Hvorfor er det så få folk her inne?

Jeg har vært her inne to-tre, kanskje fire perioder og med mange mnd og års mellomrom, men det er ekstremt lite folk på en gang her. Jeg er helt sikker på at stedet og emnene kunne gjelde for mange, men folk er ikke her. Mange starter en tråd, men får ikke svar i det hele tatt. Er det virkelig et så ensomt forum?

Hei.

Jeg vil først si at hvis du ønsker at forumet skal være noe annet enn det er, så må du også være med på å bidra til at forumet blir slik ;) Jeg var selv en som klaget over forumet tidligere, til jeg skjønte at jeg heller måtte være med på å påvirke det. Det er vi som er på forumet som gjør forumet til det det er, og hvis du ønsker at det skal være mer aktivt på forumet, så må du kanskje også være mer aktiv på det?

Jeg kan også bare fortelle om hvordan jeg selv opplever forumet. Slik jeg ser på det og på folkene som er innom, så er de fleste på leting etter et eller annet som kan hjelpe dem litt eller at det er det første stedet kanskje hvor de prøver å sette ord på det de kjenner på. For mange så trenger de/vi mer hjelp enn vi kan få her, men også at det er slik, håper jeg iallfall, at når folk har fått satt litt ord på ting her, så kan det være lettere å søke den hjelpen den trenger eller å åpne seg for folk rundt en, som en kanskje trenger aller mest å gjøre det. Jeg tenker ofte når jeg er på forumet, at vi må bli flinkere til å både å se folka rundt oss og hva de kan trenge, men også å benytte oss mer av folka rundt oss og be dem om ting vi trenger, og hjelp.

Man kan også finne trøst i at det er andre som står i lignende situasjoner og lignende prosesser som en selv, eller dele erfaringer, og kanskje at det som har hjulpet en selv kan hjelpe andre.

Jeg har flere jeg har “møtt” her, som jeg har opplevd å ha ting til felles med, og dem jeg finner ting å dele med eller som jeg får en interessant samtale med, så snakker jeg videre med dem på private meldinger, slik at det ikke vises i forumet.

Det med å ikke få noe svar på innlegget sitt, er en risiko man tar ved å skrive på forumet, da vi ikke har noen forpliktelse ovenfor hverandre, og det er helt frivillig om vi vil svare noen andre eller engasjere oss i deres problemer osv. Hvis man vil være garantert å få svar, så må man skrive til veilederne, som alltid vil gi en svar i løpet av et døgn.

Jeg opplever ikke egentlig at det er få folk inne her, men heller at det er mange som er innom forumet på en eller annen måte. Det er kanskje også mange man aldri “ser”, folk som leser innlegg her uten å skrive noe selv.

Jeg håper da at du har lyst å være med å bidra til at forumet blir og er et slikt sted som du ser for deg at det kan være :) Et sted som er til glede og nytte for mange folk :)

Jo, jeg er enig med deg i det. Jeg er nyinnmeldt igjen med nytt navn nå og har vært aktiv i alle periodene før, men trakk meg ut fordi det ikke skjedde stort her. Det var ikke mine egne innlegg jeg mente, men jeg ser at for mange lager et innlegg, uker og måneder går og ingen svarer. Det er for trist. Det er mulig at det er flere stille lesere her, men det er det jo ikke mulig å se. Andre forum har antallet innloggede synlig (i tall i alle fall) så en ser at en ikke er alene. Det virker goldt og øde her når en kommer fra andre veldig folksomme forum.

Jeg fortsetter. ;-)

Jeg vet ikke om du har lagt merke til det, men man kan se antall ganger et innlegg har blitt vist, så man kan se at folk har sett på det.

Jeg har også kjent på at det er trist hvis folk ikke får svar, men jeg tenker også at de iallfall har skrevet noe her, sånn for deres egen del, og at det kanskje har gjort at de har kommet seg et steg videre. Pluss at folk kan svare på direkte melding og ikke på forumet, så man vet jo ikke alltid om folk har fått svar eller ikke. Men det er som sagt vi andre på forumet som da må svare, for at de skal få et svar ;)

Og det kan hende at folk har prøvd forumet først, og så skrevet til veilederne hvis de ikke får svar på det. Dette er ting jeg forteller meg selv, slik at jeg ikke skal føle et ansvar for at folk får svar, selv om jeg ofte gjerne svarer folk som ikke har fått noe svar av andre. Og det er ikke alltid jeg får noe svar tilbake selv, men da vet jeg iallfall at de har fått et svar.

Tror ikke at jeg har lagt merke til det, så jeg får snuse rundt og se om jeg kan finne det ut. :-) Takk.

Haha…jeg fant det ut! :-))

Jeg er en av dem som er for mye her. Jeg er vant til å være en outsider, så det er vel noe med meg. Jeg tiltrekkes mer av samtaler som er mer på et plan hvor mange kan delta med sine egne tanker eller opplevelser, eller råd som kan hjelpe fler på en gang. Det er mange tråder hvor folk kommer med sin helt personlige historier eller problemer, desperate etter svar. Det er krevende å engasjere seg for mye i mange sånne synes jeg.

Skjønner. :-) Jeg orker ikke å binde meg til å bli en pennevenn og skrive i mengder til ett menneske. Liker bedre tråder hvor jeg kan bidra med mitt, selv om det kanskje er smått. Undres på hvor mange folk som er medlemmer her?

Ikke for lenge av gangen, nei, på privat. Men det handler om grensesetting også der. Å vite hvor mye chat man ønsker og med hvem man ønsker det med. Jeg er i utgangspunktet også mest interessert i felles-chatten, men det kan også bli noen veldig interessante samtaler på privat.

Er kanskje ikke helt hjemmekjent her, men jeg savner muligheten for å kunne prate privat, lett og greit. Da jeg forsøkte å trykke på “noe” for å få det, ble jeg liggende åpen uansett. I sin tid så fungerte “Nettby” greit på det viset.

Hvis du ser noen på forumet du har lyst å “snakke” privat med, så er det bare å trykke på brukernavnet deres, og da får du muligheten til å sende dem en direktemelding så lenge de har tillatt at folk kan gjøre det :)

Aha…og da er “meldig og konvolutt” garantert en tosomhetssamtale?

Ja, det er det :)

Det går visst også an å legge til flere folk, hvis man vil ha en privat samtale med en gruppe brukere, men jeg har aldri gjort det selv. Jeg har bare sett at det er en knapp nederst i feeden hvor man kan legg til andre brukere.

Tusen takk, jeg tar i mot alle former for lur info. Greit å vite om mulighetene. Jeg fortsetter å trykke meg rundt på plassen og finne ut av ting. :-)