Seksuellisering på Snapchat

Veldig kjip situasjon dette, men hvor gammel er du? Hvor alvorlig situasjonen er kommer litt ann på alder, men hvis du også har en funksjonshemmelse så synes jeg dette er ganske alvorlig i seg selv.

Har du en egen kontaktperson som hjelper deg med jobben? Ikke noen som jobber der, men en person som jobber på f.eks. NAV eller lignende.

Takk. Men jeg angrer veldig på at jeg har gjort det.

Men siden du sier at du har bra erfaring. Kan du sende meg noen apper eller nettsider som jeg kan bruke for å prøve det.

For jeg stoler nesten ikke på noen om du skjønner.

Jeg ble mobbet hele barneskolen og ungdomsskolen så litt pga det så er det nesten ingen jeg stoler på og føler jeg kan snakke med.

Men siden du sier du har erfaring med det så gjerne send meg apper/ nettsider som er bra/ verdt å prøve.

Forresten, jeg har en funksjonsnedsettelse.

Relationship Hero er bra, men ikke profersjonelle. BetterHelp var ok, men har brukt kun 1 gang tror jeg.

www.kry.no - den her er norsk og profesjonell, men kan hende koster litt og har korte timer, men denne hadde jeg nok anbefalt mest. Men hvis du først trenger å finne ut av hvordan å snakke, og hvis du kan engelsk, hadde jeg anbefalt Relationship Hero - det er der jeg begynte for å i hele tatt forstå hvilken retning jeg skal, “hva heter det jeg trenger hjelp med”

Beklager så mye at det har tatt så lang tid for meg å svare! Har ikke vært her inne på en stund.

Det går fint.

Jeg sliter fortsatt med det jeg har skrivet her før ogsånt også nå.

Men tingen er jeg kan litt engelsk men ikke så veldig mye. Kan egentlig bare norsk om du forstår. Men takk at du svarte uansett da.

Hei. Vil bare si husker dere jeg fortalte om en som addet meg på snap på kvelden etter julelunsjen og det?

Vel jeg har fjernet han for noen uker siden.

Og for 2 dager siden så la jeg han til på snap igjen. Egentlig kun for å si til han unnskyld for at jeg har virket sur og sint. Har ikke vært det. Så unnskyld for det. Han skrev, det går bra.

Også skrev jeg til han venner igjen?

Også da skrev han til meg oki, men vis meg bh 1 min og dra den ned så kan jeg se puppene dine. Også er vi venner igjen.

Jeg gjorde det selv om jeg egentlig ikke vil. Men følte jeg måtte det akkurat som forrige gang.

Men så senere i kveld så skrev han til meg snakke på snap og vis meg bh og dra den ned så jeg kan se puppene dine på kamera. Uten lyd da.

Også skrev han til meg senere på kvelden også klem puppene sammen og smil. Og la meg kose meg mens jeg ser på.

Føler jeg må gjøre det han sier for vil ikke at han skal være sur/ sint på meg og liker ikke å si nei til folk og han sier når jeg virker sur så sårer det han. Og vil ikke såre han eller noen andre lizm om dere skjønner.

Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå.

Kan dere gi meg noen forslag/ tips?

Eller skrive noe nettsider jeg kan gå på ogsånt om dere skjønner hva jeg mener.

Og hvis dere spør nei nå er det ikke ha vennen hans som skriver det. Nå er det han selv han som eier den Snapchat kontoen som skriver det til meg.

www.kry.no er norsk og på norsk :)

Med sånt er bare å begynne, et sted. Kan også bare google private terapeuter/psykologer å finne i område du bor i og avtale timer med dem, de tilbyr ofte også videosamtaler gjennom zoom eller teams f.eks.

Uansett, det er bare viktig å ta det skrittet, begynne et sted og da kan du også be om råd hva du skal videre - kanskje de har råd, kanskje ikke.

Det er også ALLTID helt OK å bytte terapeut/psykolog når enn det virker at det kanskje ikke helt passer, og LIKE OK å komme tilbake til en psykolog etter at du har snakket med andre psykologer. Psykologer er der for å gjøre jobben sin, de blir ikke fornærmet - de pleier ikke ha RSD (rejection sensitivity) og hvis de har det, så er de ikke gode i jobben sin uansett :D

Bare begynn et sted, Kry, fastlege eller fastlege som finner deg en psykolog, eller finne private psykologer som du kan kontakte online, bare begynne et sted og jobbe videre. De fleste psykologer har mye verdifullt å hjelpe med, men sjeldent at 1 psykolog kan hjelpe 1 person med alt.

