Jeg har i det siste vært veldig ensom i tosomheten. Det har pågått lenge men det blir verre og verre. Jeg er i full jobb og har nok venner og familie. Noen natteranglere der ute som vil snakke?
Jeg føler meg også ekstremt ensom uansett hvem jeg er med. Har egentlig stort nettverk rundt meg, men føler det er noe som mangler og selvtilliten er helt på bunn
Tross familie, jobb med gode kollegaer og mange venner (som man stort sett gratulerer med dagen på facebook og thats it) så har jeg aldri følt meg så ensom.
Kjedelig greier det der.
Er det noe jeg har skjønt så er det at å skaffe seg nye/flere venner i voksen alder er nesten håpløst, hvertfall om man ikke kommer seg inn i den indre sirkelen av “hovedvennene” dems som de har hatt siden barneskolen.
Jeg vil /kan…
Absolutt sant det du sier. Hvor får man seg venner eller noen å snakke med? Blir fort at man tyr til nettet da. Hva liker du å gjøre på fritiden?
Hva gjør deg ensom? Er det en følelse du har selv når du er med andre?
Ja, jeg vet virkelig ikke hvordan man får seg venner i voksen alder. Hvertfall ikke de vennene man får en nærme tilknytning til. På fritiden liker jeg å se på film/serier, spille ig være med familie. Hva med deg?
Jeg trur det er en følelse jeg får når jeg skjønner at jeg ikke er helt på bølgelengde med de jeg er med. Og en ensomhet i ordets forstand at jeg ikke har noen partner å være glad i.
Ja, hvis målet ditt er å ha den typen venner man har på barneskolen. Voksne folk blir kjent gjennom felles interesser og aktiviteter de oppsøker frivillig.
De vennene jeg fikk på skolen har jeg felles interesser med i dag, så det du sier der gir ikke mening, i mitt tilfelle.
Og hvem ga deg fasit på hva en voksen person må gjøre for å få venner?
Det er fullt mulig, men i så fall tilhører du nok unntakene.
Ikke krangle nå da folkens :)
Hehe, er det noe jeg ikke har energi eller lyst til så er det å krangle med folk på nett. Eller i virkeligheten😅
Hei. Vil gjerne snakke med deg! Har ofte vanskelig med å sove om natta så…
Sliter med søvn hver kveld! Skjeldent jeg legger meg før kl 03.
Hos meg går det slle veier… Hvordan går det med deg? Snulle hatt en plattform å chatte på… Noen forslag? Si det med ord går så tregt, når man trenger å snskke hei 😚
Noe såill du spiller? Discord e.l, så går chat så mye enklere…
Næ, jeg spiller ikke noe spill og har ikke discord. Ja, siden her er mitt treg, tror det er litt fordi man ikke får varsler når det er noe nytt, man må liksom inn selv og sjekke og noe har skjedd.
lettere å finne seg en kone enn en god og ekte venn
Nå burde vel strengt tatt en kone først og fremst være en god og ekte venn da så det du sier henger ikke på greip
Kommer litt an på hvilken verden man lever i det