Hei, en jeg har hatt på snap nå siden et julebord på jobb eller han addet meg etter det på kvelden den dagen også etter hvert eller egentlig dagen etter så spurte en venn av han som han bor med om bilde av puppene mine og han ville at jeg skulle vise han dem på kamera ogsånt. Jeg turte ikke å si nei så jeg bare gjorde det på kamera en gang. Men han han vennen har spurt meg om å gjøre det flere ganger.
Vel i dag rapporterte jeg han på snap.
Vel, jeg er fortsatt redd for han da siden vi begge jobber på samme jobb, vi begge jobber på Arba , vel jeg vet ikke hvor vennen hans jobber men det er ikke så farlig det var han vennen som tok den telefonen og skrev det til meg ogsånt.
Det er bra du har rapportert det til Snapchat. Men jeg ville også ha snakket med sjefen din på arbeidsplassen din og fortalt hva som har skjedd, og at du er redd for hva som kan skje videre. Dette er viktig siden det han som eier telefonen det har blitt sendt bilder til har gjort noe som ikke er lov. Du kan også velge å anmelde dette til politiet.
Jeg skjenner jo ikke de sjefene så godt heller da og jeg er veldig sjernert for folk jeg ikke kjenner så godt om du skjønner hva jeg mener så er litt redd /sjernert for å snakke med dem også da om du forstår hva jeg mener.
De er fremdeles sjefene på arbeidsplassen din, og det spiller ingen rolle om du har jobbet der i ett år, eller en dag, det du har opplevd er ikke greit. Og om du og er redd for hva som kan skje på jobb på grunn av det, så må du si i fra.
Jeg må si meg enig med Kimern68 her. De er sjefene deres og mest sannsynlig vil de ta dette veldig seriøst, å kanskje du føler deg lettet etterpå. Er ikke så mange andre alternativer hvis du skal få gjort noe med det<3
Han har,latt vennen sin bruke sin telefon til å gjøre noe som ikke er lov, uten å stoppe han. Så han er like skyldig som han som gjorde det. Dessuten så skal du tenke på deg selv, og ikke alle andre. Så si i fra til sjefen din, eller anmeld til politiet.
Sant. Men er redd for at politiet ikke vil tro på meg, for jeg har ikke noe bilder og jeg har en funksjonsnedsettelse har lettere psykisk utviklingshemmed. Og er da redd at politiet ikke skal ta meg på alvor for har hørt man ikke kan anmelde eller at det ikke funker så bra da hvis man ikke har bevis har jeg hørt at det er vanskelig å anmelde da.
Politiet kan kontakte Snapchat og hente ut bevis. Selv om du har blokkert brukeren som presset deg. Du må bare gi politiet den informasjonen du har, så er det opp til politiet å finne resten av bevisene.
Så du må fortelle politiet hva som har skjedd, hvem som har gjort hva, og eventuelt brukernavn på Snapchat. Det er masse bevis bare der.
Jeg representerer ikke sidetmedord, så det som kommer fra meg er kun min egen anbefaling. Dette er ikke en privat chat, men åpent på den åpne delen hvor alle kan svare deg. Så jeg svarer deg som en privatperson.
Men jeg mener absolutt at du skal snakke med de som er sjefer/arbeidsledere på jobben din om hva som har skjedd. Du sier selv du er redd for hva som kan skje, og da er det viktig å si i fra.
Hvorfor turte du ikke si nei? Vær så snill, ikke kun ta det opp med sjefen på arbeidsplassen, men også få noen å snakke med dypere om dette. Det er ikke bra tegn at du “ikke turte å si nei” til sånt. Man skal alltid føle seg trygg å si nei til sånne ting! Best om du får en psykolog å snakke med om dette. Noen som du kan garantert stole på. Jeg har bra erfaring med psykologer privat, samt offisielle online apper med psykologer eller coaching.
Det kan være dine grenser bare, eller det kan være at du blir faktisk manipulert av folk, det er viktig å få tak i dette.