Jeg passer ikke inn

Jeg passer ikke inn på skoen, med familie eller med venner, jeg har bare en venn men vi er ikke like i det hele tatt og hun dømmer alltid mine interesser og hvordan jeg ser ut. Jeg pleide å ha flere venner men jeg passet ikke inn med dem heller. På skolen syntes folk jeg var rar bare fordi jeg ikke var som de andre. Nå kler jeg meg mer som alle andre selvom det ikke er min stil og når jeg prøver å gjøre noe med stilen min som føles mer ut som meg, sier venninnen min at jeg ser tilbakestående hun kaller meg også r-ordet når jeg har sideskille. Jeg kan ikke slutte å være venn med hun fordi jeg har kjent henne siden 2016 og når hun ikke er dømmende så er hun veldig snill og morsom. Jeg starter på vg1 på mandag så kanskje jeg kan finne noen folk som jeg passer in med

Heisann du,

Det må være slitsomt å ha det sånn.

Mitt tips er å forsøke å finne det positive i deg selv og andre rundt deg.
Potensialet for å finne nye, og gode, venner på ny skole er der.

Noen finner ikke “sine” mennesker med en gang.
Å finne mennesker og venner som vil deg vel, er jo en liten jobb - spesielt når man er ung og ikke kjenner seg selv så godt helt enda heller. Men ikke gi opp!

Jeg personlig ville nok ikke hatt en venn som jeg følte dømte meg, men når du finner noen andre mennesker du føler deg mer komfortabel med så foreslår jeg at du sakte men sikkert siler ut den eller de som ikke får deg til å føle deg vel.

Og så kanskje man også skal gjøre seg noen tanker om hva slags venn man vil være, vær den vennen mot deg selv - og så mot andre.

Masse lykke til.

Hei Anonym. ☺️

Dét er trist at du må prøve å bli lik alle andre der, for at du skal kunne føle deg trygg og godtatt av de andre.

Da jeg var ung, opplevde jeg også mobbing og utenforskap, og det var ikke alltid lett å takle, så jeg forstår åssen du har det.

Jeg vil bare si at du er enormt verdifull! 🌿 🌷 🌿 🌷 🌿 🌷 🌿
Jeg håper at du vil finne noen som du kan trives sammen med, og da også når du er den du er. ☺️