Igjen har det gått en evighet siden sist jeg var innom. Kjenner fortsatt ensomhet, og sliter litt til tider med mitt…Det er bare det at hver gang jeg går inn- tror kanskje det går finne noen likesinnede…- så blir det igrunn verre…
Min erfaring er at her på siden, så bygges det på hvor synd der er på folk- og hvor elendig de har det… - og ikke felles interresser eller ting man setter pris på sammen… Okay!- skjønner jo veldig godt at folk er her nettopp fordi ting er vanskelig! Det er lov, og det er bra kunne prate om ting! Er bare det at for meg- om det blir for mye negativitet, så er det gjerne litt smittsomt! Blir gjerne energityv, istedetfor gi energi… Støtte og forståelse er veldig viktig, og trengs! - men ingen blir frista til kun være " klagemur"! Syns det er veldig vrient finne noen innpå her når en kun vil ha venner/ er ensom… Hadde jeg ikke bodd så øde til, så hadde jg nok heller prøvd gått mer ut! - for min del allfall… Ellers funnet et spill… - kommet i prat med mange fler enn her! Kan til og med spøke og le litt… småflørte om en vil det( uten at noen sender for grove greier…), og om det en vil! Slett ikke alle, men noen har en fått kjemi med- og hjelper på i hverdagen! 😊
Bedre bygge på med interresser enn elendighet! En blir litt påvirka av ha/ hatt det vanskelig, men man ER IKKE sine problemer!😉
Jeg har nå selv funnet flere folk jeg har fine samtaler med. Om alvorlige ting, men også om ting vi liker og har til felles. Jeg tror da at det er viktig når man er inne her å beskytte seg selv litt også, at man ikke leser mer om hva andre sliter med, enn det man selv tåler eller orker å høre om. For det kan jo bli mye.
Men slik jeg ser det, er dette er sted hvor man kan snakke om disse tingene, og å dele erfaringer og kjenne seg igjen i hverandre. Og jeg søker ellers annen kontakt med folk andre steder.
Er tror kanskje at det er andre steder du bør lete for den kontakten du ønsker deg - selv om jeg ikke har noe svar på hvor. Det er da fine ting du ønsker deg, og jeg tenker at det skulle være godt mulig å finne det andre steder enn her :)
Hva er det som hindrer deg i å flytte? Kan du gjøre noe med det?
Ladetgodevinne:)
Må si meg litt enig i det der også! 😏😊
( og ja… littegrann er jg her enda… men mye sjeldnere…) 😊
Frikar!
Ja, jeg vet jeg kan gjøre noe med det! Hadde jeg hatt økonomi ( og ny jobb) klar, så ja! Er den eneste som kan gjøre noe med det faktisk, men ting tar tid skal jeg love! - og allfall når dn står alene, og trenger litt selvtillit der og da… 😏😊