Helseangst❤️

Hei hei❤️ Har tidligere slitt med helseangst, som har vert bra i mange år. Nå er den altså tilbake….tror jeg… Tør jo ikke stole på at det «kun» er angst🙃 Kroppen er helt på «skakke». På ingen måte i form. Energien og opplagtheten kan kjennes på 50 %, men når jeg vell røyser meg for å gjøre noe, så daler den til 0 ganske fort… Kjenner meg rett og slett syk.
Kjenner meg fjern og ukonsentrert, susen i hode og svimmel, enormt sliten og tung, kvalme/ubehag i mage, spente muskler og hodepine, og mye skjelving. Spes om jeg gjør (enkle) fysiske ting, eller feks er i butikken el liknende. Kjennes som om blodsukkeret blir lavt…
Klarer ikke stole på leger, pga flere hendelser tidligere der jeg ble avvist som hypokonder over flere år…, og d viste seg at det faktisk var noe galt med hjertet mitt. Har hatt medisiner for plagene i flere år, men den viser seg å ha gjort vondt verre, og jeg egentlig skulle starta på andre medisiner i 2019 etter langtidsekg, men da jeg ikke har hatt stabil fastlege, så har ingen fulgt det opp. 5 år senere har jeg nå tatt ny ekg hos legen, og fått starta på de nye medisinene som ser ut til å virke veldig bra. MEN jeg er jo fortsatt livredd… Tenker og kjenner etter 24/7 om alt faktisk er som d skal med hjertet. Beg å Google (noe jeg vet er FYFY!) , og blir jo vettskremt…Hjerneslag, hjertestans, hjertesvikt osv… Skulle så veldig gjerne fått en ny 24 t ekg der jeg kan få det svart på hvitt at alt er bra med hjertet. De 10 sekundene med ekg er liksom ikke nok for meg…
Men så var d det da, når man kjenner seg så elendig som jeg gjør nå, og får tatt langtidsekg og den evnt er helt fin… DA blir jeg vell redd for at d er noe annet uoppdaga galt, siden formen er såååå dårlig…
Angst er virkelig litt av en karusell… 🙃 Skulle ønske den var litt kjekkere bare❤️
Har du/har du hatt helseangst og kan relatere til hvordan jeg har d? ❤️

Sender deg en klem ❤️ Jeg har det akkurat likt 🥺 det er et h****** om dagen… jeg prøver å skal klare meg uten medisiner men vet ikke om jeg orker eller klarer uten lengere… vil helst klare meg uten. Jeg har ekstraslag på hjertet som er utredet og ingen farlige ekstraslag å alt var fint når hjertelegen tok ul og 74 timers ekg, men nå etter 6-7 måneder klarer jeg ikke å stole på at alt er bra lengere 😭
Mine angstplager/plager (har helseangst og pannikkangst):
• ekstraslag
• tungpustet
• skjelvinger
• svimmel og fjærn
• trykk i hode
• nummen og prikking i venstre hånden
• kvalm og uvel
• brystsmerter
• stikk og stråle i tinningan
• hodepine
• vektnedgang
• smerter, verking, sviing i kroppen (legen mener det er fibromyalgi)
Å mye mer.

Jeg er ekstremt sliten av å ha det sånn…
går til psykolog og fysio på smerteklinikk, legen er jeg til ganske ofte men er redd det skal være noe galt og at det bare blir lagt på helseangst, stress, anspente muskler og fibromyalgi, men legen tar meg også på alvor…

Vet ikke hvordan jeg skal komme meg ut av dette helvete… prøver å meditere, gjøre yoga, dra på trening da dette er ting som hjelper, men nå kjenner jeg at jeg er ekstremt sliten og lei. Jeg har det så bra i livet ellers med fantastisk mann og barn, økonomien er bra å alt rundt er bra, men det er den jævla angsten som reduserer livskvaliteten min å jeg vil ikke ha det slik.

Har du gått på noen medisiner som antidep? Jeg har gått av og på på disse medisinene og har klart meg maks uten i en periode på 1 år (uten å vært gravid) og hvert svangerskap. Nå tar jeg valium på de verste dagene å det hjelper litt…

Vet ikke hva jeg skal gjøre lengere da jeg har forsøkt alt, har slitt med angst i over 10 år…

Kjenner meg så igjen!🙁 Sliter med helseangst selv. Slet litt med dette da jeg var 17 og etter noen måneder så forsvant det bare. Nå er jeg 23 og plutselig smalt det, bare denne gangen er det hundre ganger værre😓. Nå er det så ille at jeg tør ikke å dra til butikk engang før jeg blir svimmel/svett og kvalm.

Har vondt i hode heletiden, brystsmerter, kløe, prikking, ser svarte prikker, øresus, stikk i tinning, feberfølelse, kvalm, tungpust, veldig lite matlyst, trøtt og sliten heletiden, blir så svimmel og rar at jeg føler jeg bare forsvinner.
Var til lege for noen dager siden og tok ekg, da jeg har høy puls/brystsmerter hele tiden.
Har og vært veldig tungpustet og hvesing i en måned og nå og har aldri følt det sånn før. Hadde astma da jeg var mindre og sluttet ikke med medisinen pga at det ble bedre, men fordi jeg var livredd medisinen😅. Legen sier da at jeg ikke har det lengre, og det er ikke gjort noe som helst undersøkelser heller, har hatt den legen i ca 5 måneder og.

Hittil i år har jeg kun tatt 1 blodprøve og hatt 1 undersøkelse. Legen sier jeg har panikkanfall, og dermed tror jeg på det selv og. Men jeg føler meg ikke noe trygg på det siden det ikke er gjort noe undersøkelser på veldig veldig lenge, og etter dette problemene skjedde.

Jeg ble gitt ut sobril for anfallene, og føler det funker der og da men hodepinen blir bare værre og føler på en skikkelig bakrus dagen etter, og jeg vet at det ikke er behandling for angsten.
Får oppfølging av lege frem til at jeg får annen hjelp, om dette er da bare «i hodet».
Jeg prøver selv litt meditasjon for stress og for å kontrollere pusten, og vil si det funker litt men har ikke holdt på med dette så veldig lenge så kan hende det blir bedre.

Håper du har det bra! Du er ikke alene🤍

Dere med helseangst, er dere vaksinerte “mot korona”?

Jeg er vaksinert🥲

Hvorfor spørs du om det, @cvp ?

Har vært gjennom helseangst selv og håndtert det bedre. Positivt å se at man ikke er alene om dette. Det beste er å unngå sjekke Google og alt som trigger angsten mer. Skulle selv ønsket at angsten kunne være mindre plagsom.

Bare lurer. Mange har fått helseplager i ettertid, og en “følelse av å være syk”, noe som kan gi helseangst.

Vil tipse alle som sliter med helseangst/hjerteangst å dra på meta kognitiv terapi. Det har virkelig hjulpet meg. Lykke til