Dere som har opplevd vold i nære relasjoner, hva gjør dere/har dere gjort for å finne tilbake til dere selv og til selve livet?
Mange timer hos psykolog, finne trygge omgivelser/miljø evt i lag med andre mennesker som f.eks i en kirke hvis en tror på gud. Det tar tid å lege sår og dessverre forblir noen sår uhelbredet, men det går an å leve et GODT liv likevel til tross for det. Jeg har brukt musikk, kunst, gaming og høre på kristen musikk som utløp for mine psykiske lidelser så jeg får fred, ro, håpe og glede og til og med lese guds ord utfra bibelen.
Jeg bruker også musikk og kunst som en del av min prosess, og har vurdert å ta opp gaming igjen (gamet mye før). Det er så godt å bare kunne rømme inn i en annen verden for en liten stund.
Tenker det samme som deg, at en må finne en måte å leve med traumene på. Bearbeiding tar ikke bort det en har opplevd, men det kan gjøre minnene lettere å leve med. Men veien dit er humpete og vond å gå. Føler jeg famler i blinde, og innimellom går et skritt fram og to tilbake. Som å henge fast i ei myr.
Ja noen dager er lystbetont og noen dager ikke så veldig lystbetont, men en kan ikke gi opp å leve for det.