Som en 40 årig + mann, hvorfor er man så håpløst interessert i 20-30 år gamle slanke eller velformede jenter, og hva i all verden skal man gjøre med det? Jeg har aldri planlagt å bli til en mannegriiiis. Men jeg vil ikke late som noe annet heller. Ønsker ingen noe vondt i det hele tatt, jeg bare er rett og slett en gris.
Det er dine ord, du blir hva du kaller deg.
Jeg har ingen problemer med beskrivelsen “gris”.
Faktisk så vet jeg at mitt griseri blir satt pris på, når jeg er heldig og slippes inn i grisebingen. Jeg bare vet ikke hvordan jeg skal ha det bra som en gris, og da snakker jeg om det faktiske livet, ikke lav selvtillit eller at jeg blir så lei meg for at noen synes at man er så fæl for å være ute etter sex. Det er som at virkeligheten vi lever i ikke er designet for hvordan dette samspillet faktisk funker. Eller at jeg ikke er skapt for å funke her i det minste.
Det kan vi faktisk ikke vite før vi har undersøkt absolutt alle muligheter.
Eneste måten jeg kan se at det stemmer på, er hvis det samfunnet vi lever i ikke er designet på en sånn måte at det harmonerer med hvordan vi genetisk er designet.
Man kan lett ende opp med å selge sjelen for disse tingene. Så en måte å se problemet på er kanskje å forstå hvordan man slipper å gjøre det.
Tipper du er en helt vanlig mann med vanlig sunn seksualdrift som skulle heller ikke skulle vært vond å be når «Cher på 80 år» hadde villet ligge.
Men du må nok (og vil nok gradvis med tiden) forsone deg mer og mer med å bli eldre. Det er jo litt underliggende her. Du står ikke alene i det hvertfall, så jeg tror det kommer til å gå bra.
En «det er ikke jeg, det er normer i samfunnet»- holdningen» jeg skimter litt av er forsåvidt sann på mange måter men jeg vet ikke hvor langt du kommer med den. Er du fornuftig kan du spare deg selv og andre for bry ved å ikke bevisst «pushe» grensene. Mer kreative måter å søke spenning på finnes det mange av tenker jeg.
Her er mine antakelser : 1)Du tenner litt på å tenke på deg selv som «mannegris». Det er jo lov?, 2) Du hadde også håpet litt at dette innlegget ville plukkes opp av ei yngre dame som skulle lese dette og bli kåt? Det er jo lov. 3) Du er passelig subtil.
Slik som det finnes mannegriser finnes det jo noen jentegriser men ikke i samme proporsjon så plis ikke bli en innbilsk mannegris eller en manne-gribbe for å si det sånn. En gris er jo allerede ganske grabbete/gribbete av seg slik jeg hvertfall ser det så du kan sikkert også bruke en idé med utgangspunkt i et annet dyr som samfunnet liker litt bedre, som er litt mer passivt og elegant i matveien/livsstilen. Men kanskje litt mer sexy, en «silver fox» høres bedre ut du vet.
Setter pris på dette innlegget, Gagn. Og ja, det er vel et spørsmål om hva som “gagner”. Jeg antar at du er dame? Jeg har dem som ser meg eller i alle fall er veldig tolerante til mine mannegreier, men det er ikke ofte man føler seg sett (gjennomskuet) av damer. Det er nok mange menn som aldri har hatt den følelsen i det hele tatt. Mange damer synes riktignok de har gjennomskuet menn, men de bommer så fryktelig ofte. De mangler også gjerne en god vilje. Det trenger vi selvsagt mer av fra begge hold.
1 Jeg tenner ikke så mye på å tenke på meg selv som mannegris, men det er andre veien turnoff å ikke kunne føle at det er greit å være en “gris”. Jeg tenner mer direkte på “jentegriser”. Og der er det mange menn som er veldig til å stemple damer negativt.
2 Du kjenner meg så godt;) Vel, det håper jeg alltid på overalt, deri ligger også mye av problemet her. Det tar over sjelen min.
3 Jeg har nok lært meg mer om det å være subtil. Jeg sliter egentlig med det, så når jeg først vil noe så har jeg en tendens til å bli for direkte. Jeg trenger egentlig et samfunn hvor det var helt kurrant å spørre “skal vi grise sammen”? Men som du sier, hvor langt kommer man egentlig med å pushe grensene i den kulturen man faktisk lever i?
