Er pårørende til en som er avhengig av Sobril og nå har det gått for langt. Til syvende og sist er det person selv som må ønske behandling. Men…ja…nei…vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg bokstavelig talt. Jeg vil unna, dette er tøft for meg veldig tøft! Hvor? Også når en ikke har nettverk heller så gjør ikke det noe lettere å finne midlertidlig bosted uten at det “koster skjorten”.
Du bor trolig sammen med personen, siden du må flytte for å komme unna?
Da er du jo veldig tett på denne personen, noe som jo kan være vanskelig når denne sliter, og heller ikke ønsker hjelp.
Vet jo ikke egentlig hvor du kan henvende deg for å finne et rimelig bosted… Du har sikkert ikke familie du midlertidig kan bo hos?
Kanskje NAV eller kommunen kan hjelpe deg med noe?
Setter stor pris svar. Du sier noe der. Jeg er veldig tett på denne personen og skal jeg si deg! Opp i det hele da sier jeg ikke lov meg noe du ikke kan holde vi tar en dag om gangen…Ja…jeg har litt lesestoff på for eks dagsenter, kanskje det kunne vært noe? Tror det veldig lurt og finne andre pårørende i lignende situasjon hvor vi kan dele erfaringer. Igjen setter pris på du svarte. Får liksom ikke gjort stort det er det til syvende og sist person selv som må ønske det, hvis det fortsetter så…ja…da må jeg se an om ja som du sier NAV eller kommunen kan hjelpe meg med noe.