Jeg er helt ødelagt

Vil bare si jeg er en mann på 27 så folk kanskje kan relatere mer til situasjonen, og beklager mye tekst men jeg må få det ut. Det som er skrevet i kursiv er fortid som ikke trengs for å forstå situasjonen.

For 4 år siden ble jeg kjent med ei over nett og vi clicka veldig godt sammen. Jeg har hatt mye problemer med selvtillit oppover tidene som jeg har følt er nødvendig å jobbe med før jeg kan gå inn i et forhold, og hun hadde studier hun måtte fokusere på, så vi følte det passa utrolig bra i forhold til situasjonen. Vi sa egentlig at vi ikke var sammen og at det ikke var noe serriøst, men over tid så ble vi så glade i hverandre at vi bare var sammen. Over disse 4 årene har vi prata så og si hver dag. Vi har begge vært igjennom mye og hadde derfor mye trust issues i starten, men det ble bare bedre og bedre over tid. Etter 2 år ble vi så kjent og vandt til hverandre at alt ble bra. Vi hadde selvfølgelig noen småting og krangler men ikke noe uvanlig eller ‘toxic’. Vi elska hverandre skikkelig så vi gjorde vårt beste for å holde en god kommunikasjon og løse problemer på en god måte. Jeg kan confidently si at vi hadde et veldig healthy forhold, og de 2 siste årene har vært helt fantastisk.

Mange kan tenke at når man ikke møtes kan man ikke si at det er ekte kjærlighet, og fult klare var vi at når vi møtes blir det noe helt annet enn å bare prate over meldinger, telefon og video. Vi var helt ok med tanken at det kanskje ikke kan funke, men vi elska hverandre skikkelig og lot ikke tanken påvirke hvordan vi følte for hverandre. Vi hadde prata om å møtes, men vi hadde begge såpass mye som skjedde at vi enda ville vente, men etter ca 2.5 år sa jeg at jeg faktisk er klar for å møtes nå. Hun hadde mye press fra skolen og sa hun ville vente litt til og det var helt greit.

Vi har gått igjennom så mye sammen, tilbrakt så mye tid sammen og siden vi begge liker å spille, har vi spilt mye sammen også. Uansett hva som skjedde i livet, snakka vi og oppmuntra hverandre når en av oss hadde det vanskelig. Siden vi ikke kunne være der med hverandre ville hun ligge på call og sove, litt rart for noen men jeg synes det var utrolig koselig. Å kunne legge oss sammen, si god natt for så å våkne igjen og si god morgen før vi i det hele tatt har våknet til skikkelig. Det var herlig.

Men så for 2 dager siden hadde broren hennes bursdag som de skulle feire med noen venner av han. De skulle gå å spise og drikke, noe som var helt ok. Så ringte hun meg på kvelden og freaka ut fordi hun hadde nettopp tatt sin første linje med kokain i livet. Jeg skjønte ingen ting, vi er begge så utrolig i mot det og hun avskyr dop. Jeg prøvde holde meg rolig og sa at jeg var skuffa over at hun har tatt det, men i hvertfall vær forsiktig. Jeg stoler jo på at hun vet hva hun holder på med.

Jeg var ganske urolig og spurte hvordan det gikk ett par ganger for å høre og være sikker på at alt var fint. Hun sa alltid at alt var fint og at hun skulle være forsiktig. På 1 time fra hun sa hun skulle være forsiktig, hadde hun gått med duden som hadde coke og lugget med han. Hun skrev til meg og sa med en gang noe hadde skjedd, og da forklarte. Jeg ble helt sjokkert og sa hun måtte ringe meg med en gang. Hun ringte og jeg kjente henne faen ikke igjen, måten hun prata på og hvor brutalt ærlig hun var pga hun var så høy på kokain, første gangen hun noen gang prøvde det. Hun fortalte igjen hva som skjedde samtidig som hun ikke klarte forstå hva hun hadde gjort. Hun begynte å ‘komme ned’ fra kokainen og freaka ut pga angsten og følelsene, såpass mye at broren kjørte henne til sykehus hvor hun sov over til neste dag.

Jeg har så sterke følelser for henne at jeg ville fikse opp i dette. Jeg følte selv at dette er så langt ifra den personen jeg kjenner at jeg kanskje kan legge det bak meg så lenge hun er villig til å jobbe med å få dette til, men istedet så leava hun meg fordi hun følte seg så ekkel at hun ikke ville fortsette. Jeg ble helt knust.

