En venn, jeg skulle ønske jeg klarte være god nok til å kunne få EN venn! Jeg skulle ønske jeg kunne by på gode egenskaper, gode samtaler, vise interesse, støtte og være en god person, kanskje da kunne jeg også klart å få en venn.
Kan du tilby deg selv alle disse gode egenskapene?
Jeg har ikke noe godt å tilby meg selv. Hva er poenget når jeg ikke får til å dele meg selv med om bare 1 annen.
Fordi du ikke kan gi noen andre det du ikke kan gi deg selv.
Hva snakker du om hvis folk tar vare på seg selv og fokuserer på seg selv da kan man klare å ta vare på andre også
Om man ikke har noe å tilby som andre kan finne interessant og sette pris på så er det i alle fall for meg umulig å få en venn.
Er du gutt eler jente
Hvilke kjønn jeg er har ikke noe betydning
Da kan du i det minste prøve å bli en interessant person. Det viktigste er at man er engasjert i noe, det er ikke så viktig hva. Gå du f.eks. dypt nok inn i det kjedelige og intetsigende, blir det også interessant for andre til slutt.
Kan vi snakke på snap
Jeg har gjort forsøk, har like vell ikke klart å oppnå vennskap. og har man ikke et snev av interesse for noe så er det ikke lett å sette seg inn i det og bruke masse tid på det.
Jeg er ikke aktiv på sosiale medier dessverre, ellers takk for at du ønsker å prate. Dog skulle jeg ønske jeg klarte å bli til noe andre kunne sette pris på utover over nettet.
Hvis du ikke har et snev av interesse for noe, så har du jo en interesse!
Du har kanskje hørt om han som bestemte seg for å bli verdens mest gjennomsnittlige og kjedelige person? Han gikk så grundig til verks at han flyttet grensene for hva det vil si å være gjennomsnittlig og kjedelig - og ble dermed noe helt unikt.
Jeg skulle så gjerne ønske jeg var en gjennomsnittlig person med alle gjennomsnittlige forhold, saker og ting som følger med.
Jeg får til det meste av det gjennomsnittlige, men jeg får ikke til å bli en person som andre kan legge merke til, bry seg med, bry seg om, ha lyst å bruke tid sammen med. Jeg har ikke klart å tilegne meg grunnleggende kunnskap om å være et godt menneske med og for andre mennesker.
Ja, den er jo vanskelig. Men du er ihvertfall ikke alene i den båten.
Jeg er alene i mitt liv. takk for gode innspill
Det er mange flere som sier det samme. Hvorfor finner dere ikke hverandre?
Vi er nok for late og tiltaksløse, det er nok grunnen for at vi har og lager det fælt i våre egne hoder og våre egne liv.
Mulig, men du har i alle fall den fordelen at du svarer saklig på kritiske spørsmål. Det er en veldig god egenskap som du bør spille på.
Takk. Jeg tror helt ærlig at mye av grunnen for mine egne utfordringer med meg selv er at jeg rett og slett kjeder meg. Jeg klarer ikke stimulere meg selv på områder andre kanskje klarer det. Som å bli underholdt av film/tv, som å føle seg nyttig ved å gjøre husarbeid, som å føle seg nyttig ved å utføre arbeidet sitt eller gå en tur. Jeg finner ikke noe glede, mening eller stimuli i det, samtidig er jeg for lat til å utfordre meg, til å gjøre tiltak for å oppnå stimuli.
Det butter i mot, og tanken på “enkleste” utvei, altså å ikke leve er mye mer attraktiv enn å faktisk lete etter noe som kan gjøre livet bedre.