Jeg har gradvis de siste årene fått mer og mer behov for positiv annerkjennelse, bekreftelse på at jeg er bra nok (helst i massevis) og komplimenter. Men dette gjelder kun fra mannen min. Vi har vært sammen i snart 20 år, hele mitt voksne liv har vært med han, på godt og vondt. De siste to årene kanskje mer vondt enn godt. Og jo mer vi krangler jo mer needy blir jeg. Til det punktet hvor det er ekstremt slitsomt. Jeg går igjennom hver eneste ting som har skjedd enten gjennom dagen eller siste uken(e) og leter etter tegn på at jeg ikke er bra nok, at jeg ikke er fin nok, for at han er lei oss osv.
Det plager meg såpass at jeg kan ligge våken på natten og nesten ikke få puste.
Jeg har alltid vært veldig selvstendig og inkluderende, jeg har blitt kaldt limet i vennegjenger. Men nå finner jeg meg fullstendig oppslukt i mannen min, jeg isolerer meg mer, har mindre lyst til å være med venner eller være med på festligheter, på en fryktelig plagsom måte for både meg og han.
Jeg har pga manglende god annerkjennelse kjent på at jeg vil ut av forholdet, jeg vet liksom ikke om dette fører meg og han videre på samme vei. Han føler han ikke strekker til og det samme gjør jeg.
Er det noen med noen gode råd her? Jeg kjenner nesten ikke meg selv igjen og jeg føler meg egentlig veldig ensom.
Det hørtes ut som du ikke har det så lett!
Kommer du på noe som har utløst større behov for bekreftelse? Er det noe han gjør som får deg til å føle deg mindre verdifull eller elsket?
Tja, han har sagt han vil skilles noen ganger under krangling de siste 12-15 månedene. Men så vil han ikke likevel hvis jeg blir bedre psykisk, men føler jeg bare blir verre og mer krevende
Der må være veldig vanskelig å høre det fra han… Jeg forstår veldig godt hvordan det er å være den “syke” i forholdet og separasjonsangsten.
Klem til deg
Takk. Har du noen råd?
Ps. Aner ikke hvorfor inlegget ditt ble slettet?
Ikke jeg heller… noen hadde flagget det som upassende skrev admin til meg
Jeg har ikke gode råd fordi jeg står litt i det samme med å slite med nære relasjoner og føle skam og skyld.. men jeg kan si at jeg føler med deg 🥹
Jeg har lest det på epost. Og det er jo ikke upassende?
Håper det ordner seg for oss begge.
Å slite i parforhold er virkelig ikke godt, og tanken på å bli alene er enda verre
Tror noen må ha trykket ved en feil eller noe for det sto ikke noe “farlig”
For meg så stoler jeg på min ektefelle. Selv om jeg har blitt sykere og sykere og skammer meg og er livredd så vet jeg at hun ikke går fra meg. Og det hjelper meg.
Å ikke være trygg + syk = vanskelig situasjon.
Får du noe hjelp fra det offentlige eller dps?
Jeg var hos legen i går, fikk henvisning til dps og oppstart på medisiner. Jeg håper virkelig det er en god kombo.
Jeg trodde aldri mannen min ville dra “skilsmissekortet” men nå har han sagt det sikkert 7 ganger siste året og uansett hvor fint vi har det eller hvor snill han er vokser det en usikkerhet over fremtiden inni meg
Fikk ikke se det siste du skrev. Men fikk den ene. Kombo av dps og medisiner er en god ide.
Hvis du har snap eller Messenger eller noe kunne vi fortsatt samtalen hvis du vil. Men skal legge meg nå
Hva heter du på snap?
Det er neppe en feil, ut fra mønsteret vi har observert tidligere her på Sidetmedord.
Det er neppe en feil, ut fra det mønsteret vi har sett tidligere her på Sidetmedord.
Ser dere det også?
Colett skrev:
“Tror noen må ha trykket ved en feil eller noe for det sto ikke noe “farlig””
Nå har jeg postet 2 innlegg her, med sitater. Innleggene blir rapportert i øyeblikket de postes, med følgende melding i innboksen:
"Innlegget ditt ble flagget som upassende: Noen mener at innlegget ditt er støtende, inneholder hatefull oppførsel eller et annet brudd på våre retningslinjer.
Dette innlegget ble skjult på grunn av flagging av andre brukere. Vi ber deg om å vurdere hvordan du kan redigere innlegget ditt for at det kan postes på nytt. Om du endrer innlegget ditt innen 10 minutter, vil det bli postet på nytt automatisk.
Dersom innlegget blir flagget en gang til, vil det forbli skjult til det håndteres av administrator.
For ytterligere veiledning, se våre retningslinjer."
Men dette stemmer ikke, prøv selv. Ingen mennesker kan ha flagget dette slik det hevdes i standardmeldingen, det er ikke fysisk og teknisk mulig. Altså er det en eller annen automatisk funksjon som aktiveres.
EDIT: dette innlegget, der jeg ikke brukte sitatfunksjonen, men skrev akkurat de samme ordene, ble ikke automatisk rapportert. Men nå vet vi ihvertfall hvem, eller rettere sagt hva, den mystiske “gemenskapen” er.
Det var faktisk en feil, admin gikk gjennom innlegget og fjennopprettt det fikk jeg melding om