Så i dag skrev hun til meg at hun logga ut av netflixen min, og siden jeg har så sterke følelser for henne ville jeg snakke videre om å kanskje prøve å ‘fikse’ det som skjedde. Etter hvert forklarte hun at etter hun slapp ut av sykehuset hadde hun gått til en god kompis og sovt over, hvor de endte opp med å ligge sammen de også. Så hun var utro, havna på sykehus og sov over til neste dag, for så å gå til en annen kompis å ligge med han.

Jeg føler meg helt ødelagt. Jeg vet ikke hva jeg skal si eller gjøre. Jeg er helt knust og føler meg så jævlig ekkel og kvalmen og brukt og alt på samme tid. Jeg skjønner ikke hvordan en person jeg trodde jeg kjente plutselig bare kan snu og gjøre noe som er HELT motsatt av hvordan jeg kjenner henne.

Jeg føler hele synet mitt på intimitet er ødelagt. Hele trusten min er ødelagt og tanken av å måtte finne noen andre som kan såre meg på samme måte er både kvalmende og grusom. Jeg bor på en så liten plass at jeg ikke klarer få nye venner, og alle de jeg har har flytta bort så jeg føler meg også så ensom og alene.

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å komme meg videre etter dette for jeg er så knust. Alt er så vondt, og uansett hva jeg prøver gjøre blir jeg bare minnet på henne. Det føles ut som jeg lever et mareritt som jeg ikke kan våkne fra. Jeg føler meg helt ødelagt

Dette var trist å lese! Dessverre tror jeg det skal mye til å bygge opp tilliten igjen i dette tilfellet. Ønsker samtidig å poengtere at man gjerne føler seg som kongen på haugen når man har tatt kokain, og hun har trolig følt seg veldig begrenset av sine plager over lang tid, kokain kan slette disse begrensningene umiddelbart og føre til at man tar valg som fremstår helt villt, det er med andre ord ikke noe du burde ta personlig, det har ikke noe med deg å gjøre sånn sett. Ønsker deg alt godt videre!

Ser den, at du føler deg helt ødelagt. Over natta så ble hun en helt annen enn du trudde, og har plutselig ligget med to andre og ikke med deg. Intimitet som du tålmodig har ventet på. Sånt er ubeskrivelig smertefullt.

dette er noe av det tyngste jeg har lest. Du beskriver en så jævelig tung og helt ubeskrivelig smerte. Jeg skjønner at du føler deg helt ødelagt og at troen din til ett annet menneske er helt ødelagt. Tiden nå kommer til å føles ut som ett helvete for deg og jeg ser hvor mye du har blitt preget av episoden. og hvor mye det kommer til å prege de nye partnerne dine senere
Som jeg ser på det, så er dette tiden på å lege sårene og se etter noe som kan hjelpe deg å bli kvitt smerten til en grad.
jeg anbefaler deg om du føler det å starte på en gym, gå turer ut i marka, start i terapi om du ikke er i det eller gjør noe som du har alltids hatt lyst til.
jeg ønsker deg alt vell videre og trenger du noe støtte eller motivasjon videre
så er jeg her ihverfall
med all lykke videre!!!

Takk for deres fine ord, det betyr mye.
Klarte finne glede igjen og hadde meg ett par gode dager, men føler jeg ble møtt med en vegg igjen i går kveld. Jeg har started med samtale terapi og skal få litt hjelp av dem for å prøve å komme i litt aktivitet, men det er så utrolig hardt å finne motivasjon når jeg føler meg så tom.

Jeg har hatt en mor som var alene under oppveksten min, og for å kunne forsørge for meg, broren min og søstra mi måtte hun jobbe dag inn og dag ut. Mamma har gjort sitt beste og jeg elsker henne for det, men det har også ført til at jeg har vært veldig mye alene og havna i myye trøbbel som skapte krangel og kjeft. I stedet for å prøve å finne ut hva som var galt har jeg bare blitt straffa og straffa av lærere og sendt på rommet av mamma. Jeg følte aldri jeg hadde noen der som forsto seg på meg, som elska meg for den jeg var og var der for meg når ting var vanskelig. Jeg husker jeg gråt meg til søvn flere ganger pga jeg var så redd for at mamma skulle kaste meg ut pga jeg havna i så mye trøbbel.

