Jeg begynnte på ungdomskolen i år og jeg er usikker på om jeg blir mobba. Jeg har liksom venner og slik som føler det samme men vi er liksom ikke utestengt. Vennene mine og meg er litt forskjellige fra det som er “normalen” på vår skole. Vi går ikke med merkeklær, nesten alle i vår gruppe er introverter vi har forkjellige interesser (hello kitty, anime, fantasi bøker på engelsk for eksempel) er viktig å nevne at 3 av fire av oss er skeive.
Meg og en av mine venner startet en sånn tulle ryktet mellom bare vår gruppe at vi var sammen, tydeligvis er det folk som følger med på våre samtaler og det er spred seg gjennom hele trinnet og opp til tiende. Vi får spørsmål nesten daglig at vi er sammen, og vi blir egt litt ukomfertable når folk stiller slike spørsmål ut av ingenting så vi ender liksom opp med å ikke svare, som igjen bare gjør det værre. Dette ryktet har gått rundt siden ca. november og har fått folk til å tro at mine to andre venner OGSÅ er sammen.
Jeg blir plaget av folk jeg gikk i klasse med på barneskolen før jeg bytta skole i 6. klasse med at de tar opp private og kleine samtaler og situasjoner. Jeg som er meg spør dem om å stoppe, og når de ikke gjør stikker jeg bare(jeg vet dette kommer bare til å gjøre det kleinere senere) fordi jeg vil jo liksom ikke at alle skal tenke på meg som om jeg er den dummeste og kleineste personen de kan muligens snakke til i hele sitt liv.
Det er også en guttegjeng på min skole som skriker og hyler når vi går forbi, løper gjennom gruppa vår når vi står i en sirkel, kommer henn til oss i spisingen og begynner å snakke til oss som om vi er dems beste kamerater. De sparker sekken vår av stolen, later som de har en mikrofon og spør hverandre “hvem syns du er den peneste/heiteste/kuleste jenta på trinnet?”, så sier de en av våre navn, gir oss “mikrofonen” og sier “gutt synes du er den peneste/blah/blah på trinnet, hva synes du om det?” Det er tydelig at det bare er for tull men det er jo ikke noe gøy. Disse guttene synes selvfølgelig også det er morsomt å komentere på hva vi spiser/ drikker, spesiellt når vi gjør noe som ikke er lov på skolen og sier “spiser du det OOOOMMMMGGG du er SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ kul”, dette får oss jo egt bare til å ikke spise eller drikke noe på skolen som blir kleint.
Er en til guttegjeng som den ene gutten er “lederen” som det alltid er, denne gjengen går mest etter meg og hun ene som de tror jeg er sammen med. “lederen” gjør sånne typiske ting som er sånne “rizz” greier når vi lever vårt normale liv. Som for eksempel den ene dagen vennene mine var hjemme satt jeg ute og skisset i boka mi på en benk satt han seg ved siden av meg og putta hånda si rundt meg. Når jeg ikke reagerte kom gjengen han sin og sa sånn “ooooo” og lagde lyder helt til jeg bare stakk. De har gjort mange andre ting men det er egt. bare sånne “rizz” greier, det er jo bare en vits men det får meg til å føle meg som vitsen og jeg vet ikke om det er noe gøy lengre.
Bare for noen dager siden så sa en gutt fra guttegjeg nr 1 at min venn, meg og hun folk tror jeg er sammen med at vi er lesber og at min andre venn er “vanelig” han bytta det til rett og så til “hetrofil” når han kom på ordet. Liksom ja, jeg skjønner at han glemte ordet men vanelig???
Det er egt. alt jeg kommer på sånn med en gang. Blir jeg mobba eller er det bare erting???