Jeg er en skoleelev og er russ dette året. Men jeg ser ikke fram til den tiden. Fordi jeg har aldri følt meg mer alene, selv om jeg har venner. Føler jeg ikke at jeg har noen nærme som jeg er komfortabel med. Det føles ut som jeg har ingen mening i livet, jeg går bare vandrende rundt. Jeg vil bare drepe meg selv. Jeg vil bort fra alt, fordi jeg orker ikke det sosiale i hverdagen. Jeg klarer ikke å være sosial, men hvorfor klarer alle andre det. Jeg føler meg så patetisk; jeg har ingen ryggrad og tør ikke å stå opp for meg selv. Jeg har ikke en gang en ryggrad til å drepe meg selv, men jeg tenker på det hele tiden. Jeg klarer ikke å være alene med tankene mine, jeg sliter med å dusje, å vaske rommet og være generelt glad. jeg HATER meg selv så sinnsykt. Hvorfor er jeg ikke god i skole, hvorfor har jeg ikke en bedre kropp. Jeg vil bare at alt skal ta slutt. Mamma og Pappa forstår heller ikke, de bare ser på meg som svak når jeg griner. Men jeg klarer ikke å stoppe å grine. Jeg håper så sinnsykt at en bil treffer meg så dette kan ta slutt.
Å være russ i 2025 høres helt rævva ut, helt ærlig. Så mye utestenging og grupperinger, så mye stress og press. Ikke bra. Du sier du har venner men ikke noen du føler deg nærme og komfortabel med, klarer du å åpne deg opp litt? (til en av de)
Levet har ingen bestemt mening, det er opp til oss å tillegge det mening hvis det gir mening?
Det høres ut som om du har hatt det vanskelig lenge og da føles alt litt ork. Det høres og ut som du er veldig streng med deg selv, kanskje litt perfeksjonist? Du sier at du ikke klarer å være sosial, som “alle andre” og du sier du ikke klarer å stå opp for deg selv, det er ikke alltid like lett, spesielt om du føler deg nedfor og ensom. Det høres som om du har det skikkelig tøft og den stemmen som sier at du hater deg, prøver egentlig å motivere deg til å få til de endringene i livet som du ønsker å få til. Et innover sinne som har med det ytre rundt deg å gjøre. Vi kan ikke alltid være glade. Vi kan ikke være gode i alt. Du er sterk og det vonde vil gå over og du vil få det bedre. Heier på deg!