Dt er ikke no vits i å diskutere med folk som ikke har lyst på å hjelpe deg
[quote=“Kayepsi73, post:1, topic:3447”]
Vis jeg ikke var så redd for døden så hadde jeg sikkert drept meg selv for lengst. Det er sikkert det jeg fortjener uansett og det tror jeg de fleste er enig i
Jeg synes ikke du fortjener å dø, i alle fall.
Du fortjener ikke å dø
@Kayepsi73 Det er en stund siden du starta denne tråden nå. Har noe endret seg? Har du en terapeut eller noen andre du kan snakke med som kan hjelpe deg med å skille realistiske tanker og urealistiske tanker? Tankene dine her er veldig negative og pessimistiske. Jeg tenker at de ikke er særlig realistiske. Men er forståelig at du føler deg håpløs når du ikke kan se for deg en bra framtid.
Det som HAR endret seg er at jeg nå vet at jeg har en venn i vertfall som er veldig fint. Men desverre ikke så mye annet. Det har komt en del skumle tanker som jeg er redd for at jeg skal ta i handling
Fint at du har en venn. Hvordan har du håndtert sånne skumle tanker før?
Før har jeg ikke klart å håndtere det. Det er derfor det skremmer meg det er så lenge siden jeg har hatt det slik
Jeg synes du burde snakke om det med en voksen. Gå til helsesøster eller noe sånt.
Kanskje det
Ja, ta også gjør det. Det er ikke noe godt at du skal slite med dette alene.
Det er ikke farlig å være ensom, men det er trasig. Å ta livet av seg er ingen løsning, det vil alltid bli bedre.