Mobbing i voksen alder

Hei.
Jeg har opplevd mobbing siden jeg gikk på barneskolen, og det fortsatte på ungdomsskolen og videregående. Likevel hadde jeg venner. Jeg fortrengte lenge at jeg hadde blitt mobbet eller ble mobbet. Snakket aldri med noen om det, men prøvde å få hjelp av familie og skole. Men som aldri ble gjort noe med. Jeg ble deretter stille om det, fordi var skamfullt å være i en slik situasjon og å spørre om hjelp, for så å ikke få det. Jeg skjønte heller aldri hvorfor jeg ble mobbet og skjønner det fremdeles ikke. Jeg er nå en voksen kvinne i slutten av tyveårene og opplever fremdeles å bli mobbet. Og ifølge min definisjon av hva som innebærer mobbing, så er det «erting»/plaging som pågår over lengre tid. Mobbingen går hovedsakelig på hvordan jeg ser ut og av seksuell karakter (nå i voksen alder). Der de har funnet noe ved meg som er en «feil». Dette er på en arbeidsplass. Jeg har faktisk også sagt ifra om dette, men fikk beskjed om at det ikke var noe min arbeidsgiver kunne gjøre noe med. Selvom det i loven står at det er forbudt og at arbeidsgiver er pliktig til å forebygge og håndtere slike situasjoner. Det er rart at i et land som Norge blir mobbing godtatt og akseptert. Mobberne møter ikke nok konsekvenser og derfor holder de på. Har noen noen råd/tips i forhold til slike situasjoner? Hvordan håndterer andre det?

Jeg vet at det ikke er noe galt med meg, og heller ingen andre som blir mobbet. Men man blir preget av det og det er utrolig kjipt. Likevel står jeg stødig og at folk velger å bruke negativ energi på andre, det kommer jeg aldri til å forstå.

Gjør videoopptak av hendelsene, så går du til ledelsen igjen og forlanger at det iverksettes tiltak. Du er nødt til å sette hardt mot hardt.