Hei, jeg går til psykolog og vi har kommet fram til en bakgrunn som virkelig skremmer meg.
Er det noen andre som har erfart seksuelle overgrep/seksuell omsorg av sin biologiske far?
Å om det er noen her, hvordan kom du fram til dette? Har du alltid visst det eller fortrengt det slik at det kom fram i senere tid?
Takk for svar på forhånd
Mitt hjerte gråter 😢 for deg nå! Jeg opplevde ikke noe sånt fra min pappa, men fra en onkel og begge ‘bestefedrene’ mine som barn, så jeg vet litt om hva du har opplevd. 🥹
Tusen takk, føler med deg også. Har du alltid hatt minnet av det eller måtte fikk du «gravd» minnene frem igjen som eldre? Du behøver ikke svare på det om du ikke ønsker 😊
Jeg tror at jeg stort sett har hatt minner om det, men det tok litt tid å oppdage at det hadde fått ulike konsekvenser i ulike situasjoner av livet mitt.
Jeg er 59 år gammal nå, så det er lenge sia dette hendte meg, vettu, men i mange år var det en stor sorg inni meg pga det som hendte. Så ble jeg frelst og fødtpåny, og litt etter litt har Herren helbreda mine indre sår, og Han har også gitt meg vilje og hjelp til å tilgi de som gjorde meg vondt. Det er jeg veldig takknemlig for, for utilgivelse ér en gift som dreper kun en sjøl.
Jeg har skrevet ett dikt om det jeg opplevde, og det går på Engelsk. Kan prøve å dele det med deg. 🥹
He gave me harmony!
When I was a little girl of age, something bad was done to me, that caused so much damage, as that little girl’s heart broke into sadness, by some adult’s madness!
The abuse gave me many years of agony, until I surrendered my life to the Lord, and found myself in harmony.
Finally I understood that He always had loved me, and He had felt the pain I felt ; that made my heart melt.
He helped me to forgive the abusers, as His love for me changed my heart for real, and He little by little the wounds would heal.
Today, my heart aches for those who have gone through the same, and thought it was some adult’s game.
I pray for them with deep compassion and sorrow, as I hope for them a better tomorrow ; and that they will turn to the Lord with all their agony, as He is the only One who can give them harmony!
25.12.2020.
Det var et veldig fint dikt, takk for at du deler. Du skriver at det tok tid forstå konsekvensene av det. Jeg forstår ikke enda, men jeg har begynt å tenke på dette. Helt ærlig så vet jeg ikke enda om jeg vil finne ut av det heller. Setter pris på din tilbakemelding
Bare hyggelig. ☺️ Hvis du er en kvinne og ønsker å bli kjent med ei som har endel livserfaring, så ta gjerne kontakt med meg.
anitefilla@yahoo.com
Jeg ønsker deg dét aller beste! 🥹💐
Hvor er det snilt av deg😊jeg er kvinne ja, men fortsatt ganske ung. Vet ikke hvor vidt du bryr deg om alder🙃 Du virker veldig hyggelig
Jeg bryr meg ikke om alder, min ektemann sier at jeg er herlig barnlig innimellom. ☺️ Jeg har opplevd mye opp gjennom åra, av både godt og vondt, og har ett hjerte for alle som lider, og som har opplevd vonde ting. 🥹 Du må gjerne ta kontakt hvis du vil. ☺️
Jeg opplevde det fra min adoptivfar fra jeg var barn, trodde det var «normalt» at sånt skulle skje inntil jeg ble voksen og innså at det var langt over streken.