Angrer på at jeg åpnet opp

Angrer for at jeg åpnet opp her ….. har ikke blitt annet enn dårligere til sinns :(

Helt ærlig så vet jeg ikke hvorfor. Tenker på chatten og veiledningstjenesten her. Men erfarte det samme hos psykolog for en del år siden- det var sa det begynte å gå nedover…

Jeg har samme oppfattning alle relasjoner er ødelagt når de finner ut man sliter

Kan skjønne at folk angrer på å åpne seg, ser at både du @LaDetGodeVinne og @Frikar-1 driver ofte her på siden som bedre vitere, og det ødelgger mye også, la folk skrive her på siden uten at dere to alltid skal ha svar på alt eller skal vite bedre, for er vanskelige temaer her på siden, og at faktisk folk åpner seg om det skal settes stor pris på og ha respekt for, og med folk som dere som alltid skal ha svar på det meste, så ødelegges mye av poenget med å legge ut ting her, for folk kan kvie seg for å legge ut ting når de vet det alltid kommer noen som dere, har vært her i over 4 år på siden og dere kommenterte også på mine innlegg til tider som gjorde at jeg kviet meg for å legge ut mer.

Takk for tilbakemelding, jeg tar det til meg. Jeg syns det da er veldig leit å høre at det er slik at folk unngår å skrive på forumet pga. meg. Jeg er bare glad hvis det er flere aktive på forumet, men kanskje er jeg for ivrig til å svare på ting. Det er da ikke godt å vite hvordan det man skriver på forumet blir oppfattet eller om det blir satt pris på eller ikke, da man kanskje gjerne ikke får tilbakemelding av dem som ikke har likt det man har skrevet. Jeg får mye tilbakemeldinger av folk som har satt pris på det, og lite ellers. Hver gang jeg har tvilt på om jeg skulle fortsette å skrive på forumet, har jeg fått slike gode tilbakemeldinger, som har fått meg til å tro at jeg har noe å bidra her. Så det er dem som har gjort at jeg har fortsatt å skrive her.

Hvis folk vet de ikke liker det jeg skriver, så går det an å la være å lese det. Og at hvis folk har lyst til å skrive på forumet, så er det vel hver enkelt sitt ansvar å gjøre det de selv vil og ikke la seg styre av andre?

Jeg håper du vil skrive mer på forumet fremover, og så skal jeg la være å svare på det du skriver, hvis det er det du ønsker.

Jeg forstår, problemet blir at når det blir skrevet på innlegget sitt ofte, så er det ikke til å unngå at man ikke leser det, selv om det er opp til hver person hva de legger ut eller leser her på siden. Jeg ønsket bare å si i fra om dette pga har hørt fra flere jeg har blitt kjent med om at sånt ikke er like greit for alle og at folk fort kvier seg med å lese eller legge ut ting når det skjer ofte fra samme person på sine innlegg. Takk for forståelse, ønsker deg en fin dag.

Ser du hva som kan provosere?

Det er ikke sånn det burde være.

Hvis du er misfornøyd med mine råd kan du foreslå noen bedre løsninger selv.

Sier bare at det kan bli mye for folk og det kan føre til at de kvier seg med å legge ut ting, og er flere som har klagd på det, så er ikke bare meg, er bare at ikke alle tørr å si i fra, er bare en tilbakemelding til deg. Håper på forståelse, ønsker deg en fin dag.

Kanskje folk kan ta det opp med administrator av forumet hvis man har klager eller flagge innlegget det gjelder, hvis man ikke tørr å si ifra direkte til den det gjelder?

Jeg opplever heller ikke at forumet blir et trygt og godt sted å være hvis man driver og baksnakker andre på forumet. Men det er min mening.

Og kanskje administrator heller burde foreta noen innstillinger, hvis man mener at noen er for mye på forumet? Det er de som lager retningslinjene for forumet og skal passe på at det er et trygt og godt sted for alle og være. Slik at hvis dere opplever at det ikke er det, så kanskje fint å ta det opp med dem?

Og kanskje ta direkte tilbakemeldinger til folk ikke på forumet, men i private meldinger til dem?

problemet er at det har blitt gjort, både av meg og andre, vi har kontaktet de som har ansvar for dette her på siden, men ingenting blir gjort, så da blir det at det kommer ut her.

og har ikke hjulpet å skrive til dem heller privat når det har blitt prøvd

Det bety da kanskje at de ikke er enige da? Og det er admin som setter retningslinjene for forumet og reglene som alle skal følge. Jeg tror ikke det skal være opp til enkelte brukere å bestemme hvem som skal få være på forumet eller hva det skal være lov til å legge ut på forumet, bare fordi det er flere som mener det samme. Da blir det jo opp til den sterkeste gruppen eller den som roper høyest, eller jeg vet ikke hva, som får bestemme. Noe som ikke nødvendigvis heller gjenspeiler flertallet.

