Hei. Jeg er helt ny her. Jeg har aldri hatt venner. Finner denne siden hvor man kan få venner, men så ser jeg melding at DM stenges ned snart. Hvorfor er de så slemme? Vil de ikke at folk skal få seg venner. Er jo helt umulig å få kontakt med noen her da. Kan jo ikke skrive personlig kontaktinfo i forumsposter.
Så nå har ensomme folk mistet enda en arena å møte folk på.
Og det rett før jul. Er det rart folk ikke orker mer?
Kanskje det er meningen at jeg ikke skal ha venner?
Hei, jeg skjønner hva du mener og føler litt det samme men samtidig kan jeg forstå hvorfor de stenger private dm. Jeg har hatt bruker her i en uke nå og allerede fått en del rare meldinger fra eldre menn så jeg kan tenke meg at det har vært situasjoner som kanskje ikke er så greie. Bare får å gi deg et nytt eller Anna perspektiv på det☺️ Det er aldri slik at det ikke er meningen en person ikke skal ha venner, det er dessverre vanskelig å skaffe seg. Har vært der selv, Hvis du ønsker så kan du sende meg dm før de strenger det ned nå, er Jente 17 btw
Det er, tenker jeg, absolutt ikke meningen at du ikke skal ha venner. Jeg synes også personlig de kunne løst det på en annen måte. Som “1spade” skriver om.
Jeg var her på det gamle forumet og en jul hadde jeg virkelig nytte av en jeg skrev med, på privat melding, her inne. Jeg tror ikke jeg hadde overlevd den julen uten denne personen.
Dette er forresten til deg “lyset123” (eller noe lignende).
Du holdt meg oppe hele julen, ennå du selv hadde minst like store problemer som jeg.
Jeg syntes også at det fine med denne siden nettopp var at du kunne skrive privat med noen. Men fortsatt være helt anonym. Det var jo en av de store fordelene. Og du har helt rett. Hvordan får en kontakt med folk nå?! Kan, som du påpeker, ikke skrive personlige kontaktdetaljer i forum postene. Er jo ikke alle de som skriver i/på din post som du nødvendigvis vil ha privat kontakt med selv heller.
Ja det er jo det som er så jævlig egentlig, at de stenger for nye DMs rett før jul. Det tyder på veldig dårlig selv-innsikt hos disse såkalte “ensomhets ekspertene” og psykologene på SiDetMedOrd. Og etter den avgjørelsen gikk de hjem til både partner og venner og spiste middag. Bare en vanlig dag på jobben egentlig.
På tide å henge denne avgjørelsen ut i NRK. VG, Dagbladet osv.
Ja, de kunne jo i det minste ventet til etter jul. Jeg har jo også hatt god nytte av å skrive med folk privat her. Og ville jo gjerne helst ha fortsatt med det. Og det er jo også ganske rart å ha en kategori “finn venner” når en ikke kan sende folk melding privat.
På den annen side så er det ikke bra dersom en får uønskede meldinger fra folk. Særlig siden endel av de som er her også er veldig unge.
Men det må jo være en måte å løse det på, uten å stenge ned “privat melding”, som jo er mye av poenget med å skrive her inne.
Ganske så irritert på det jeg også… Er en dame på 48 med livserfaring på litt godt og vondt opp gjennom.. Bor et lite sted uten akkurat så mange alternativer, og til tider ensomt.. Er ikke den som fokuserer kun på problemer- liker kunne spøke litt om ting og prøve se ting litt positivt.. Men- har også mine litt tyngre perioder som jeg skal komme gjennom… Vært fint med litt kontakt med andre i " samme bås" uten måtte blottlegge meg for absolutt alle om alt innpå her…!
Heter Snuppelure på whatsapp…