Noen flere som la merke til hva som står på forsiden her om 11.november?

Hva dreier dette seg om, får man ikke snakka her mer? Hva syns dere? Noen flere som la merke til hva som står på forsiden her om 11.november?

Utrolig synd om man ikke kan skrive til folk lenger. Jeg har funnet flere venner på denne siden.

Fra hjemmesiden til Mental Helse:
“– For å ivareta tryggheten på forumet fjernes muligheten til å sende private meldinger mellom brukere. Dette gjør vi fordi Sidetmedord.no er en side med sårbar tematikk og innhold. Vi ønsker å forebygge uheldige situasjoner, sier Pedersen.
I tråd med anbefalinger og økende krav til digital sikkerhet vil all kommunikasjon på forumet skje åpent i trådene, slik at både brukere og moderatorer kan følge opp og bidra til et støttende og trygt fellesskap.”

Det er sikkert ikke uten grunn at muligheten for privat kommunikasjon blir borte. Slik jeg tolker uttalelsen så har det kanskje vært noen uheldige episoder med private meldinger.
Har derfor respekt for avgjørelsen.

Samtidig tror jeg at det for mange da ikke blir like interessant å bruke SiDetMedOrd. Ut fra egen erfaring så har privat meldingsveksling vært mer givende enn chat med veiledere. (Mulig jeg med noen år på nakken ikke er i målgruppen)
Så vil det nok være en del som synes det er greit å kunne få utløp gjennom innlegg og svar i åpent forum også. For disse blir det kanskje en bedre løsning.
Får jo håpe det.

Men for meg blir det en runde i tenkeboksen.

Er det noen andre alternativer på nett, hvor man kan finne venner som man kan DM?

Samme lurer jeg på og.

Det setter finn venner forumet i et litt merkelig lys. Skal man poste kontaktinformasjon offentlig? For “trygghetens” skyld?

Syns også helt klart det setter forumet i veldig merkelig lys!! Allfall for oss som er her for prøve finne noen gode venner en kan snakke om alt med…noen med litt kjemi… Jeg får ikje det med alle- og vil derfor ikke dele " alt" med absolut alle.. Også erfart at skriver du " for mye" på felles side, så er det alltid også et par stk som ikke klare " rette på" , være " bedreviter" eller " spre møkk" om det du har skrevet… Derfor liker jeg bedre one to one…!
Er også noe annet skrive med noen som du vet er en venn, enn noen som du vet har det som en jobb å svare deg…
Er nok heller ikke særlig " sikkerhet" om folk starter søke kontakt andre steder på nett… Trodde denne siden skulle hjelpe litt mer…
Kjenner jeg blir litt irritert…!

Kanskje det er meningen at folk ikke skal ha venner og heller klare seg selv…

Dette blir litt som noen av reddit trådene jeg har vært medlem av der det ikke er lov å be om dm og det er ønsket at samtalene mellom folk skal komme litt felleskapet til gode.

Om det er en bra eller dårlig ting klarer jeg ikke ta stilling til.

Vel, folk får jo ikke “ordentlige” real-life venner man kan omgås av sånne restriksjoner. Det er litt høl-i-hue med sånne restriksjoner, særlig i subreddits hvor folk er veldig ensomme.

Forskjellen på Reddit er vel at man er fri til å DM redditorer (så lenge de har DMs enableD), da subreddit modsene ikke har noe rettigheter/muligheter til å stoppe dette. Det er bare ta kontakt via DM som “hey, så denne tråden og vil gjerne diskutere nærmere med deg osv”

Og jeg har akkurat funnet til denne siden, men så kan jeg ikke bruke den :( Finnes det noe annet alternativ? Er fint å finne folk som vil finne venner, og som i tillegg vet at livet ikke alltid er A4… Men hvordan?

Nå er det jo alt for lett for en person med dårlige intensjoner å komme i kontakt med noen som er sårbare, så med å tvinge dem til å skrive på forumet fremfor å sende meldinger så gjør det ting litt mere åpent. (Da slipper vi ALLE som bare sender melding istendentfor å skrive på forumet)
Og de fleste legger vel til hverandre via snap uansett? da er det jo bare å ikke godta ukjente..

Jeg er ikke sånn at vil dele absolutt ALT med alle innpå her… så for meg er ikke denne siden mye hjelp i lengre!!! Jeg er her/ var her grunnet ganske ensom inniblandt- og bor ikke akkurat på et sted med så mange alternativer… Heter Snuppelure på whatsapp…

Et problem nå for tiden er at om en har bestemt seg noe så virker det som det er helt umulig å tenke seg om en gang til og evt endre mening…
Til tross for dette vil jeg be ledere/moderatorer her i SiDetMedOrd om å tenke seg om minst en gang til for å se om denne avgjørelsen kan revurderes.
For meg blir det et spørsmål om dette øker faren for at noen kan velge å skade seg selv, hvor mange velger å forlater forumet, hvor mange støttende samtaler på tomannshånd forsvinner og f.eks. hvor mange flere ensomme blir det, kontra hvor mange som har opplevd krenkelse og/eller ubehageligheter pga at vi kunne sende direktemeldinger?
Men men… dette blir vel å kjempe en tapt krig, men dog en meningsløs krig.