Jeg slet tidligere i et noe toxic forhold. Problemene er kanskje ikke sammenlignbart med ditt, men jeg fikk et råd her inne som reparerte veldig mye i livet mitt. Og det var å lese boka «Sjef i eget lov» med Ingvard Willhelmsen. Jeg leste den ikke, men jeg hørte den som lydbok. Jeg hørte også de 2 andre bøkene hans, og dro på foredrag med han. Jeg har også møtt han og snakket med han om min historie. Tankesettet han snakker om, har reparert problemer jeg ikke visste jeg hadde. Dette burde vært pensum. Jeg slår et slag for kognitiv terapi, det er ikke sikkert det løser problemene dine, men det kanskje setter deg mer i stand til å løse det selv. Jeg kjenner flere som har veldig positive opplevelser etter å ha lest dette. Jeg anbefaler på det sterkeste lydbok, for det er noe terapeutisk med måten han snakker på, lyden i stemmen hans. Hvis du vil ha en «forsmak» så kan du søke på navnet hans i spotify eller på youtube. Han var også gjest i Lindmo. Jeg tror jeg har sett og hørt alt av han, han sier mye det samme, men det har hvertfall hjulpet meg. Jeg hører innimellom på lydbøkene hans enda, for å bli enda flinkere på å «leve etter» hans tankesett. Mann 42
Tusen takk for tips. Jeg har blitt henvist til dps nå, så kognitiv terapi er på lista.
Skal sjekke ut boken, jeg har fabel :)