Søker venner

Skulle gjerne hatt noen å snakke litt med,blir ensomt alene,57 år ,dame fra Vestland,
Er i full jobb,men helgene,feriene,blir grusomme og kjedelige.

Ensomhet kan være veldig tungt, være alene med sitt egent hode og det skaper bare kaos i knotten

Hei, send meg en melding om du ønsker å prate 😊

Jeg er en ensom mann på 58 år i Bergen som kunne tenke meg å slå en prat med deg 😊

Har du heilt rett i

Hei Samy
Eg skriv gjerne,kvelder og helger blir tunge,når man ikkje har noen venner

Er på jobb om dagene,så da går jo de.
Men gruer meg faktisk til ferie,sitte her 3 uker,med kun stedfar her.

Du er ikke alene om å grue deg til ferie
Ferier og høytider er grusomt for mange

Ja,det er fælt at det er sånn

Det samme her. Men vi skal klare oss 😊

Da er det greit for meg å skrive på samme tidspunktene som deg 😊

Hei på deg Jeg er en dame, 60 år og bor i Molde. Flyttet hit for 3-4 år siden, har samboer men føler meg ensom. Det er vanskelig å få nye venner i voksen alder på nytt sted. Er ft 50 % sykemeldt og sliter med å ikke føle meg god nok i ny jobb.
Høytider og ferier blir ensomme som du også føler på. Bare å skrive tilbake om du har lyst.

Hei,eg er singel og deler hus med min stedfar,sikkert litt rart,men sånn ble no det,og ja ekstremt vanskelig å få venner i voksen alder,selvom dette er her eg budde da eg var ungdom og gjekk på skulen her
Hadde noen få venner da,men vi har jo gått hver vår veger ,fått famile osv. Så da er det vanskelig å få " innpass" att.

Hei, jeg har meldt meg inn i en lokal forening der vi arrangerer litt møter og fellesturer et par ganger i året. Mange hyggelige der men ingen som jeg foreløpig kan ha daglig eller ukentlig kontakt med. Virker som de fleste er godt etablert og fornøyde med tilværelsen der de er. Jeg lengter etter å få slippe inn og høre til i en gjeng. I vår alder er de flest også fått barn og barnebarn og opptatt med disse. Jeg har voksne barn men de bor langt unna og er dessuten opptatt med sine liv. Har du noen hobbier som du kan kose deg med?

Om vinteren så liker eg litt pusle spill eller diamant painting,men sitter litt i samme posisjon som du,har vært med på noen dansekurs,der var det i all hovedsak unge fra 20 - 25 ,men som du sier ,er ikkje noen som kan bli vennine ,eller kan komme på besøk til eller vil komme på besøk,eg skulle gjerne hatt noen å kunne være med fysisk ikkje bare skrive med,altså til eksempel reise på turer med eller gå ut med.er enig med deg virker som alle har nok med sitt
Og eg har også voksne barn som bur lengre unna og de er også opptatt med sitt,de har vært veldig flinke å vært med på syden ferie,men eg skjønner jo godt at dei vil lage sitt eget liv,er jo ikkje dei som skal passe på sin mor.

Hei igjen, det er litt lettelse å vite at det finnes andre som har det på samme måten. Jeg har ofte følt meg skamfull for å være ensom. Det er sårt. Tror jeg har glemt hva sim skal til for å få kontakt med andre. Ja det hadde vært fint å ha noen å gå tur med, reise sammen med og lage minner og opplevelser. Denne helgen er jeg på hytta alene. Leser, spiser, sover og prøver å rydde i tankene mine.

Desverre tror eg det er mange i samme situasjon som oss,og eg prøver også å rydde i mine tanker,eg sit nesten å bere venter på at det skal bli mandag,ser no hverfall folk,på jobben.
Men selvom eg har jobbet der 18 år no,så har eg forsatt ingen kontakt med noen etter jobb.

Begynner å lure på om det er meg som er noe galt med

Hvordan går det med deg?
Her skjer det veldig lite,prøver å holde meg opptatt med litt hage jobb,ellers slår tankene inn att

Jeg skrev og sendte en melding men det kom feilmelding i retur. OK prøve på nytt da. Går litt trått her også.
Jeg er for tiden 50% sykemeldt og har vært i lengre tid Problemer med å passe inn på jobb med oppgavene der. Så jeg kommer hjem i 12-tiden og lurer ofte på hva jeg skal ta meg til. Til og med sover litt, før jeg tar meg samnen og lager middag. Skulle gjerne hatt en å gå tur med, gå på kafe med kino eller noe annet kjekt.
Men men er vel redd for å ta kontakt og redd for å bli avvist eller at andre synes jeg er kjedelig.