv føler jeg meg veldig ensom i det hele med få som forstår hvordan det virkelig er :/ jeg er ikke medistert mot adhd, men har forsøkt for :) ble helt flat , og visste til slutt ikke hvordan jeg skulle snakke med folk … kjempe flaut … så de slutta jeg på . Er du påmemdisiner ? Tror legen det kan ha noe å si ? Føler liksom kroppen min tåler så lite før den slår seg vrang med alle symptomene osv . Og blir jo igjen da redd den ikke takler å komme seg tilbake til normalen igjen . Vil jo så gjerne abre ignorere alt dette med hjertet osv, men er ikke lett ! :/ og denne rare pusten sitter liksom på høyre side øverst over brystet på en måte … og merker det hele tiden og før ikke dratt pusten ordentlig inn . Så det er jo supert XD
Merket du noe hjertebank når du ryddet nå da? :)
Du sier du er ensom, men er du gift, eller har noen i livet ditt? Ensomhet kan en vel ha selv om en har venner o.l også om en ikke blir helt forstått. Det er vel noe av det jeg føler, at jeg blir ikke helt bli forstått av de rundt meg, fordi de ikke aner hvordan det er. Medisin har jeg ikke prøvd, fikk jo diagnosene for sent og at jeg har lært å leve med det, har hørt så mye rart om adhd medisin, jeg har vel egentlig slått meg til ro med at jeg er som jeg er. Legen vil nok bare det beste (men han sympatiserer med at det er vanskelig), legen har alltid forsøkt å trygge meg, uten at dette har hatt noe virkning på tryggheten, det blir liksom bare ord alt sammen men fjerner ikke symptomet på noen måte. Skjønner du blir redd for symptomene, det gjør jeg også, og så lenge jeg har gått rundt med dette har det kanskje blitt en traume hele pakka? Husk at stress også kan spille mye inn, stress gjør mye dumt det kan jeg skrive under på. Nja fikk vel et eller annet ekstraslag etter flytte rundt på ting men det er ikke helt de jeg blir skremt av det er mer de der seriene eller når de varer og står på som setter meg ut av balansen. Hvordan takler du det med barn og når det står på?
Jeg var gift . Skilt nå og barna bor hos far pga skole og bhg. Så jeg pendler noen dager i uka og husker på . Så mye alene … men opplever liksom symptomene blir verre når jeg får det bedre og på en måte … har jo noen venner , men de forstår jo heller ikke fullt ut .
Okei, ja det virker som du har en del å tenke på, alene er jo selvfølgelig også trigger tipper jeg, tanker som sviver hjelper jo ikke det heller. Du får det verre når du har det får det bedre? Hvordan da at hjertet hopper alle veier om du blir ivrig glad o.l? Nei det er jo akkurat det med venner, de ønsker sikkert å forstå men gjør det ikke helt, vet hvordan det er å skulle forklare blir aldri ferdig. Har du også høyere puls til tider kjenner det, ubehag som det o.l? Bekymrer du deg mye om fremtiden o.l?
Ja at når jeg klarer jobbe med det å komme meg mer opp og over frykten … så slår det dobbelt tilbake så jeg faller rett ned igjen, så alt jeg jobbet med kom tilbake for fult av frykt og alt … at det på en måte prøver holde enn der eller hva man skal si . Ja er jo mye redd når man er her alene … alltid hva om tanker :/ men i utgangspunktet skal det jo ikke ha noe å si hvor jeg er :)
Mye redd for fremtiden ja og henger meg jo helt opp i det her med hjertebanken
Også opplever jeg faktisk å få hektebwnk om jeg ler mye osv … gjør du å XD eller sneket mye uten pause osv
Kjenner meg så igjen med det du sier at det er skummelt, som at en forsøker og går det bedre så får en ti dobbelt smekk tilbake og raser sammen som det korthuset en er. Hvorfor kan en kanskje spørre, er det fordi en er deprimert, har fortiden et spill med i denne følelsen og angsten, som at en er redd for at ting skal gå bra (underbevisstheten). Dessverre har jeg ikke noe godt fasitsvar, men det er litt betryggende å vite at det er andre som også sviver i denne angst karusellen ikke bsre en selv alene. De hva om tankene du nevner er så forferdelige, jeg vet det så godt, så er det bare en selv som svare seg selv også. Hva gjør du når du har skikkelig panikkangst, sitter du stille løper du avgårde? Hva er det som gjør at fremtiden er skummel? Ja ikke bare hetetokter kulde følelse også helt forferdelig, skjelvinger o.l også
