Jeg vil ikke leve men tør ikke ta selvmord. Jeg er bare 16 så det kan hende jeg får det bedre om noen år. I 2024 var selvmord det eneste jeg tenkte på, jeg tenker ikke på det like ofte lenger, men jeg får ofte tanker at jeg kommer til å dø ung og at grunnen er selvmord, det bare spørs på når. Jeg kan heller ikke forestille meg selv i fremtiden. Vet ikke om det ga mening
Hvis jeg dreper meg selv så hadde mamma blitt kjempe lei seg så jeg kommer nok aldri til å gjøre det. Hun var den eneste grunnen jeg ikke gjorde det i 2024
Hei. Så trist å lese at du har det så vondt.
Hva er det som gjør at du har det så vondt?
Jeg sliter veldig med sosial angst, det har fått meg til å isolere meg selv i nesten tre år, og jeg ble veldig deprimert av å bare være inne på rommet mitt uten å snakke med noen
Kan du snakke med noen om det? Foreldre, helsesøster, fastlegen?
Jeg klarer ikke snakke om følelsene mine fordi jeg begynner alltid å gråte før jeg får sagt noe, og jeg vet egentlig ikke helt hva jeg føler så det er vanskelig å forklare
Jeg har grått mye. Men tilslutt klarte jeg å snakke.
Hei
min datter ble 15, jeg vet ikke hvordan du har det, men jeg kan forstå litt av hvor jævlig det er… og kanskje noe av den daglige kampen inni deg… det er tøft…
Noen fortalte meg at det var som å henge på et strømførende piggtrådgjerde hver eneste dag… og at det var en jævlig tanke å stå opp til… ja følelse også…
Har du lyst til å se om jeg kan hjelpe deg å forstå hvorfor du har havnet i denne spiralen av tanker…
For jeg ser en kraft i det du skriver også… ❤️
Du kan søke på noen av innleggene jeg har svart på for å se mer om hva jeg tenker da…
Jeg tenker å svare i chatten slik at flere kan få nytte av det…
Kanskje ditt innlegg kan treffe flere enn du tror - og hjelpe de også?
❤️
Det er leit at du opplever sosial angst og at det gjør det ubehagelig for deg når du er alene. Sosial angst er kanskje ikke det enkleste for andre å oppdage i noen, men likevel har du allerede oppdaget det i deg selv. Du har allerede oppdaget at det ikke hjelper deg noe særlig. Kanskje du skal prøve å være alene fordi du synes det er greit og ikke være alene fordi du synes det er ubehagelig å møte andre.