Dine angstplager

Hei!
Håper å kunne lage en lang tråd og samle alle deres symptomer på angst.

Mine nå for tiden er:

• Vondt i brystet/pressende følelse
  • Stramme muskler rundt et øye
  • Strammer i halsen
  • Føler jeg sliter med å puste
  • Klump i halsen
  • Økt puls. Kan ligge på 130slag/min
  • Plutselig utrolig sliten
  • Skikkelig trøtt

Det kan komme plutselig uten noen åpenbar grunn.
La meg høre deres.

Selv sliter jeg veldig med kvalme, spesielt når jeg gjør ting jeg får angst av. Feks. Å handle på butikken, kan bli så ille at jeg brekker meg.

Hei. Jeg sliter mye med samme som du ramser opp her. Itillegg sliter jeg med mye tør munn/hals, som gjør det vanskelig med svelge. Stram nakke og ovre del av ryggen, særlig mellom skulderblad partiet.

har selv mye av det du har og har i tillegg:

• kalde hender og føtter
  • vansker med finmotorikk (pga den forgje)
  • etter panikk føler eg meg “dopet”
  • urolig

☆Magesmerter
☆Svetting
☆Prikking i armene
☆Indre uro/kribbling

Mine angstplager er verst om natten. Hvis jeg ikke får sove eller er på ett nytt sted så får jeg:

Kvalme
Feberfølelse
Hyppig vannlating
Diaré
Sterk ukontrollerbar skjelving
Kaldsvette

Dette varer rundt i 6-7 timer i strekk.

• Muskelsmerter
  • tung pust
  • skjelving i brystet
  • svimmelhet
  • ute av kroppen følelse
  • lett irritabel

plages veldig med å tro symptomene er ansgt… være redd for at det det er noe alvorlig. Skille mellom de to.

Hvor har du muskelsmerter som regel? Er det konstant noen sted? Hos meg er det nakke skuldre rygg helt håpløst! Hatt det i mange år! Slipper klke

Mine symptomer er;
*Svimmelhet
*Skjelving
*Indre uro
*Tankekjør
*Andspente muskler som gir smerter i hode,nakke,skuldre,kjeve og tenner
*Krisemaksimering
*Konstant sliten

• Strammer i nakke
  • Strammer i panne
  • Umiddelbar høy puls når jeg våkner, rundt 120 slag/min
  • Nervøs mage
  • Utmattet/sliten
  • Indre uro og tankejør
  • Kald følelse, i hender og føtter
  • Skjelving i hele kroppen
  • Ute av kroppen følelse

Jeg har mye leamus i egentlig hele kroppen, varierer hvor det kommer. Kommer og går hele tiden. Det som skremmer meg mest og sender meg rett i panikkfølelse, er skjelvinger eller ukontrollerte rykninger i fingrene. Kjenner det murrer i armene og så kommer det. Varer ikke så lenge, men det setter meg helt ut. Da får jeg dårlig mage, uro i kropp og sinn og gjør meg lett irritert på de rundt meg fordi jeg er så redd inni meg…er det noen flere som har det sånn… og hvordan skal man noen gang bli kvitt det? Jeg har diagostisert meg selv med helseangst, synes det er vanskelig å snakke om.

Angsten min er utløst av helsebekymringer. Slitt med dette i noen måneder. Jeg var en del plaget med følelse av tranghet i halsen og følelse av trykk øverst i brystet til å begynne med. Kjenner litt av det innimellom men ikke så mye som før. Det jeg kjenner på nå for tiden og som utløser angsten hos meg er anspenthet og tretthet og stølhet i kroppen. Føler beina kan være stive og stotrete når jeg går og armene er støle og slitne hele tiden. Føler meg klønete og må konsentrere meg for å gjøre ting som krever litt presisjon og finmotorikk. Blir innimellom kald og nummen i hendene. Av og til skjelver jeg når jeg våkner på morgenen. Sover dårlig. Dårlig fokus og konsentrasjon. Nedstemthet og uro. Irritabel. Magen er veldig urolig mye av tiden. Begynner ofte å kverne og brumle veldig etter at jeg har spist noe eller drukket noe. Har gjort noen medisinske undersøkelser uten å finne noe som legene mener kan forklare det jeg opplever. Men det går ikke over, så jeg fortsetter å være redd for at det er noe alvorlig galt med meg.

