Erfaringer her?

Er det noen her som faktisk føler dem møter folk som hjelper, og er det en kontakt som varer? Jeg ser etter få personer, men dem som gjør hverdagen anmerledes. Jeg ser at det legges til personer her og der, men det ser ut som de samme fortsatt søker det samme. Nysgjerrig på dette.

Ingen erfaring men jeg tviler

Det gjør jeg også. Desverre

har vært noen jenter jeg snakket med, innså veldig fort at de bare ville ha oppmerksomhet selv :)

Her inne kan det jo fort være at en søker utover når en heller burde søkt innover.
Kanskje den andre personen ikke egentlig søker venner, men en slags psykolog? En som hele tiden er der for seg, og mener det samme som hun/henne? Men den andre har problemer med å være der for deg til gjengjeld. Og å akseptere at du ikke er som han/henne. Har andre meninger, et annet syn på verden, eller å takle at du/andre ikke forstår han/henne fullt ut?
Vet ikke om dette gir mening😊. Litt rorete skrevet kanskje..

Ja og nei, jeg har hatt samtaler med folk som ikke varer, men føler at det har vært likt for begge, at det enten ikke funka sånn naturlig, eller begge slutta og putte energi inn i å skape et varig vennskap. Samtidig har jeg fortsatt kontakt med noen få over nett og det syntes jeg virkelig hjelper

Både og. Har holdt ett par samtaler med flere herfra, men svært få som det “klikker” med, så samtalen dør ut etterhvert. Ikke så lett å holde kontakten uten noe å snakke om.

Var ei jeg begynte å snakke med før jul en gang som var kjempekoselig og hyggelig, og som var veldig positiv av seg generelt. Vi snakket om mye kjekt, og samtalen fløt naturlig, og personlig syntes jeg det var veldig kjekt, men så ble det plutselig veldig stille fra henne, og har ikke svart på meldingene mine på en god stund.

Veldig trist, men det er veldig normalt. Folk snakker mye i starten, men så dør samtalen ut etterhvert.

Enten det eller så vil bare ingen snakke med oss. XD

Har vært litt forskjellig her også. Men fått en venninne for livet, og en jeg ikke har kjent fullt så lenge, men har tro på at det også vil holde fordi det er så åpenbart at vi begge bryr oss.

Så bare begge er åpne for det er det absolutt mulig.

Jeg har hatt samtaler med flere her inne, de fleste dør ut etter forskjellige årsaker og jeg har opplevd at andre parten har andre intensjoner enn meg. Men så har jeg noen jeg sjekker inn med innimellom som er koselig nok. Men å finne noen det faktisk klikker med og skaper langvarig godt vennskap til er sjeldent vil jeg påstå.

Tusen takk for mange gode svar. Jeg ser det er forskjellige erfaringer og opplevelser av de dere møter, så takk for at dere deler 😊

Jeg hører fra noen at de har sånne personer i livet sitt, men jeg har ikke møtt slike personer enda. nesten alle tenker bare på seg selv og bryr seg ikke om de andre