“Silverfox”… det har jeg ikke engang tenkt på, at det fins mer attraktive dyr å beskrive seg med. Så du mener at “silverfox” gir samme signaler på en mer “spiselig” måte?
Jeg har nok kunnet fremstå som innbilsk i prosessen med å bygge opp denne “selvtilliten” som alle prater om. Jeg er mindre og mindre opptatt av egoet mitt i så måte. Ja, man er grabbete nok bare ved å være en “gris”.
Og du har helt rett, haha, til tross for min fascinasjon for 20-30 åringer så er jeg ikke vond å be for “Cher på 80 år”.
Jeg tror de finnes i samme proporsjon, men at utfordringen heller ligger i om de er tilgjengelige for hverandre. Mange glemmer at Norge er et land med store avstander og spredt befolkning når de bruker kommunikasjonsplattformer og -metoder som er designet for helt andre forhold.
Jeg synes hvis du er mest ute etter bare griseri, moro og sexy greier kan du kanskje ikke forvente at «mer komplekse behov» (som vi alle har), blir så veldig berørt.
For meg er det ikke en bombe at du opplever deg selvsikker utad, det er jo hovedkarakteristikken til «hvite menn som pusher 50», og det er bare alt godt med det. Dere kan jo sikkert bli litt offer for det også, dessverre.
Hvis jeg forstår det riktig føler du å kunne overkompensere/overprestere på det seksuelle fordi det er din uttrykksmåte sort of speak, men du har ikke noen å «snakke med» i ditt kaliber. Jeg er sikkert litt på avveie, men jeg tolker at det sikkert kan være både ensomt og skummelt hvor du ser dette er på vei. Du blir jo som du sier fort stemplet og misforstått bare for å være en mann i 40-åra. Jeg unner deg og dere ikke å måtte ha det slik og jeg hadde sikkert knekt under press selv jeg altså.
Du har noen usette behov som fortjener faktisk anerkjennelse. Du mener godt, er god og fortjener godt osv. Men noen ting må du ordne opp i «selv», eller gjøre ting du ikke alltid er like stødig og selvsikker på. Du må faktisk tvitre eller mjaue litt innimellom også hvis du faktisk forventer at folk skal inn for å leke i grisebingen. Hvis du eksponeres som doven latgris trenger ikke det å være samfunnet sin feil, hvis du du faktisk har neglisjert andres behov- de samme som du selv opplever å ikke bli sett på. Skjønner du hva jeg mener? Får du til å gjøre det eller er det «bare» grisefanteri?
Vær stolt av det mennesket du er og ikke legg alt på den stakkars grisen som ikke har gjort noe galt. Legger du han som et skjold foran deg sårer du deg selv faktisk. Hvis du beskytter han får du det bedre. Og spill på flere strenger, det er artigere.
Eller gjør som meg og legg hele driten oppå hylla og se at verden går ikke under heller.
Lykke til!
Tror du antall «silver foxes» i yngre kvinners øyne (pulbare eldre menn) er lik antall «pulbare yngre kvinner» i eldre menns øyne? Fordi det er det vi diskuterer.
Det er en svært absurd påstand, hvorfor i all verden skulle verden fungere slik at det er total likevekt her? Er dette et enkeltstående tilfelle eller et komplett mirakel? Har universets struktur åpenbart seg?
Hvis du vil argumentere at folks subjektive opplevelse av ting (f.eks. kåthet) ikke kan isoleres, måles eller sammenlignes og er derfor garantert helt lik til nestemann, så er det også feil. Så ro deg med store påstander kanskje?
Det kan være utrygt å være så faktablind faktisk, det kan hende du må passe deg for rødt lys, i tilfelle det ikke varer like lenge som det grønne lyset. Svært naivt. Jeg reagerer fordi du sprer feilinformasjon, så jævla enkelt- om det betyr noe da. Faen slutt med det.
Med «feil» mener jeg at det er pseudo. Drømming. Ikke pakk det inn som fakta. Slå opp hva pseudoscience er.
Det har jeg aldri sagt. Jeg snakker om mennesker med de samme preferansene (som er noe annet enn “pulbarhet”), og hvordan eksterne faktorer kan påvirke deres (u)tilgjengelighet ovenfor hverandre.
