Til ettertanke

Scrollet meg raskt gjennom innleggene nedover siden her, og ser at de fleste innlegg skrevet av jenter som er på jakt etter bekjentskap får masse kommentarer, mens samtlige (?) skrevet av gutter/menn ikke har en eneste…

Jeg la merke til samme trenden på den gamle siden også, hvor jeg selv skrev flere innlegg og kommenterte på en hel haug - før jeg gav opp grunnet fraværende respons.

Er det helt tilfeldig? Jeg forstår ikke helt hva det skyldes nemlig, noen med gode forslag?

Det gjelder nok ikke alle, men min egen erfaring har vært at mennene her inne kun har søkt etter en ting (uten å gå i detaljer), de slutter nemmelig å svare meg i det øyeblikket de finner ut at jeg er lesbisk og forlovet 🤷

Fra den gamle siden så var en del av innleggene fra gutter som ønsket kontakt med venner av det slaget som virket mer som at de var ute etter en dame mer enn de var ute etter en venn. Og det vil sikkert prege responsen, eller mangel på sådan.
En annen ting jeg har undret meg litt over er at en del gutter skriver kort at “hei, jeg har lyst på en venn”. Og det er kanskje et ganske tynt grunnlag å finne seg noen venner på. Det ville nok vært et bedre utgangspunkt å si noe om hvem man er og hva man liker. Jeg tenker ihvertfall at det handler litt om å skape en eller annen interesse for sin egen person som gjør at noen vil ta kontakt.

Også kan det kanskje handle om at gutter har vanskeligere for å ta kontakt med hverandre. Årsakene til det kan jeg bare spekulere i. Men, det kan være forbundet med at gutter og sårbarhet har vært og kanskje fremdeles er tabubelagt. Kanskje kan en form for machokultur gjøre det mer utfordrende. Ikke vet jeg.

Uansett. Ser at det ofte kan være sånn at damer som søker veninner får en del svar fra gutter også. Så det er kanskje nok av gutter som søker vennskap, men av en eller annen årsak ikke har så lett for å lage egne tråder på det.