Mobbing og komentarer

kan noen hjelpe meg? om noen har tiligere erfaringer med dette. jeg får stadig vekk komentarer og blikk av persjoner i klassen, jeg er over normal kroppsvekt og er høyere en normal høyde på min alder. jeg er dritt lei mobbing, kommentarer og blikk. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger… jeg vill bare bort. jeg hat utvilklet deppresjon på ungdomsskolen og fått mer tanker. klarer ikke og snakke med folk face 2 face så terapi har jeg ikke orket og prøve en gang og merker att det klarer jeg ikke. får også mye rykter på meg blant ungdommen i byen (er 14 btw). det ryktet som sitter veldig i meg er da jeg møtte en venninne rundt kl 22:00 på kvelden (hun er 16) hun var sørpe drita, så blir jeg beskylt om att jeg kysset henne. det sitter så jævelig langt inne og skrive dette… men jeg vet ikke hvor andre steder jeg kan skrive det. så jeg vet ikke hva som er sant og ikke av hva folk sier lenger, begynner og tro mer og mer på hat komentarene.

Alle kan gjøre feil om du kysset henne ufrivillig. Men dem som sprer rykter vet selv at de ikke vet. Det eneste dem “vet” er at det føles trygt å baksnakke noen som andre baksnakker. Jeg vet det krever styrke, men du trenger ikke å ta innover deg det negative de prøver å prakke på deg.

Det som er er att vi kysset ikke en gang. Og når det da er en gjeng på over 40stk som tror att jeg gjore det så er det egt bare døts straff. Men skal prøve og ikke la det gå inn på meg.

Det kommer nok til å gå inn på deg. Dette er ikke lett for noen å oppleve, men så lett å være med på. Det du dog ikke trenger er å prøve å unnskylde deg, eller å gå med hatten i hånda, eller forklare deg. Du har andre ting å bruke energi på.

ja men det tar fortsatt litt inn men prøver og ikke la det gå inn

Jeg opplever det samme på ungdomsskolen jeg går på var noen som spredde et rykte på meg når jeg var på ferie om at jeg hadde tatt på noen jenter og det sitter ganske godt i meg fortsatt men man må prøve å holde mobberne ute å ikke la dem komme til deg.

Jeg prøver men er ikke så lett som så.

Ta dette som det kommer. Jeg har alltid følt meg uglesett av folk. Prøvde først å overse det, så oppførte jeg meg som om ingenting var skjedd, men jeg kjente at jeg oppførte meg rart og unaturlig. Så humor ble mitt våpen. Og jeg leser mye om ulike ting. Som hvordan reagere på negative kommentarer eller reagere på stillhet. Opparbeidet meg en god samling på hvordan reagere, eller ikke om noen slenger dritt eller kommer med en kommentar det kan være vanskelig å tolke.
Men tilbake til din utfordring, så kunne du eksempelvis sagt at «man blir ikke lesbisk av å kysse et par horer, det burde jo du xxx vite alt om» Tipper det hadde blitt stille. En litt annen måte: «man blir ikke lesbisk av å ligge med (fingre) noen horer. Det burde jo du xxxxx vite alt om» og avsluttet med en høy falsk latter. Da hadde du satt henne på plass, og andre hadde blitt redd, eller bekymret for å få din oppmerksomhet når de nå har sett og hørt at du kan bite skikkelig fra deg. Om du er en kristen så kunne du sagt det på en måte slik at det poenget hadde komt frem, men du trengte ikke å bruke stygge ord, heller ikke fullført setningen. De hadde sjønt det:)
Vet ikke om du er komfortabel med å si slikt, men om du skal sette deg i respekt så må det være såpass.
Hadde vært kjekt å høre hva du syns om forslaget;)
Ha masse lykke til, jeg og mange andre heier på deg!!!

Takk! Skal prøve det.

Gjør det, og helst med «lederen» for mobberne. Nøkkel ligger i å sette henne på plass. Når det er gjort våger ikke de andre å si noe til deg, det kan jeg garantere!

