Var dette ett seksuelt overgrep?

Tusen takk for alt av tips å svar jeg setter utrolig pris på det

Det forstår eg, har kjent på det sjølv Jo lenger tida går jo vanskelegare er det å ta opp.
Det er allikevel aldri for seint.
Gj.snittstida born brukar på å si i frå ligger på rundt om kring 17 år… så det er virkelig aldri for seint.
Når du er klar så håpar eg du har nokon du kan prate med, for ja, dette høyres ut som eit overgrep.
Sjølv om overgriper ikkje har forstått kva hen gjer så vil handlinga ha same utfall for deg, og uvitende eller ikkje så er det ikkje
greit det som har skjedd med deg,
Håpar du får bearbeida dette så godt som mogeleg på din måte.

Nå har jeg ikke lest alle kommentarene her, men noen av dem…

Forstår du er ganske ung, og at dette skjedde for en stund tilbake.
Jeg tror jeg ville ignorert det og latt livet gå videre som normalt. Nei, det var IKKE ok av vennen din, og det (i mitt synspunkt) er seksuell trakassering.

Som sagt, siden det er så lenge siden, ikke lag noe mer ut av det, og lev videre.
MEN, hvis dette skjer igjen, må du gi klar beskjed at det IKKE er greit, og hvis det fortsetter må du ta dette opp med dine foreldre, som igjen bør snakke med vennen din sine foreldre. Dere er såpass unge at å gå direkte til politiet vil være vanskelig.

Uansett, du gjorde riktig i å spørre. Lykke til videre :)

Takk for svar og tips

Dette er et seksuelt overgrep.
Og er helt uakseptabelt og det er straffbart.
Du har ingen skyld i dette.

Tusen takk for så klart svar. Jeg sliter meg å vite om det var det eller ikke pga mange faktorer

Ja! Og du har ikke gjort noe galt. Alt er på han. Håper at det går bra med deg!