Ensom og søker venner

Hei, er ei på snart 24 som søker nye venner. Har vokst fra/mister kontakten med flere av venninnene mine og de jeg har igjen føler jeg ikke jeg får like mye ut av vennskapene som før. Føler ikke jeg kan komme til min «beste venninne» lenger da hun liksom har nok med seg selv å nestn det eneste hun snakker om er mannfolk… å det kjenner jeg at jeg blir litt lei av.
Føler meg rett å slett ensom blandt de vennene jeg har om det gir mening for noen?

Hei! Er egentlig i samme situasjon.
Hvor i landet er du?

Skjønner hvordan du har det. Her har mine tidligere venninner for mye å gjøre med hobbyene sine, og ikke tid til venner lenger 🙃…

Send gjerne en melding

Det du beskriver er helt normalt - og (dessverre for de fleste) en del av prosessen med å bli en voksen og selvstendig person. Dine “venners” prioriteringer viser at de egentlig aldri var vennene dine i utgangspunktet. Nå er du fri til å nyte voksenlivet!

Av og til må man… si det med ord. Hvis vennen er litt selvopptatt er det ikke sikkert at det er med mening, og man kan finne ut av det ved å kommunisere bedre. Ellers sitter kanskje og antar ting som fakta som er dårlig mentalisering.

Sunn mentalisering, “Men du… Jeg har noe jeg også vil prate eller dele med deg om hvis du kunne tenke deg å bare lytte litt”. Da gjør du behovet ditt tydelig og finner samtidig ut hvordan støtte-viljen ligger an som venn.

“Venner” kommer og går. Jeg hadde 2 selv som tidlig 20 åring som jeg trodde var veldig nærme, til jeg ble sammen med noen som var litt utenom deres stil, og da så jeg dem aldri igjen… Tror det er en dynamikk de aller fleste opplever på eget sett og vis. Så lenge man respekterer egne behov og er komfortabel med valg man har gjort, så gjør det ikke så vondt å miste noen som ikke tolererte det.

Kjenner meg igjen i det du skriver. Er dame på 22år selv, og de fleste vennene mine vil helst ut og feste eller prater om mann og kanskje til og med barn.
Jeg er ikke spesielt glad i å dra på byen. Også mulig jeg ikke greier å relatere pga legning, jeg interesserer meg null i prat om menn. haha.
Er vanskelig å finne ekte venner, spesielt i voksen alder.

hei! Trenger du venn? Jeg er jenta 27år

Hei

Jeg er en kvinne på 29, bosatt i Oslo. Jeg søker også venner, gjerne i området. Ta gjerne kontakt hvem som helst om du vil bli kjent. :)

Jeg er glad i dype samtaler og vil si jeg er en ganske dyp person. Men er også aktiv og glad i å prøve nye aktiviteter. Jeg er mye alene om dagen pga. angst osv. og føler meg ganske ensom, så ser egentlig bare etter fellesskap litt uavhengig av hva vi finner på. :) Men er ikke så glad i å dra på byen og drikke o.l. Gjerne noe rolig eller å finne på en aktivitet eller prøve ut en hobby eller lignende. Trenger ikke være noe flink, bare gjøre noe hyggelig sammen :)

Det kan være vanskelig å bygge nære vennskap i voksen alder, og jeg sliter veldig med dette selv. Vil gjerne bygge vennskap som kan være nære. Hverdagen kan være tøff og det er fint og viktig å kunne støtte og oppmuntre hverandre og føle at noen er glad i deg og få og gi noen gode klemmer. :)

Hei!
Er i samme situasjon som deg, så skjønner det er vondt… :/ Vil gjerne være der for deg!