Kom på en lltt annen variant. Si til ledere «Ser du på toalett papiret etter at du har tørket deg i ræven»? Hun kommer sannsynligvis til å si nei, fordi det er noe flaut å innrømme for en gjeng at man sitter på do å studerer dritten sin. Om hun sier nei, da kan du komme med enda et klask til henne, da sier du: «neivel, men hvordan kan du da vite at du er ren da?» Sier hun ja, sier du bare, «det var da endelig godt, men syns du ikke at du har studert dritt lenge nok?» Så stikker du bare vekk…

Har opplevd mye det samme, litt motsatt da. Har alltid hatt spiseforstyrrelser og ganske høy forbrenning så er han tynn og høy, blitt mobbet ganske mye for det.

“Kyssing” for meg blir vel da en jente spurte om å være sammen i 7kl, mye som har kjedd oppigjennom men jeg har alltid prøvd å være så snill mot andre som jeg klarer. Og selfølgelig klarte jeg ikke å gjøre henne lei seg, så vi ble sammen og jeg prøvde forsiktig å vise at det ikke kom til å funke. Viste ho seg det hele bare var et veddemål, så det var jo gøyt, brukte jo bare 2 måneder å prøve å slippe henne ned forsiktig. Ble utestengt og fikk høre set i årevis etterpå.

Har mistet alle vennene mine nå, de fleste var bare ute etter å bruke meg for penger eller andre fordeler, få som faktisk likte meg tror jeg. Siste vennen min delte bilder av meg naken til alle jeg kjenner visstnok. Jeg var godt full og skulle ta en dusj hehe. Var en interessant dag på skolen det ja :p

Er 20 bare så det er sagt, unnskyld hvis jeg bare er rotete og ikke har noe å hjelpe med. Er ganske knyst psykisk og svirrer litt c:

Prøv å ikke fokusere så mye på hva endre mener, er det noe du liker å gjøre? En hobby? Prøv å fokusere på slikt. Har du noen venner igjen som du kan fokusere på? Og det er ingenting feil med å like samme kjønn, er ikke gøy å ha falsk rykte på seg men husk st om det hadde vært sant så har fu ikke gjort noe feil uansett c:

Litt rart, på ungdomsskolen vår hadde vi en gutt mange ikke likte pga mye ting. Ingen mobbet han så vidt jeg vet da. Men poenget er at når jeg ser stories og hører om han i dag, så tror jeg egentlig han lever ganske mye bedre en de fleste jeg kjenner i samme kull. Mange venner, og virker som han koser seg. Så selv om du har det vanskelig på us så tror jeg du kommer til å kose deg på vgs og fp mange nye venner!

Hvis du har problemer å forstå meg så kort fortalt: selv om du har det vanskelig nå så tror jeg at du er et sterkt og fantastisk menneske og kommer til å klare deg fint fremover og kommer til å finne mange nye venner som bryr seg om deg!

Takker, har lite venner igjen og uskolen har knust hobbyene mine helt. Men det hjelper når folk skrive sånne komentarer som dette. Takker

(⁠◕⁠ᴗ⁠◕⁠✿⁠) håper du får en fin dag i dag ⊂⁠(⁠・⁠▽⁠・⁠⊂⁠)

Takk du og🥰

Jeg forstår deg veldig godt, jeg har blitt mobbet, baksnakket, truet med å bli spredd rykter av i litt over 5 år. Jeg vet hvor mye hat kommentarer som går inn men også hvor mye det påvirker selvbildet ditt. I flere år hatet jeg meg selv masse, og akkurat nå har det egt blitt mye verre, nå sliter jeg både med mobbing, venner og familie problemer samtidig, men det som hjelper meg er og være med venner, eller og konsentrere på noe annet, for eksempel hvis du har en hobby du driver med:) også er det veldig fint og huske på at dette kanskje er en av de verste tidene i livet men at det en eller annen gang blir bedre <3

Takk. Ja det er blitt litt bedre nå