Hvordan kan man komme ut av spiseforstyrrelses tanker? Nå er jeg normal velt og tror jeg spiser nokså greit. Men jeg tenker på mat, kropp og vekt 24/7. Får ikke bort tankene. Dagen handler om å forbrenne mest mulig kalorier. Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt dette…
Ta kontakt med ROS, det er et gratis tilbud som kan hjelpe deg med spise forstyrrelser.
Jeg er i samme båt, “normal vekt” men konstant tenker jeg på mat selv mens jeg spiser et måltid tenker jeg pp mitt neste måltid og hva det bør og ikke bør være.
Tror distraksjoner og hobbyer er det som hjelper så ikke hele dagen blir om mat
Det er en forferdelig skjebne. Mitt problem er også at jeg føler at jeg må være i så mye aktivitet som mulig. Da kan jeg heller ikke alltid gjøre de hobbyene jeg ønsker. Hvis jeg vil tegne sitter man jo i ro… noe som gir dårlig samvittighet…
Jeg skulle ønske jeg bare kunne få opplevd en dag helt uten spiseforstyrrelse og sett hvordan det var.
Noen ganger har jeg også det problemet at jeg blir helt snopesyk og klarer ikke å stoppe. Det er liksom helt motsatt av det vanlige.
Jeg kan være redd for en banan og plutselig dytter jeg i meg masse snop. For så og ødelegge en hel uke der jeg føler at det må kompenseres for…
Tenker du på mat/kropp og vekt 24/7?
Jaaaaa hele. Tiden. Jeg er litt lik. Jeg sier nei til smør på brødskiva pga kaloriene men overspiser på kjeks dagen etterpå…og ikke snakk om smågodt… det er så farlig jeg spiser det til jeg blir kvalm og nyter det ikke som vanlige folk :(
Jeg prøver også å akseptere at min “sunne kropp” ikke er undervektig og at den er en normal vekt med fett på seg og ikke bare bein. Noe som er vanskelig å akseptere. Men tankene er der fortsatt som om jeg fortsatt er i min syke kropp
Jeg skjønner det med hobbyer også :< det er så mye annet jeg kan bruke energien min på som faktisk gir noe til min personlighet . Kroppen min er de minst interessante ved meg så det er så dumt at vi bruker så mye energi på dette…