Jo enig, men det er også på en måte er sosial media, man vet ikke hvem er på andre side, jeg har allerede blitt lurt, altså en som tok kontakt på snappen, begynt å snakke, plutselig vedkommende begynte å snakke om seksualitet, sa at jobber som miljøterapeut, siden jeg liker å kjøre i landlig omgivelser, jeg har sendt video av landskapet, jeg skulle handle, da jeg så Vaktelegg, sendte video av de, tenkte det er spennende, deretter vedkommende sa at hvorfor jeg er sender sånne video, jeg (vedkommende) er 14 år, jeg svarte at du sa igår at jobber som miljøterapeut, da regna med du er nok voksen, uansett jeg har informert om min alder på sidetmed ord og du tok kontakt, men unnskyld jeg vil Ikke ha kontakt med mindre åring, det er absolutt feil. like til videre… Vedkommende truet med politiet anmeldes, da plutselig skrev til meg «jeg tuller man». «du ble så redd lol». «jeg jobber som miljøterapeut og er 27».
Vedkommende kalte seg “Sara” på snappen.
Jeg har klarte å tatt noe skjermbilde, mens vedkommende slett fort.
Men jeg har fjernet og blokkert.
Jeg synes det er veldig ekkelt. Og ikke riktig av noe tullte folk.
Så vet ikke hvordan man kan ha kontakt, her på sidetmed ord var greit før at man kan snakke diskutere fritt, men nå alt ligger åpent.
Alle kan lese alt om andre, ikke minst folk får vite om andre folk kontakt info osv.
Jeg er ikke så flink med snapp osv, men likevel jeg synes at på snap er viktig å få snappbildet enn kun bildet. Fordi da vet man at hvordan er vedkommende akkurat den tiden, fordi bilder kan være hvem som sin.
Poenget med å skrive her at folk må være ops på at sidetmed ord er heller ikke sikker plattform, så må være forsiktig. Spesielt unge mennesker driver mye tull, for dem er kanskje det er moro, men for andre folk det blir vanskelig og ødeleggende.
Så jeg ber til unge mennesker vær så snill 🙏 ta hensyn. Ikke ødelegger for andre folk, bare for sin moro skyld…