Skulle ønske det gikk an å bevare en god tone

Hva om en eller to personer stiller spørsmål og er negative og kyniske til det meste som skrives her. Folk åpner seg og den samme personen rakker ned og får andre til å føle seg dårlig. Samtalene slutter derfor på en svært negativ og ukonstruktiv måte.

Er det ingenting å gjøre med dette slik at en kan få et godt forum?

Hva kan dere ansatte gjøre for å skape et godt forum?

“Hva om”? Er dette et teoretisk spørsmål eller refererer du til konkrete tråder og brukere?

Jeg tror ikke du skal ha så store forventninger om at Mental Helse kommer til å delta mer aktivt i tråder. Vi er flere brukere som har etterlyst “den store folkeskikkdiskusjonen” i mange år uten noen respons.

Frikar. Den jeg mener oppfører seg negativt og kynisk nå, som hverken lytter eller viser empati, forståelse eller respekt for andre er deg. Det er min oppriktige mening.

Denne diskusjonen har vi vært gjennom før. Jeg gir bare slike råd jeg selv skulle ønske jeg hadde fått da jeg virkelig trengte hjelp. Er du uenig i noe av det jeg skriver, kan du kommentere det direkte i trådene det gjelder.

Samtidig har jeg - som alle andre - rett til å forsvare meg når jeg blir angrepet.