Hei. eg er ein mann på snart 50 år og mistenker at kona mi er utro. me traff kverandre i 2012 hu flyttet inn til meg etter kort tid. vi giftet oss i 2017. me har ikkje felles barn. ho valgte å flytte tilbake til østlandet for fire år siden. det var ikkje snakk om samlivsbrudd eller noe sånt bare det at ho ikkje trivdes her. er litt ute på landet. det er vanskelig for meg å flytte etter. familie. barn og foreldre med dårlig helse og huspriser {det doble av det er her så eg mo jo selge dette huset to ganger får å få rå til å kjøpe hus der borte. har fortsatt ein del gjeld på dette huset.] eg reiser til ho så ofte eg kan 6-7 ganger i året.og er det i flere uker eg er ufør pga bipolar lidelse har slitt eindel med depresjoner men har vert ganske bra dei siste åra. pluss at ho har vert her hos meg flere ganger. me snakker også på tlf flere timer kvar dag.
Så… denne jula ville ho feire jul hos sine foreldre som bor i nord norge dei har hatt svert lite kontakt dei siste fem åra, men har tatt oppigjen kontakten no .litt anspent men ok. ho ville ikkje at eg skulle være med. ho skulle bo hos ei veninne som bor litt utenfor byen og så fikk hun ta det derfra. etter ho kom opp der så har ho ikkje hatt tid til å snakke med meg, berre noen korte samtaler når hun har luftet hunden. eg har spurt om vi ikkje kan snakke når ho kommer inn da det er vanskelig å høre kva ho sier. men det er alltid masse ynskyldninger som masse folk, mye som skjer trøtt osv kan heller ikkje vil ho snakke etter ho har lakt seg noe som me vanligs gjør hver dag. dette har eg stilt spørsmåltegn med og da blir ho sur og må plutselig legge på. ho har ein venn[ex] som ho har vert eindel med, men ho har gjenntatte ganger forsikre meg om at dei berre er venner. eg har møtt og snakket med han flere ganger. han bor like i nærheten av foreldrene hennes. han har vert flere ganger på besøk hos ho. dette har ho alltid informert meg .om dei er jo bare venner. da har ho heller ikkje kunne snakke med meg, kun når hun lufter hunden. men den siste tida har det vert fleire helger da ho ikkje har hatt tid til å snakke untatt når hun lufter hunden. eg spør om ho ikkje kan ringe meg når ho kommer inn men da blir ho sur å må legge på. det er heller ikkje unormalt at det går eindel snapper att og fram kver dag. eg har spurt om ho ikkje kan sende meg ein snapp av juletre, hunden osv men det blir ikkje besvart.så ingen bilder på snapp. her for noen dager spurte eg ho direkte om det er ho vennen sin siden ho ikkje kan snakke eller sende snapp. ho blei sur og eg knakk heilt sammen på tlf. eg spurte om ho ikkje hun sende ein snapp eller noe sånn at eg fikk disse tankene ut av hodet for no har eg knekt heilt sammen eg gråt masse men ho måtte plutselig legge på. så i går på nyttårsafta ringte ho meg ca kl 11 som ingenting hadde skjedd, og ville berre sei godt nyttår på forrhond for det kom ho ikke få tid til seinere. hunden begynte så å bjeffe og ho sa til han at det berre er søppelbilen som kommer han skal jo hente besjen din. eg hadde jo knekt heilt sammen igjen gråt masse og sa at no måtte få få vite hvor ho er, for dette klarer eg ikkje meir og at ho må vise meg hvor hun er, send ein snap eller sette seg på snappkartet. eg ba på mine knær at no må ho gi meg noe som kan bevise at ho er hos veninna si. ho blei sint og la på. ho sente meg ei melding om at eg måtte slappe av og at ho ER hos veninna si. samtidig skreiv ho at ho ikkje hadde snapp lenger og kunne derfor ikkje gjøre det eg ba om. ho sente meg jo snapp melding kvelden før. eg kom så på at hunden hadde bjeffet på søppelbilen så eg sjekket kortid søppelet blir hentet både hos vennen og hos veninna. dette står på internett og joda søppelet blei hentet hos vennen i går og dagen før hos veninna. så ergo er ho hos vennen og ikkje hos veninna si. eg skreiv dette til ho og ho blei rasende og sa at eg no hadde ødelakt nyttårs afta hennes. eg har ikkje fått kontakt med ho etter dette. eg har ønskt ho godt nytt år og spurt kordan det går med hunden siden han er livredd fyrverkeri. og at eg ikkje er sint og vil ikkje krangle. så nå spør eg dere der ute om det er eg som er heilt på jorde og tar til digrader feil. eller har eg rett er ho utro? gr kan også sei at eg ikkje er sjalu eller ein kontrollfreak. eg er no redd for å gå ned i ein dyp depresjon med tanke på sjukdommen min. eg har opplevd utroskap og samlivsbrudd før og da var det to år på sofaen før eg kom meg oppigjen. det var forøvrig min nåvæernde kone som fikk meg opp igjens eg kan også sei at eg har ingen andre nære venner. så no er eg fortvilet og redd.
Hun driver nok med noe som ikke tåler dagens lys, og er typen som kommer til å skylde på deg for det. Det kommer ikke til å hjelpe å gråte mer og søke trøst eller oppriktighet hos henne. Jeg tror det beste er å bare anta at det er så ille som det virker og finne ut hvordan du best mulig skal komme en kommende depresjon i forkjøpet.