Noen flere som la merke til hva som står på forsiden her om 11.november?

Hva dreier dette seg om, får man ikke snakka her mer? Hva syns dere?

Utrolig synd om man ikke kan skrive til folk lenger. Jeg har funnet flere venner på denne siden.

Fra hjemmesiden til Mental Helse:
“– For å ivareta tryggheten på forumet fjernes muligheten til å sende private meldinger mellom brukere. Dette gjør vi fordi Sidetmedord.no er en side med sårbar tematikk og innhold. Vi ønsker å forebygge uheldige situasjoner, sier Pedersen.
I tråd med anbefalinger og økende krav til digital sikkerhet vil all kommunikasjon på forumet skje åpent i trådene, slik at både brukere og moderatorer kan følge opp og bidra til et støttende og trygt fellesskap.”

Det er sikkert ikke uten grunn at muligheten for privat kommunikasjon blir borte. Slik jeg tolker uttalelsen så har det kanskje vært noen uheldige episoder med private meldinger.
Har derfor respekt for avgjørelsen.

Samtidig tror jeg at det for mange da ikke blir like interessant å bruke SiDetMedOrd. Ut fra egen erfaring så har privat meldingsveksling vært mer givende enn chat med veiledere. (Mulig jeg med noen år på nakken ikke er i målgruppen)
Så vil det nok være en del som synes det er greit å kunne få utløp gjennom innlegg og svar i åpent forum også. For disse blir det kanskje en bedre løsning.
Får jo håpe det.

Men for meg blir det en runde i tenkeboksen.

Er det noen andre alternativer på nett, hvor man kan finne venner som man kan DM?

Samme lurer jeg på og.

Det setter finn venner forumet i et litt merkelig lys. Skal man poste kontaktinformasjon offentlig? For “trygghetens” skyld?