Beklager, jeg forsto det slik ut fra denne tråden: Angrer på at jeg åpnet opp
Men det er kanskje noen andre som tillegger deg meninger og holdninger du ikke har? Uansett, det du skriver er ikke uvanlig eller unormalt. Engel/djevel narrativet (hvis vi kan kalle det dét for enkelhets skyld) har fulgt menneskeheten siden starten. Jeg vil si det dypest sett er et trosspørsmål om mennesket er grunnleggende godt, ondt, eller begge deler. Så har jeg valgt å slutte meg til de som mener det sistnevnte, og bruker det som utgangspunkt for mine egne indre prosesser. Gjør jeg onde gjerninger, mater jeg det onde - og omvendt. Et grunnleggende valg om hvilke deler av ens egen personlighet man ønsker å fremme, og hvilke deler en ønsker å begrense må til. Men med det følger også mange andre beslektede spørsmål: hva er godt, hva er ondt etc. Men det er ikke nødvendig å tenke seg gjennom alle de spørsmålene på én gang. Ta ett av gangen, så finner du forhåpentligvis noen andre mennesker som også har stilt de spørsmålene - og kanskje har de kommet frem til noen svar som også fungerer for deg.