Må en dame ha pupper?

Jeg har ikke pupper lenger, ikke fordi jeg ikke likte mine (jeg var faktisk svært fornøyd med mine), men jeg fikk kreft 2 ganger og måtte fjerne begge.
Nå er jeg frisk og jeg har det svært bra, og ikke minst føler jeg meg veldig bra uten pupper som prøver å drepe meg ;-)
MEN samboeren min (vi var sammen i 10 år) forlot meg mens jeg var syk, jeg var ikke bra nok, eller nok for han lenger… mens i de 10 årene før var jeg bra nok for å betale huset, tjente som økonomisk hvilepute til ham og mm

Nå er jeg glad for at han gikk sin vei, spørsmålet mitt er egentlig mest rettet mot mannfolkan her inne:
Må en kvinne ha pupper for at dere syns hun er attraktiv og fullverdig kvinne i deres øyne?

I hverdagen ellers bryr jeg meg svært lite om at jeg ikke har pupper lenger. Jeg er en attraktiv og veltrent dame som nyter livet med hobbier og aktiviteter, men jeg har en liten mistanke om at jeg kommer til å bli singel resten av livet pga visse forventninger og ønsker til en kvinnekropp…

Jeg for min del hadde for eksempel ikke hatt noe som helst problem med en kjæreste som er impotent, eller mangler en kroppsdel…det er jo selve personen som teller.
Hva tenker dere?

Jeg er ikke mann. Bifil kvinne riktignok, men du er nok ikke ute etter min mening, men jeg deler den likevel;

Menn som lar pupper avgjøre hvor attraktiv du er eller hvor aktuell du er som partner, er ingen mann. De finnes nok, ja, men det er ingen mann du vil være sammen med.

Så vil jeg også si gratulerer som friskmeldt, det var fint å lese ❤️

Aller først: Fantastisk at du er frisk og at du har det bra. Det er jo tross alt det viktigste.
Trist å lese at du ble stående alene da det stod på som verst. Men godt å lese at du er over det og har det bra.

Så spørsmålet du stiller. Tror det er vanskelig å svare på det før en står oppe i en sånn situasjon. Rart med pupper - de elskes jo i alle fasonger og størrelser, og kan ofte fungere som seksuelle triggere. Tror vel at det kan skape litt usikkerhet fordi det ikke er helt dagligdags å møte en kvinne uten bryster.
Men i utgangspunktet så er det jo personen og personligheten en faller for. Utrolig hva en aksepterer ved en person hvis alt “klikker”. Sånn sett burde det ikke være noe hinder at du ikke lenger har brystene men mer om du treffer rett person.

Alle kvinner som går igjennom det du har gjort skal vel få tilbud om rekonstruksjon? Kan jo være at det kan gjøre ting lettere.

Men som du skriver: Det er jo selve personen som teller. Og personligheten.
Ønsker deg masse lykke til og håper du finner det du leter etter og har behov for!

Om en dame ikke har pupper spiller ingen rolle.

I utgangspunktet tenker jeg det samme. Spiller ingen rolle om jeg mangler en eller annen kroppsdel. Jeg er fortsatt meg selv.
Samtidig sniker noen kvernetanker seg inn av og til.

Takk for fint svar. Tenker også at rette vedkommende ville ikke la pupper komme i veien - hehe vel mine er ikke i veien i det hele tatt 🤣😆

Jeg kan ikke lenger få rekonstruksjon og grunnet livskvalitet har jeg bestemt meg mot flere operasjoner (har hatt 8 inngrep og det får holde).

Jeg har bestemt meg for å nyte det jeg har igjen av livet og skal ikke gi opp håp for å finne en snill partner og kjæreste som aksepterer meg som jeg er. Tunge dager og tankekvern blir det nok uansett av og til. Det må jeg jobbe med hver eneste dag.

Hjertelig takk for deling av ditt synspunkt også. Er helt enig i det du sier 🤗 Takk for fine ord.

Godt å se at du tar ting med godt humør :-)
Og godt å se en kvinne som tillater seg å nyte ;-)
Med din innstilling blir det nok bra!
Lykke til!

Som mann så mener jeg at en kvinne fint kan være seg selv uten bryster. Og uansett grunn til hvorfor noen ikke har bryster, så er man mer enn god nok. Jeg tror det viktigste er hvordan man føler seg selv. Om man lever fint uten bryster som kvinne, så er det jo ikke noe problem. Om en mann ikke mener den kvinnen er god nok, så tenker jeg at den mannen får gå i seg selv og tenke.

Personlighet og utstråling er i mine øyne det viktigste for om noen er attraktiv eller ikke.

🥰🤗 Tusen takk. Flott å se at det faktisk finns veldig reflekterte mennesker der ute.

Ikke mye vits i å grave meg ned. Livet skal leves og jeg er ufattelig glad for å være i livet.