I disse 4 årene har jeg helt glemt hvordan det føltes for jeg fikk endelig følt på ‘unconditional love’, men nå som det ble brutt kjenner jeg hvordan dagene bare blir tommere og tommere uansett om jeg kan ha folk rundt meg. Følelsesmessig føler jeg bare det er meg mot verden og det er så ubeskrivelig ensomt og tungt

«meg mot verden» er slitsomt, og til en viss grad sant. Som du viser med dine historier her så er det mange kamper vi må ta på egenhånd. Spesielt kjærlighetslivet er spesielt brutalt, ikke fordi det er det mest brutale i verden, men fordi det er brutalt overalt i verden. Det som er greia hos deg er at denne følelsen er blitt overdrevet, at du er helt alene mot verden.

Dessverre så greide ikke denne jenta sålangt å snu på den følelsen. Jeg lurer på om kanskje hun følte seg litt dømt av din reaksjon, og på en måte testet om du fortsatt digget henne uten moralske dommer. Bare for å slenge ut en tanke. Hun føler seg kanskje selv ødelagt og liksom bare ville understreke poenget. «Se, jeg er ikke fin slik som du tror»

Jeg er ikke enig med epleskrott her.

Denne historien handler ikke om kjærlighet, men om hva noen tror er kjærlighet.

Kort svar: du kjente henne egentlig aldri. Og det tror jeg du egentlig vet innerst inne, det er derfor du er så opprørt. Hun har tydeligvis forstått det selv, og gjort det riktige i situasjonen ved å bryte den illusjonen dere begge var en del av.

Jeg tror også du lurer deg selv med å ha så stor “kjærlighet” til din mor på tross av alt sviket hennes.

Du ba ikke om å bli født, så hvorfor forsvarer du hennes feilsteg? En mann med respekt for seg selv gjør det motsatte!

Det er bra du har begynt i samtaleterapi. Bruk det for alt det er verdt. Lykke til videre!

Ok, det kan godt hende, men hvordan vet man det?

Uansett så var ikke poenget mitt at det handlet om kjærlighet, jeg kunne like gjerne skrevet «sexlivet», eller noe. Kanskje «relasjoner som omhandler seksuelle eller romantiske forventninger». Jeg synes det er greit å bare si «kjærlighetslivet»

altså du kjenner aldri en person 100%.
altså helt klart og tydelig så er dette en person Mars har likt veldig godt og dem har hatt masse problemer seg imellom. OG da når man da har jobbet med problemene og skapt en sterkere relasjon og så for henne at hu driter seg rett og slett ut med å ta kokain og ligge med en annen, for så å gjøre det neste dagen også
jeg tror mye av det du sier, er sikkert noe godt ut men dette kommer av uvitenhet. du har ikke vært i denne situasjonen, jeg har heller ikke det og det er mange som ikke er det. oppfør deg som en mann og forstå situasjonen han sitter i. Han var i ett 4 års langt forhold som gikk i dassen pga henne og alt dette kunne hu ha drittet i
ha forståelsen på at mannen er knust etter å oppleve noe sånt. jeg tror personlig at du hadde hatt det like jævelig som han om ikke verre

Takk i like måte! Jeg skriver ut fra mitt livssyn og mine livserfaringer, på samme måte som du skriver ut fra dine. Har du et problem med det?

Nei jeg har ikke noe problem med dette. jeg skriver bare slik at du kan se det på en annen måte. for ihverfall når man ser på hvordan Mars har det. Så virker det ganske ille for han og da føler jeg at man kan sette seg ned og prøve å se ut fra hans øyne, istedenfor å begynne med små greier som har vesentlig lite å gjøre med situasjonen.
det er viktig å se på situasjonen. Tenk om dette skjedde med deg? hvordan ville du at folk på ett forum hadde behandlet deg når du kanskje står alene om det mest? hvor lang ettervirkning av denne hendelsen tatt på deg?
det er mange spørsmål man kan stille angående dette. men det er mest viktigst å faktisk vise at man kan gi noen støttende ord eller noe som det.

Jeg gir akkurat slike tilbakemeldinger jeg selv skulle ønske jeg fikk den gangen jeg var i en tilsvarende situasjon.

Så hva var poenget ditt?