ønsker deg masse lykke til! Du fortjener SÅ mye bedre! Men det tar en del til og indre arbeid for å lære/forstå det ordentlig.

tid*

Men har du snakket med sjefene? Du kan ikke være alene i dette her. Jeg skjønner du føler på forskjellig følelser som frykt og usikkerhet, men jeg tror du må nesten klare og finne en leder eller personalleder som du kan stole på og snakke om dette. For sånne ting er alvorlig og kan bli mye mer alvorlig.

Jeg veit ikke, men, bare begynne å si at det er visse ting sosialt på arbeidsplassen som har ført til uheldig situasjon for deg og du trenger noen å snakke med om det for å forstå hvordan å håndtere det. Selv ledere kan slite med sånt, men kanskje prøve å få noen faktisk klok og erfaren, noen man kan stole på.

Jeg er ikke smart nok for å gi råd med sånt, alt jeg veit er at du skal ikke være alene med å prøve og finne ut av denne situasjonen. Er det utenkelig for deg å snakke med lederne på jobben, snakk om dette på den www.kry.no eller rett og slett fastlegen din, eller be om psykolog fra bedriftshelsetjeneste på jobben - kan ikke prosedyre der, men du kan sikkert finne ut mer om det på nettet.

Takk. Er fra Bærum. Kan du hjelpe meg med å finne sånne som du snakker om men i Bærum. Enten Bekkestua eller Sandvika. Bor nær Bekkestua men har også vært mye i Sandvika på storsenteret der. Så kan være enten helst Bekkestua eller Sandvika. Kan du hjelpe meg med å finne det du snakker om her men nærmere det jeg skrev her?

Har noen her noen forslag til hva jeg skal/kan gjøre nå?

Eller noen tips??

Du har fått veldig mange tips om hvor, og hvordan du kan skaffe deg hjelp til det du opplever. Tipsene jeg skrev til deg tidligere er fremdeles gjeldene, snakk med de som er ledere på jobben din om hva du opplever. Slett disse personene som ber deg om å ta bilder av deg selv, anmeld til politiet, ta kontakt med fastlege eller psykolog osv…

Det er og oppgitt mange nettsider du kan kontakte for hjelp.

Den eneste som kan gjøre noe med det du opplever nå er deg selv. Du er den eneste som kan ta det steget og be om hjelp. Det er ikke andre tips eller forslag om hva du kan og bør gjøre annet enn det du allerede har fått. Ingen av oss kan finne den hjelpen du trenger lokalt der du bor, det er noe du er nødt til å gjøre selv. Om du trenger en psykolog, så ta kontakt med fastlegen din, der skal de kunne henvise deg videre, eller kunne gi deg informasjon om hvor du kan henvende deg.
Om personen som ber deg sende bilder av deg selv fremdeles jobber der du jobber, så snakk med sjefen din, eller en annen leder om hva som har skjedd.

Men foruten om disse tipsene, så hviler det på deg nå. Om du vil ha hjelp, så er det du selv som må ta det neste steget.

Tusen takk

Vel han person driver ofte og sier sånn til meg som for eksempel bh i 1 min eller noen min og la meg kose meg mens jeg ser på .

Også sier han alltid plis ikke si nei. Blir såret når du sier nei og husk jeg kan spørre deg om sånt noen ganger det har vi avtale om. Vel for min del har vi ikke noe avtale om det. Jeg vet ikke hvorfor han spør om det. Og jeg synes det er ekkelt at han skriver det til meg.

Han skriver sånt til meg på dagen og starten av dagen når jeg nettopp har våknet og slapper av og ser på ting. Og han skriver det også til meg på kvelden når jeg slapper av og ser på ting før jeg skal legge meg.

Dette handler om grensesetting, og de grensene må du sette selv.

Vil dere si at jeg blir sexsualisert av han?

Det spiller ingen rolle, det er du selv som ikke setter grenser her, og da vil det oppfattes som om du er med på leken hans.

Jeg er 22 år. og ja jeg har en funksjonsnedsettelse. Er lettere psykisk utviklingshemmed hvis du lurte på hvilken funksjonsvarriasjon jeg har.

Hvordan gjør jeg dette da?

VILdere si at jeg blir sexsuallisert av han? Jeg har sakt for slutt og spør om det. Men han bare fortsetter.