Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger

Hei c:

Føler jeg skriver her litt for ofte så bare si ifra hvis jeg ikke er velkommen.

Into: gutt 20 bergen, liker planter, håndverk, fiske, tegne osv. Bryr meg ikke så mye om kjønnsnormer og å være lik som alle andre. Jeg er megselv og ønsker ikke å forme megselv inn i en boks. Er kanskje litt feminin synes noen.

Jeg lovet en internet venn en gang at jeg skulle gjøre mitt beste for å prøve å finne en venn irl. Prøver ihvertfall.

Jeg er klar over at jeg er litt eksentrisk og ikke passer helt inn. Jeg er relativt glad i mitt eget selskap men vi trenger vel alle noen venner å være med c:

Jeg vet ikke hvordan jeg skal finne noen, har snakket med folk her og andre steder og funnet nydelig venner online, men kaffen blir drukket alene. Ikke ta meg feil jeg elsker å møte nye folk online og bryr meg mye om venner selv om jeg ikke har møtt de c:

Har slitt ganske mye psykisk oppigjennom så det kan sikkert forklare mye med personligheten min. Elsker å kunne hjelpe andre i vanskelige situasjoner men kan selfølgelig bli litt mye noen ganger. Men jeg er her gjerne hvis du trenger noen å snakke med, helst “lighthearted” men jeg forstår om du må si det som det er c:

Har møtt ganske mange som ikke har villet meg noe bra men jeg mener det er viktig å kunne gå videre i livet og prøver mitt beste på å se fremover.

Skriver dette mens jeg føler meg helt bra så ble mye mass og rot (⁠◕⁠ᴗ⁠◕⁠✿⁠)

Vet ikke om du husker dette, men svarte tidligere på et innlegg du skrev der jeg kom med mange forslag til hvordan man kan bli kjent med andre - har du eventuelt prøvd noen av dem …?

Hvis du holder til i Bergens-området, ser jeg at Outland har en butikk i byen; kanskje de også har et spillokale i tilknytning til butikken der folk kan samles? Dette er et miljø de som ikke er A4 vil trives i og der man kan komme i snakk med andre uten å bli sett på som en raring; har selv bare positive ting å si om menneskene jeg har truffet i butikken. Kanskje kunne dette vært noe for deg?

Fotballsupportere er et annet miljø der man har noe felles selv om enkelte kretser kan være litt vel maskuline, men på den annen side er det mange som kommer til kampene i en stor klubb som eksempelvis Brann, og det å ta en øl (eller kaffe) med eller begynne å prate med noen etter en kamp burde vel være mulig. I mindre klubber er det ofte enda enklere.

En annen mulighet folk som har lett for å bli kjent med andre, bruker, er rett og slett å gi små komplimenter til mennesker man ikke kjenner - forteller man noen at han har en stilig jakke eller at ei jente har en pen frisyre, eller at han/hun har en flott hund, blir dette som regel tatt godt imot; det er ikke så vanskelig å bryte den sosiale barierren selv i kalde Norge bare man vet hvordan; både spesielle, humoristiske jakkemerker og andre ting kan føre til at man kommer i snakk med likesinnede. Selv har jeg en liten flaske med påskriften “Regndråper fra vakre Bergen”; humor blir ofte satt pris på.

Fortsatt lykke til videre, og riktig god sommer. :)

Hei, beklager sent svar. Tusen takk for at du gjentatte ganger prøver å hjelpe c:

Har blitt kjent med noen her til lands, prøver å være en god venn over telefonen, hvis vi klarer å holde kontakten så kanskje jeg har noen å møte engang.

Håper sommeren din har vært fin.

Godt å høre - selv om det ikke er tvil om at livet iblant kan være tungt, får man gjøre det beste ut av det og prøve videre; det finnes alltid håp, og tar man vare på håpet, vil ting ordne seg før eller senere.

Håper du får en flott høst, og enda en gang lykke til.