Vet du om en gård der psykisk syke kan få bo?

Hei.
Jeg trenger et sted å bo snarest. Jeg er veldig deprimert og sliten. Og jeg takler ikke å leie privat igjen. Jeg skulle gjerne bodd på en hestegård fram til vinteren. Er det noen som vet om et slikt sted? Det kan være hvor som helst.

Nærmeste blir vell kommunal bolig. Tror ikke hestegårder som det du snakker om eksisterer

Kanskje du kan prøve Camphilllandsbyen i Andebu i Vestfold, den heter Vidaråsen. https://vidarasen.camphill.no/

Hei.
Takk for svar :) Vidaråsen er for de som har psykisk utviklingshemming. Jeg var på besøk hos noen der for mange år siden. Jeg tror ikke at jeg er psykisk utviklingshemmet. Jeg tror jeg “bare” er veldig preget og ødelagt i hodet p.g.a. det jeg har opplevd.

Hei.
Takk for svar :)

Jeg vet, jeg nevnte det fordi Camphillandsbyene unntaksvis tar imot folk med psykiske lidelser også. Jeg kjenner mennesker som har vokst opp der, jobbet der, men jeg kjenner ingen “brukere” (hater det ordet). Preget og ødelagt er en tanke jeg kjenner igjen! Håper du får masse støtte og kjærlighet og hjelp til å blomstre og trives, og lykke til med å finne en gård etter dine drømmer. God hilsen, Vips :)

Tusen takk, Vips :) Jeg ønsker det samme for deg, og håper du får det mye bedre snart. <3 Det er trist at du kjenner deg igjen. Tenk så herlig livet kunne vært om alle var snille mot hverandre (og det ikke fantes sykdommer og skader). Jeg klarer ikke å skrive mer nå. Jeg er så sliten. Beklager.