Redd for hjelp

Hei, jente på 19 som virkelig har det bra. Assisterende butikksjef, og driver å skal kjøpe hus med kjæresten min jeg har hatt i 5 år.

Jeg overtenker absolutt alt, stoler omtrendt ikke på noen og sliter skikkelig med å være rolig. Tanker bare løper villt i hode, og sliter med søvn. Jeg tror jeg trenger hjelp, jeg føler på en slags angst, men jeg skjønner ikke for hva, jeg føler nok på en angst for å bli forlatt, men alikavell blir jeg engstelig for mye annet også… jeg ønsker å få hjelp, men er redd da jeg ikke veit hvordan jeg skal gå frem. Tankene løper og kan bruke opptil flere timer med å sovne fordi jeg tenker på alt men samtidig skjønner jeg ikke hva jeg tenker på, er bare 100 tanker i hodet samtidig om det gir mening.

Du bør ihvertfall ikke kjøpe hus sammen med noen andre i den tilstanden du er i nå.

Hei.

Gratulerer med jobb som assisterende butikksjef, og huskjøp på vei :)

For meg høres det ut som du har problemer med å roe deg ned, at det er så mye som foregår inni deg og tankene går i kryss og tvers. Det hadde vært nyttig for deg å få hjelp til å sortere dem, men også kanskje enda mer å lære deg metoder for hvordan du skal kunne greie å roe ned. Det høres fint ut at du ønsker å få hjelp. Det er lurt å snakke med legen, og kommunen skal ha ulike tilbud. Jeg ville begynne der.