Mann 45 ensom passet ikke inn

Jeg er en man 45år gift 1 barn. Jeg har aldrig følt jeg passer inn med andre. Liker på et vis å være sossial men med folk jeg føler jeg passer med og i settinger jeg kan trivest. Vanskelig å finne venner og bekjentskaper. Min kone har flere venner og ønsker nok at jeg skal være mer med de, men jeg klarer ikke de, de er mer høylytte og energiske. Jer er ganske rolig litt stille, men kan være livlig og pratsom med folk jeg føler meg vell med og har noe som intresserer meg snakke om med. Jeg intresserer meg for jakt fiske friluftliv båtliv veteranbiler skru og snekkre. Bygdegutt avholds sammensatt sikkert litt sær å snål hehehe. Kansje noen her som vil veksle noen meldinger og ord og se om vi finner tonen?

Hei.

Jeg vil bare si til deg, at jeg ikke syns du skal føle at du bør være noe du ikke er :) Absolutt ikke :) Noen liker å snakke med alle og enhver, mens andre trives med en liten flokk med nære venner. Uansett er det jo fint å prøve å finne flere man trives med, hvis det er det man ønsker :)

Har du snakket noe med konen din om dette, at du lurer på om hun ønsker at du skal være slik som vennene hennes, men at du ikke er slik? Jeg vil egentlig tro at det er noe hun tenker på, men det kan jo ikke jeg vite ;) Jeg bare tenker at det kanskje kan være en fin samtale å ha med konen din, å snakke om hvilke type personer du trives med og føler deg vel med, og hvem ikke. Slik at hun ikke forventer at du skal trives med noe du ikke gjør osv.

Han prøver å finne noen med samme interesser, og det er smart og rett på sak.
Det er det han trenger. Kanskje kona ikke har like mye å snakke med de om…

Vi har snakket im det ja. Hun ønsker at jeg skal være med og treffest med hennes venner og bli venner med dem. Hun er ikke enig i at ingen venner en venner man ikke trivest med. De er trivlige folk bare ikke på min bølgelengde. Jeg blir bare sitende i et hjørne utenfor har ikke noe å snakke med de om. Jeg er nok litt sær.

Så leit at hun ikke forsto dette selv om du prøvde å forklare henne det. Det er da kanskje vanskelig for henne å sette seg inn i, fordi det ikke er slik for henne, men jeg kan forstå deg veldig godt. Det er veldig stor forskjell på om jeg trives sammen med folk eller ikke. Og det kan være vanskelig for meg å forklare hvorfor det er slik, for folk kan være hyggelige som bare det, men at jeg ikke føler meg vel med dem. Og vel sikkert det samme som deg, at jeg føler at jeg ikke passer inn, at jeg bare ikke er som dem. Jeg har da ingen partner som “tvinger” meg til å være med folk jeg ikke føler meg komfortabel med, men jeg kan ha problemer med det på jobb, eller sosiale ting med jobb. At jeg egentlig kan ønske å ville være med, men så føle meg utenfor for det.

Jeg tenker ikke at du er sær, det er bare andre folk du trives med :)

Og jeg syns konen din burde godta det.

Ja kona di vil kanskje at du skal kunne bli kjendt med vennene hennes og det er jo naturlig, og de er sikkert trivelige, men på den annen side så er det ikke noe særlig å sitte i et hjørne og ikke ha noe å si. Er det vel?

Hvis du ble kjendt med noen som ville skru og mekke… Tror du kona di hadde trivdes med å bli med?

Jeg ser heller ikke på deg som sær og rar!

Det kan hende kona bare vil deg det beste, men at hun ikke har forstått helt hvordan du har det, og av og til er det faktisk nærmest umulig å ha det alright sammen med en del mennesker selv om de er aldri så hyggelige!
Det er ikke alltid at alle ønsker blir oppfylt, og det kan hende at det likevel kan gå bra.

Vi har vel blitt enig om å være litt uenige i dette temaet. Ho vil meg alt godt og gjør det av beste mening. Blir bare feil for meg. Min kone er med å skrur litt og jakter hun og så kansje vi en dag finner venner som passer oss begge. Og joda jeg er nok litt rar eller utafor a4 formatet og trives veldig godt med det.

Jeg måtte smile av denne meldingen, den var veldig fin å lese :)

Haha. Et litt mislykka forsøk på å støtte frå mi side.

Trur nok du kjenner deg sjøl og kona di best 😉