Gift med utro partner

Hei, flere som har opplevd at partner har vært utro mot dere og dere er gjerne gift og har hus og alt sammen? Vet ikke om eg klarer forholdet lengre etter dette… tilliten er totalt brutt… vi er 2 damer som er gift, og hun var utro med en mann på noe jobbgreier.pluss vært utro på meldinger med flere andre med gjerne både bilder og kinky talk… dette har pågått over lengre tid, altså over ett halvt år før hun fortalte sannheten… det gikk veldig ut over hverdagen dette hun skjulte… ja merket at noe ikke stemte men klarte ikke sette fingeren på det da… sliter veldig nå. Vet ikke hvor eg skal gjøre av meg selv og er redd… livet er totalt snudd på hodet og eg er totalt ødelagt… hun visste godt hva hun gjorde når hun valgte den veien og konsekvensene av handlingene… eg fortalte alltid hva eg syntes om utroskap og hun fortalte at det kom hun aldri til og gjøre mot meg. Hun trengte ikke noe mer enn meg og fortalte at hun hadde det hun trengte med meg… ja lovte og aldri gjøre noe sånnt mot meg, for det hadde hun aldri hatt samvittighet til. Men tenker at når man velger og gjøre noe sånnt mot sin partner, så kan man ikke elske partneren sin så mye som man sier… man velger og være utro, det er ikke en feil, men en bevisst handling. Man vet godt hva man gjør når man er utro. Man vet man kan knuse hjertet til den som sitter hjemme totalt… og man vet man kan miste alt… ja er det virkelig verd det og finne noen og leke med bak ryggen på sin ektefelle? Er Virkelig litt spenning verd mer enn et helt ekteskap? Føler meg totalt sønderknust her… og det gir meg lite livsgnist… ja ingenting gir mening lengre… alt er bare håpløst… kjenner ikke særlig mye glede lengre… føler meg totalt knust… mistet totalt trua på kjærlighet… trudde visst man virkelig elsket noen så gjorde man ikke sånnt… ja trudde eg var den eneste for henne… ja at eg var eneste prioritet… men det stemte visst ikke… eg hadde aldri i mitt liv gjort noe sånnt, og har heller aldri gjort sånnt!!! For eg er lojal mot min partner!!! Eg er trofast alltid!!!

Hei Thea.

Et så stort brudd på tilliten fra ens nærmeste er utrolig tungt og sårt å oppleve.

Jeg er lei meg at det har skjedd deg, og jeg håper du tar gode valg for deg selv i kjølvannet av tillitsbruddet.
Det er så synd at enkelte mennesker ikke kan kommunisere sine behov, eller mangel på dem, før det er for sent i forhold.

Forhold kan være kompliserte, og mennesker likedan. Men jeg er enig med deg i at dersom man virkelig elsker noen, så bryter man ikke tilliten som er der på denne måten.

Jeg håper du kan komme deg videre i livet og med tid finne noen som deler dine verdier når det kommer til det og være trofast og lojal.

Ønsker deg alt det beste, og lykke til!

Hei Thea93.
Utroskap har mange sider, noen ganger på grunn av manglende kjærlighet fra partner. Noen ganger på grunn av for mye kjærlighet, man føler seg kvalt i forholdet. Utroskap er utroskap, kan man ikke se forbi den biten bør man ta et oppgjør med partneren og gå hver sin vei.
Kan man derimot se en grunn til at partneren er utro bør man kjenne på det som betyr noe. Det som man har sammen, er det sterkt nok til at partneren kan fortsette utroskapet har man reddet forholdet. Man gjør alikevel partneren opmerksom på at man vet og at man aksepterer dette så lenge det ikke går på bekostning av det man har sammen.
Det er selvsagt da åpent for deg også til å finne sex utenfor parforholdet. Etter min mening er en slik avtale styrkende for det man har sammen.
Jeg vet, det er mye synsing og det strider mot hva man mener.
For meg selv har tanken vært der i snart 10 år. Hadde tilbudet om sex kommet på bordet fra en annen kvinne vet jeg ikke om jeg hadde styrke til å si nei.
Ikke forde jeg ikke elsker min samboer, men forde hun ikke har vært intetesert i sex og kjærlighet de siste 10 årene. Så troskap kan ha sine begrensninger.
Jeg ville ha mer forståelse og kjærlighet å gi til min samboer dersom jeg hadde sex utenfor vårt forhold. Si at det lader batteriene.
De fleste her inne er trolig uenig med meg. Men da har de ikke dykket dypt nok i eget forhold forde gamle uskrevne regler binder dem til gammeldags tankegang.
Hadde jeg ikke kunne gi min kjære det sex livet hun trengte ville det vært helt greit om hun kunne finne en annen som kunne gi henne den biten.
Man kan selvsagt ikke ta med maten hjem.

Takk for greie svar. Det endte med at vi skal skilles, da følelsene for meg ikke har vært så mye til stede ☺️ mistet uansett selv masse føkelser for henne når eg fikk vite om alt.
Vi skilles som venner, da vi synest det er beste måten ☺️ hun har gått lenge og bært på dette og slitt veldig og ikke klart og si noe til meg. Ble da desverre noen ikke så kjekke avgjørelser tatt fra henne i mellomtiden.
Godt og få klarhet i hvirfor hun gjorde disse handlingene ☺️ da kan eg gå lettere videre med livet mitt

Godt å høre at det ble klarhet i det, og at du føler at du kan gå videre Thea.
Flott og modent av dere å skilles som venner, og jeg er glad dere fikk en god kommunikasjon dere i mellom til slutt rundt omstendighetene.

Lykke til videre :)