• kvalm (hele tiden) min største plage
  • kan få problemer med å svelge spyttet mitt, redd for å brekke meg og kaste opp da
  • kribling/ urolig følelse i kroppen
  • blir passiv
  • høy puls
  • tankekjør
  • urolig mage
  • trøtt og sliten hele tiden
  • vondt i magen
  • anspent

Samme her. Har ikke helt visst at det er angst… men når jeg ser hva dere skriver skjønner jeg jo det. Kvalmen er verst. Og en enorm indre uro. Halsbrann - magesmerter. Svimmel. Prikking i armene.

Mine angst plager er
Jeg får vondt i brystet, som om noen stikker en kniv der. Det er ikke alltid det er så ille men som regel så er det så ille at det føles ut som at noen stikker meg med en kniv.
Får også «slim» i halsen eller hva folk kaller det, som om den redder meg fra å kunne prate eller noe.
Jeg puster også veldig fort, samtidig som om det føles ut som at jeg ikke får puste.
Er det ille nok så føler jeg at jeg ikke er tilstedet der jeg er, at jeg føler meg borte og kan glemme hva som har skjedd.
Begynner også å skjelve og skjelve i stemmen når jeg prater.
Jeg blir også så redd at jeg blir kvalm.

Det er dette jeg kommer på nå så det kan hende det er noen ting jeg har glemt. Er sosial angst jeg sliter med da.

Jeg mister matlysten og spesielt magemusklene og kjevene er veldig spente. Våkner tidlig og får ikke sove igjen, noe som igjen fører til atjegblif gjennomvåt av svette.

Minge angstplager skjer flere ganger i løpet av dagen på skolen hver dag og de varer veldig lenge. Jeg sitter ofte hele skoletimene med noen eller alle av disse symptomene.

Jeg kaldsvetter ekstremt mye og klærne mine blir våte.

Jeg blir kokhet og kjempevarm også etterpå får jeg kalde hender.

Klærne mine og huden min blir klam, varm og fuktig.

Jeg rødmer. Det føles ut som om noen har tatt et strykejern under huden min.

Jeg skjelver innvendig.

Jeg blir utmattet/får lite energi.

Huden min prikker og stikker.

Jeg kjenner hjerte banke.

Jeg får en ubehagelig og ekkel følelse/klump i magen og i brystet.

Det klør. Mest i hals og bryst og under armene.

Jeg føler et ekstremt ubehag av å være inni kroppen min å jeg har lyst til å komme meg ut av den.

• Unngåelse
  • Isolasjon (sliter med gå ut)
  • Urolig
  • stamming
  • Fatique i en form, kan bli veldig utmattet
  • Hyppig vannlating (
  • Vondt i magen (om angstanfall)
  • Svimmel
  • Tankekjør
  • usikker

Fikk mye fysiske plager etter fødsel for litt over et år siden, som resulterte i kraftig helseangst.
Kjenner på så mye forskjellig, noe som kommer av og til, men også flere symptomer som er konstant.

• kvalme om morningen
• leamus og muskelrykninger overalt i kroppen
• nummenhet i huden, og spes under foten akk nå, men vært nummen i huden på en arm også.
• kjenner meg kraftløs og føler jeg får fort melkesyre i armene og spes venstre arm.
•skjelver i fingrene ved anstrengelse
•innvendig dirring i hele kroppen
•hatt brennende hud i 8 uker tidligere, men dette er det lenge siden jeg har kjent nå
•synkebesvær
•synsforstyrrelse
•svimmelhet
•muskel og leddsmerter
•stive fingre
•urolig mage
•hodepine/migrene
•indre uro og konstant tankekjør om å være alvorlig syk
•følelsen av trang hals
•følelse av at rommet heller
•besvimelsefølelse
•enorm trøtthet og føler meg aldri uthvilt…

Håper noen andre kan kjenne seg igjen, så jeg ikke føler meg så alene om alle plagene. Føler jeg blir verre hele tiden. Vært på så mange undersøkelser og tatt så mange blodprøver, men ingen ting som har blitt funnet enda.

• Svette
    -skjelver
    -puste vansker
    -svimmel
    -klump i halsen
    -plutselig trøtt
    -Prikking