Bare hyggelig, også er det veldig fint å høre at du har blitt frisk fra kreft 2 ganger 😊

Også er du ikke alene heller, det er andre kvinner som har fjernet brystene sine, og lever ganske fint med det. Og bruker det til å fremme akkurat det at det å være uten pupper ikke har noen verdens ting å si.

Satser på at jeg treffer rette personen når livet mener at det er et bra tidspunkt.
Det viktigste er å være frisk ja. 🤗🥂🥳

Jeg tenker det er det viktigste for oss alle, være fornøyde med at vi er friske og raske. Jeg og er ganske så sikker på at du vil finne den rette når og om du selv ønsker det.

Spiller ingen rolle. Jeg sier ikke det som noen som ikke bryr seg om utseendet. Utifra det du sier, ser du nok veldig bra ut. Puppestørrelse spiller rett og slett liten rolle for en del av oss, og da blir også ingen pupper en bagatell. Gratulerer med livet.

Skål for livet 🥂🥳

Alle har forskjellige verdier som utgjør hvor godt de trives med en partner, samt underkategorier for de verdiene igjen.

Eksempler på verdier og underkategorier kan f.eks.:
Kroppsspråk: kroppsholdning, hvordan kroppen beveger seg, ansikt og kropp karisma

Personlighet: fremoverlent, rolig, masse energi

Intelligens: emosjonellet, faglig, interesse/spisset

Utseende: symmetri, kroppsbygning, rompe, bryster

Blandt mange flere ting, da ingen mennesker er helt like, hverken utseende, mentalt eller erfaringsmessig.

Jeg hørte en gang en metode som ofte kan gi en god veiledning på hvilken partner som gir de beste forutsetningene for et varig forhold(spessielt om man har flere alternativer å velge mellom, eller om man gjør det over tid), og den fungerte slik:

1. Finn ut hvilke 3 verdier som er de absolutt viktigste for deg i en parter.
  2. Bedøm potensielle partnere på hver av disse punktene på en skala fra 1-10.
  3. Multiplisert de tre karakterene med hverandre.
  4. Du sitter nå igjen med et tall som viser hvor godt den aktuelle personen potensielt tilfredsstiller dine behov i en partner.

Poenget mitt er at selv om en person har mangler på et område som er viktig for deg, så kan andre sider ved personen kompensere og gjøre de manglene ubetydelige for et romantisk forhold over tid.

Personlig, så mener jeg at karisma og personlighet, kan skyggelegge alle andre kvaliteter i den daglige samhandlingnen i sosiale settinger, og intelligens for refleksjon og emosjonell intelligens, er ofte de viktigste bidragsyterne for langvarige forhold.

Og om det er som du sier, at du er i god form, så skal det sies at menn har siden tidenes morgen kranglet om det er bryster eller rompe som er best. Så da har du fortsatt et stort marked å jobbe med for å finne noen 😉

(Skal sies at som det er nevnt igjennom hele kommentarfeltet her, personlighet og menneskelige verdier hos en partner, vinner i nesten alle situasjoner.)

😆🥰 Steike det hadde jeg ikke tenkt på!!! «stram rompe markedet» har potensial ja. Hehe.

Takk for dine synspunkt og innspill ellers.
Jeg har en motsatt liste som inneholder ting jeg ikke vil ha i livet og egenskaper jeg ikke godtar lenger.
Den lista har jeg jobbet meg fram til takket til tøffe life lessons. Som vanlig er det enklere å oppdage røde flagg i retrospektiv dvs en må vel ta noen runder med dårlige eller uheldige erfaringer for å kunne bli klar over hva som er bra eller akseptabel for oss, og hva vi må være obs på særlig mtp mental helse, selvrespekt, grensesetting osv.
Mtp poengsystemet du forteller om, tenker jeg at dette kan være et nyttig verktøy å kombinere lista mi med for å finne ut hva jeg ønsker, tolererer og trenger.

Skal på styrketrening i morra, da blir det noen øvelser for gluteus musklene 😆😉

Hjertelig takk.

Hmmm… for meg ser det litt ut som at mange forklarer hvordan utseendet teller, men så hvordan det ikke teller. Men puppe/rumpe debatten er veldig reell. Sannheten er kanskje at mange har store krav til både kropp og personlighet. Om de virkelig får det de ønsker. Derfor blir det litt sånn motsigende til tider. Fordi det er litt hardt å innrømme at vi er kravstore.

Tror så lenge vi ikke definerer oss KUN via utseende, men er obs på de viktigste verdier, er det du beskriver en helt naturlig ambivalens mange av oss opplever. Vi kan ikke nekte genene og naturlige tiltrekninger … samtidig lurer jeg på hvor reflektert vi er når det gjelder slike ting. Seksualiteten skal ikke undervurderes heller.

En kan se på det med nøktern og analytisk blikk, samtidig som egne følelser og ønsker blander seg inn.
Jeg håper bare at det finnes noen for meg, en person som kan være oppriktig glad i meg og som bryr seg katten om manglende pupper.