Kanskje man selv bare må godta at folk er ulike og har ulike meninger på forumet, at noe man selv ikke liker i det hele tatt, setter andre pris på? Og at alle vel som skriver på dette forumet gjør det ut fra sine egne forutsetninger, og kan syns det er skummelt eller utfordrende å gjøre det av ulike grunner? Man kan jo velge å tolke det noen skriver på en måte, som kanskje ikke er ment slik i det hele tatt? Eller at den personen bare gjør så godt den kan ut fra sine forutsetninger? At man også får lov til å være ufeilfri, og ha problemer med ting og utfordringer av ulike slag, ikke bare bare i innlegget man legger ut, men svarene man gir til andre? Er det ikke også lov til å øve seg der, på hvordan man skal greie å svare andre, slik at det kan hjelpe dem? At det er en øvelse i det også, å få lov til å prøve seg med å gi råd til andre her?

Og kanskje må vi alle bare godta at det er folk som er helt uenige med oss og som vi er helt uenige med her, men godta at de også må få komme med deres meninger og synspunkt?

Jeg tar virkelig ingen side her, jeg ønsker iallfall ikke å gjøre det.

Er enig i ditt poeng også, men grunnen til jeg gjorde det, og gjorde det først etter 4 år fra da jeg så hvordan de var her på side, var at de så og si skrev mye av det samme til alle, og i perioder var det i nesten alle innlegg.
Så jeg reagerer ikke ofte på sånt, men det går en grense, og jeg ønsker også det beste for folk her på siden, men når jeg hører fra andre også hvordan de synes om dette og ikke det blir tatt tak i av de som er ansvarlig for siden, så må det komme frem på en annen måte, og da ble det her på tilbakemeldings siden.

Kanskje er det akkurat det du skulle ha skrevet til dem (på en privat melding), at du reagerer på at de skriver det samme til alle, og på nesten alle innlegg? Det ville også være en konkret tilbakemelding som man kanskje også lettere kan ta til seg, enn om skriver at man oppfatter noen som bedrevitere? At det først da handler om hva man gjør, og noe konkret man kan gjøre noe med hvis man ønsker å gjøre det, og at det andre handler om hvordan man oppfatter vedkommende som person, og noe man kanskje ikke kan gjøre noe med. Eller at man da mener at vedkommende bør endre seg som person? For jeg tror ikke at det er det du mener, eller? For hvis noen mener at man er noe, så kan man jo vanskelig forandre på det eller skjønne hva andre mener man bør forandre på. Men når det er sagt, så mener jeg da fortsatt at når man har gitt tilbakemelding om dette, både til admin og til dem det gjelder, så kan man fortsatt ikke bestemme hvordan de skal være eller svare andre på forumet. At det fortsatt må bli opp til den det gjelder om den vil ta det til seg eller ikke, så lenge man ikke gjør noe galt i forhold til retningslinjene til forumet. Men ved å si ifra til noen når det er noe man reagerer på, så lar dem få muligheten til å se og forandre på det. Det er da ikke det samme som at man kan kreve at de skal gjøre det. Og det er vel det jeg kjenner at jeg reagerte på, at det var et krav om hvordan folk skal være på forumet, som noen andre stiller og går sammen om å ønske å få igjennom, uten at det er det de som administrerer forumet har bestemt. At det da kan oppleves som en måte å samle en gjeng for å støte noen ut av forumet, og det ville jeg ment var helt galt.

Jeg har sagt det jeg skal si om dette, er ferdig med saken nå, og forstår at det heller ikke er noe poeng å forklare mer, for du forstår ikke hva saken handler om, for du ser ikke det fra siden jeg står på, og hva jeg har blitt fortalt, så vi får heller bare legge dette dødt.

Vi følger med på forumet hele tiden og gjør det vi kan for at det skal være et trygt og godt sted for alle. Det betyr også at vi sletter og redigerer innlegg hver dag, både automatisk, etter flagging fra brukere og basert på våre vurderinger.

Når noen er veldig aktive og ofte svarer andre, kan det oppleves forskjellig. Noen setter pris på det, mens andre kan oppleve det som litt for mye. Begge deler er forståelig. Vi har alle ulike behov og grenser, og det er viktig at det er rom for å si fra.

Samtidig må vi også si at det å være aktiv og engasjert ikke i seg selv er imot reglene. Så lenge man holder seg til retningslinjene, har man lov til å delta så mye man vil. Hvis noen reagerer på innhold, oppfordrer vi til å bruke «flagg»-funksjonen og gjerne legge ved en begrunnelse. Da kan vi vurdere det og følge opp på en god måte.

Vi ønsker at forumet skal være et sted med takhøyde, respekt og rom for ulikhet. Det betyr at vi også må tåle at folk er forskjellige, har ulike måter å uttrykke seg på, og bidrar på ulike måter. Samtidig håper vi alle prøver å møte hverandre med nysgjerrighet og raushet, ikke med anklager eller grupperinger.

Vi tar med oss det som blir sagt, og vi setter pris på at dere sier ifra. Fortsett gjerne med det, og fortsett å bruke forumet – det er plass til dere alle.

Hilsen Sidetmedord/v Kenneth

Kenneth.
Har dere brukere med erfaringsbakgrunn i teamet deres?

Hei,

De som jobber hos oss har ulik bakgrunn og kompetanse, og speiler mangfoldet i samfunnet. Alle våre veiledere er fast ansatt.

Hilsen Sidetmedord/v Kenneth