Du påstår altså at det er likevekt mellom preferanser som poler på en magnet? Interessant. De bare sameksisterer og lever parallelt som materie og antimaterie eller noe slikt. Kult, skikkelig sci-fi. Og hvordan skiller så en preferanse seg fra “oppfattelse av pulbarhet”? Sorry jeg datt av, som er det som skjer når referansene er mer kompliserte enn selve poenget! Uansett hva enn poenget er, at soulmates kanskje eksisterer eller hva, så er påstander som ikke kan bevises eller motbevises pseudo. Det er fint å ha trua men, og det kan hende det er en ting som stemmer hvis man tror på det ikke sant, men pakk det ikke inn som misinformajson.
Ja, det gjør jeg. Det er akkurat like vitenskapelig (eller uvitenskapelig) som ditt premiss.
Og poenget er at preferanser uansett er underordnet tilgjengelighet, både direkte og indirekte. Det vil slå ut på statistikker som bare registrerer sluttresultatet.
Det er mulig jeg forstår hva du mener. Jeg stiller meg litt på gjerdet i forhold til den diskusjonen du og Frikar har. På den ene siden at det er kultur, samfunn og geografi som står mest i veien, og ikke egentlige preferanser. På den andre siden at preferansene og behovene er forskjellige, og at vi ikke møter hverandre på dem. Omtrent sånn oppfatter jeg de to standpunktene deres. Det du mener her er vel da at jeg kanskje ikke møter behovene til damene, selv om du også synes jeg fortjener å bli sett og hørt på de behovene.
Jeg lener vel mest mot det at preferanser kræsjer, men jeg synes Frikar har et interessant perspektiv. Det er nok noe sant der også.
Men en ting å huske på er at damer faktisk har graviditet og morsinstinkter å ta hensyn til. Selv med prevensjons-muligheter så virker det åpenbart at disse faktaene gjør preferansene litt forskjellige. Så har vi også noen svært forskjellige hormon-nivåer mellom kjønna. Kåthet ER jo hormoner, så det må være noen forskjeller i hvordan kjønna opplever det her. Jeg mener at det er meningsløst å ikke snakke om kun to kjønn.
Ja, du og alle andre heterofile menn på hele jorden som lever akkurat nå står i samme båt med med å foretrekke kvinner i sin fruktbare alder, livet ut. Dyster statistikk gitt, den liker vi ikke. Logikken med at “preferanser tiltrekker hverandre”, fløy meg sikkert bare hus forbi, så ikke la deg skremme- hvem som helst skulle sikkert gått for ordentlige grisestreker hvis de bare fikk det tilbudt på en bra nok måte. Hvis du trenger litt mer okkult visdom rundt kreftene og mekanikkene i spill her så finner dere sikkert ut av det med litt riktig god ønsketenkning, tenker jeg. Aldri mist troa ;)
Åh sorry preferanser, er den styrende variabelen her ja. Mennesker med samme preferanse er bra match fordi like preferanser leker best. Disse preferansene er veldig viktige og definerende men røres til av eksterne faktorer som vi ikke kontrollerer! Som f.eks “antall mannegriser og antall jentegriser”, får ikke lov til å eksistere i “samme proporsjon”, huff!
Åpenbart er “samme proporsjon” av “samme preferanse” en henvisning til en helt ulik forekomst av preferanser. Hvis ikke hadde jo 40 årige menn som liker jenter 20-30 år likt andre 40 årige menn som liker jenter 20-30 år, og slik er det jo ikke. Det er viktig å observere litt først, og så beskrive den fulle sannheten etterpå. Hvis det er noe diffust i forklaringen kan det skyldes “interne faktorer”, som bare noen individer i utvalgte grupper kan forstå.
Som jeg prøvde å si så lener jeg mest mot det du sier, at det ikke er noen god balanse mellom preferansene. At det ikke er en harmoni mellom at et jevnt antall kvinner og menn ønsker det samme fra hverandre. Både med tanke på alder og andre ting. Hele denne tråden var startet nettopp med tanke på den håpløsheten, at virkeligheten ikke ser ut til å spille på lag med oss. Jeg sier bare at Frikar har et interessant perspektiv, der jeg faktisk er mest enig med deg og mer pessimistisk enn de fleste. Det ser ut til at dette temaet også trigger deg. Hvem blir ikke trigget av det?