Jente 19, bor med min kjæreste hos hans mor.
Vet ikke hvor jeg skal bynne… alt har gått til hælvete i d siste… mentalt og fysisk…
Kan se megselv i speile og tenke ho va fin, men men, kjærestn e flink å førtelle mæ
Kor fin æ e å alt d hær men han ekkje så flink å vise det. Vist det står om og være med meg eller drikke med gutta for 5dag på rad så veg han allti og drikke eller feste, føle meg som en andre pri. Og ikke verdisatt. Har vært sykemeldt lenge nå på grunn av rygg så bynnte med tradeing med aksjer og alt sån noe så går relativt bra. Så fikk jeg en melding av ek dame på instagram som lovet meg han ene hær kunne gjøre meg fulstendig finansiellt indipendend. Ja så prøvde eg jo det. Det endte i går opp med at allt var scam og jeg hadde mistet nermere 8000kr som og var det siste jeg hadde igjen på konto… fikk lønn den 14februar, og ikke store lønna siden jeg er sykemeldt, så nå har jeg klart og fucke opp muligheten til meg og kjæresten min for og flytte hjem fra han til en egen leilighet, han er og skuffet over at jeg kunne gjøre noe sånt uten og si noe til han, men ærlig talt så føler jeg mye det var på grunn av min egen mentale helse at jeg gjor dette… skal til psykolog i morgen (mandag) og dær kommer jeg til og bynne og gråte, for jeg vil bare dø akkuratt nå, vil ikke være på den dumme planetn som aldri gjir meg litt flaks i livet, er så tungt å bære ung å måtte ha dratt inn og ut av sykehus siden november på gunn av en hel rekke greier… vil bare aldri plages mere, har bynt og ta LSD og Fleinsopp i ny og ned noe som har hjulpet meg opp av de dypeste pungtene til nå… undervurdert sukke vært brukt som antideprisiv av leger. Mere gidder jeg ikke tilføye, livet går til helvete og d kommer det alltid til og gjøre, klør i arrene etter tidligere selvskade men vil ikke la meg selv skade megselv…
Hei.
Jeg skjønner at du har det vanskelig nå, og føler at ting bare blir verre. Jeg kjenner til det å ville skade seg selv eller prøve å få fjernet smerten på noen annen måte, men det er egentlig bare som gjør deg mer vondt, og det du egentlig trenger nå, er omsorg og forståelse. Ja, du har gjort noe dumt, og kjæresten din har rett til å bli sint på deg for det, men samtidig skal dette ikke bety at alt er dårlig og det ikke finnes noen annen utvei enn å ta livet sitt.
Er det ting som kan få deg til å føle deg om bare bittelitt bedre? Noe du kjenner ville være godt for deg selv? Noe som kan gi deg en liten pause fra alt dette på en god måte? Noe du liker å gjøre, eller noe som kan roe deg litt ned?
Du skriver at du skal til psykologen i morgen, og det tenker jeg er bra. Men det virker på meg som om du tenker at det er negativt hvis du begynner å gråte hos psykologen. Jeg tenker at det bare vil være bra for deg, at du trenger å gråte hos noen som ser deg og få ut disse følelsen og smerten du kjenner og bærer på nå.
Har du prøvd å forklare/fortelle til kjæresten din hvordan du føler deg nå? Jeg regner med at han heller ikke er så gammel, da du selv er 19 år og dere bor hos mora hans, slik at jeg vet ikke om du kanskje forventer mer av han enn du egentlig kan gjøre. Han er også ung, slik som deg, og har mye har trenger å lære og få prøve ut. Og han gjør sikkert også feil og ting han kunne ha gjort på en annen måte eller bedre. Men han trenger også at du forteller hvordan ting er for deg, for at han skal få forståelse for det, og for at dere sammen skal kunne finne ut hva som er best for dere nå, eller hva du trenger nå. Jeg vet ikke om du orker en slik prat nå. Hva skulle du helst ønsket å få fra kjæresten din eller noen andre nå? Ville det være godt for deg å bli holdt om en stund av han eller noen andre som forstår at du har det vondt og vanskelig nå, og bare trenger å føle at det er noe som er godt midt oppi alt dette? At noen kan holde om deg og trøste deg for det? Noe som ser det?
Takk for tilbakemeldinga, va godt og være hos psykolog i dag egentlig, blitt henvist til vidre samtaler senere så ja, vet ikkje heilt om æ klsre å svare på meldinga di men d va mye som ga mening❤️ og sette pris på d, av og til e d bare godt å få ting yt til fremmede og og va vell bare d æ ville men takk❤️
Alt som føles godt eller positivt er bra, og det ser du som det har vært mye som fikk deg til å føle deg godt, og ingenting er bedre enn det. Jeg ble veldig glad for å få høre det. Og man trenger ikke å forklare eller begrunne hvorfor noe er godt (hvis man ikke vil eller vet det) - den gode følelsen er så verdifull og bør bare nytes, mener jeg :)