Jeg mente hjertebank :) om du får det av å le mye og slikt :) nå får jeg ikke panikk angst så mye, er vel mer disse tingene som er der mer hele tiden når jeg er «fin» og ikke har anfall … som hjertebanken og kort pust osv … er jo der mer hele tiden når jeg ikke har anfall å… er dem det hos deg å når du ikke har anfall? Men når jeg først får panikk så hjelper det med luft , og å ha noen der evt og bare legge meg ned i fosterstilling … vil jo bare rømme landet da egentlig XD
Skjønte det var hjertebanken du mente, jepp har det også mer eller mindre heletiden altså, har set hver dag for å si det slik, men det er ikke noe galt, bare ekkelt, har ikke ofte skikkelig panikkangst lenger men når jeg har det er det ikke særlig gøy nei. Ja jeg har gått fjell og land rundt når jeg har hatt skikkelig uro og angst, men har jeg først fått ey anfall med ekstraslag hjelper nesten ingenting, heller ikke å gå, har prøvd å gå fra angsten flere ganger jeg 🤣. Når jeg blir skikkelig redd så gjør jeg så mange ting, for å stoppe angsten har jeg holdt hendene under iskaldt vann, kastet kaldt vann i ansiktet o.l, blir jo desperat. Jeg har ingen der når det slåt til for fult da er jeg alene, må stå i det tåle det alene.
Det er noe herk! Se for deg to stk i det panikk moduset der samtidig XD er sikkert noen venninner og slikt som opplever det samtidig, og ser jo sikkert like bra ut XD jeg syntes helt ærlig det er noe dritt å takle det alene … er jo en påkjenning på kroppen etterpå å … og uroen kan sitte i kroppen konstant , analyserer alt . Har du helseangst å? :)
Haha ja det hadde tatt seg ut 🤣 synes nesten jeg ser det for meg to stykker som løper rundt. Ja har helseangst/panikkangst også kalt dødsangst. Ja herk er forordet på det, unner deg ikke å ha dette, kunne jeg fjernet det for deg hadde jeg gjort det med glede. Som du sier å takle det alene det er ikke lett, prøver selv, men som du ser er jeg sittende fast jeg også som deg. Likevel sitter vi jo her da, synes det er litt interessant at vi sliter på samme måten. Ser du noe tv, serier o.l om du gjør hjeper det å gjøre slik?
Jeg har alltid på tv i bakgrunnen , og må ha på lys og helst musikk , men merker hele kroppen ligger på lur selv om XD elsker jo egentlig kaffe osv , men det kan jo da flere timer senere komme i fullt gir XD ja veldig god tå snakke med deg ^^ og endelig noen som er så lik ens egen situasjon ! :)
Sitter her å surfer på nettet via mobil nå, tiktok er morsomt, om du er der inne? Kjenner jeg har litt uro i dag, sånn sommerfugler i brystet nesten, litt vanskelig å ignorere, æsj. Hehe jeg er litt for glad i Monster energi drikk, men det her ikke noe å sinom jeg drikker kaffe eller energidrikk, eller lar være ekstraslag får jeg selv om. Så det har jeg testet ut. Ja litt morsomt at vi sitter i lignende situasjon, eller kanskje ikke så morsomt men, interessant. Og når vi ser tilbake på bakgrunnen vår og at begge har adhd. Hvem vet, snør her jeg bor, håper det smelter lei sludd og snø nå…
Ja tik tok kan hjelpe , mye morsomt der :D du har testet det ut ja ? Da kanskje jeg kan spare meg for det da ^^ masse uro i dag selv , blir litt som sommerfugler ja ^^
Ja testet ut om jeg får ekstraslag av energidrikk det fjør jeg ikke, det er det samme med eller uten for meg. Men vi er jo alle forskjellige. Så su sliter med uro, hvordan håndterer du uro? Føler du uro og angst henger sammen?
Merker på en måte uroligheten gjør det vanskelig å fokusere fullt på ting, går alltid og følger med liksom … og da merker jeg angsten er mye lettere å trigge frem og så kanskje ? :) uroligheten gjør at jeg sover dårlig og er liksom alltid en så påminnelse på hva om XD
Hva om er et h…… sliter du med katastrofetanker, i så fall hvordan? Blir du sint når du sliter med ekstraslagene eller irritert på de rundt deg? Skulle gitt mye for å fått fri fra det men jeg aner bare ikke hvordan. Ignorere fysiske ting er ikke lett.