Finne venner/beskjentskap

Det er fint at man kan legge ut innlegg her, og se om noen vil bli kjent, eller snakke med deg, men jeg ser at mange her blir utelatt pga de er menn som søker vennskap/beskjentskap med kvinner, synes det blir litt feil at det skal være sånn på en mental helse side, når denne siden er for å få folk til å kunne møte andre.

Noen menn synes det er lettere å være venner med kvinner enn med menn, så dette burde være greit.

Jeg vet at samfunnet generelt er sånn som dette, men denne siden her synes jeg skal kunne være mer nautral, ellers funker ikke denne siden som den er ment for.

dette er mitt syn på dette, skaper nok debatt, men det er greit, men min intensjon er at man ikke skal bli utelatt på en side som dette, når man faktisk bruker denne siden her fordi man er utelatt ellers i samfunnet.

Bra du sier ifra om dette!

ja, takk<3

Hva voksne mennesker driver med er det ingen som bryr seg om, men det er også barn som bruker denne siden, og da må Mental Helse ta hensyn til det.

ja, det er også sant, mange barn som føler seg også utelatt og prøver og bruke denne siden, men når de ser at deres innlegg blir oversett, så blir det mer følelse av å bli utelatt dessverre.

Å hindre at predatorer bruker denne siden til å finne sårbare ofre er viktigere enn å hindre at noen føler seg oversett…

ja, er enig med det, men med min tekst var ment for mer generelt, og dessverre utnytter også noen dette, men poenget mitt med innlegget er at man skal kunne bli kjent med folk, uansett om det er menn som vil bli kjent med damer, for å bli venner eller mer, og er mange som blir oversett pga dette.

Risikoen man da tar når lager et innlegg på forumet her, er at ingen svarer. Slik er det bare. Jeg vet ikke om det var det du mente? Men alle som er her, må få lov til å velge selv hvem man vil ha kontakt med her eller ikke, og man har ingen forpliktelser i forhold til hverandre.

Jeg tror det kan være greit å være klar over det også.

selvfølgelig, ingen intensjon at man må få svar, var bare at jeg nevnte at man føler seg mer utelatt når man også her ikke får noe svar på det man legger ut, pga at man håper at man kan treffe på personer her også som sliter med det samme, eller ønsker å bli kjent pga at det er vanskelig i det virkelige liv.

Jeg skjønner, og det er fint at du skriver om det. Men jeg vet ikke om det er noe enklere her enn i det virkelige livet.

Jeg har mest tro på å gjøre aktiviteter man liker med andre, at man da møter folk man trives med. Det er iallfall på slike måter jeg har møtt folk og fått venner. Jeg tror ikke at det at man sliter med det samme, er det beste grunnlaget for et vennskap, men jeg vet ikke. Jeg er her fordi jeg liker å snakke med folk om disse tingene, og ikke med tanken på å finne noen eller å få venner, og om jeg gjør det, så er det en bonus.

Jeg tror at uansett hva man gjør eller hvor man er, at hvis man gjør det med tanken om at man skal finne noen, så blir lista lagt så høyt og forventningene være så store til den andre personen. Jeg merker iallfall at det er noe som skremmer meg unna folk, hvis jeg merker det.

Jeg leste eller hørte også et sted at når man gjør en aktivitet man liker og er interessert i, så blir man automatisk mer attraktiv. Og selv tenker jeg, at så lenge man gjør noe man liker og som gir en noe fint, så er det jo bra uansett. Og at det kan gi gode opplevelser, istedenfor at man blir skuffet over at det man hadde tenkt og ønsket skulle skje, ikke skjedde (jeg har opplevd det også).

Hvis man teller alltid bare alt som er dårlig, så blir det mye dårlig til sammen - som hvis man tenker på det som at man ikke får svar, som at man blir utelatt, så er det jo den følelsen man vil sitte igjen med. Man det går også an å applaudere en selv for at man prøvde, selv om man ikke fikk svar.

Når det er sagt, så vet jeg ikke hvordan det er å få seg venner her. Jeg ser at det er mange som ønsker seg det, men vi vet jo ikke noe om hvordan det har fungert for andre eller om de har fått svar.