Ustabil forelder

Jeg er 100% sikker på at min mor emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Jeg er voksen nå, og det har selvsagt vært mange hendelser opp gjennom årene som gjør at jeg tror dette. Vi er også flere i familien som er enig.
Laaang historie kort, så forsøker vi å få henne til å skaffe seg hjelp. Hun mener hun ikke trenger hjelp og at alle i hele verden er i mot henne.

Noen med erfaringer som ønsker å komme med råd?

Hun er en voksen person som har ansvaret for sitt eget liv. Ønsker hun ikke hjelp, får hun klare seg uten - og møte konsekvensene på egen hånd.

Jeg er ikke uenig i det du skriver. Vi har alltid latt oppførselen hennes skure og gå og sagt at det bare er slik hun er. Det er ikke lenger godt nok, nå må den oppførselen få konsekvenser, det er bare skikkelig vondt å stå i.

Foreslår at du kontakter din mors fastlege med en bekymringsmelding.

Helt sant det du skriver, Frikar-1. Men selv om en er voksen så betyr ikke det at man klarer seg 100% selv hele sitt voksne liv eller deler av det. 😊

Hei, jeg har det på samme måten. Det er utrolig vanskelig å stå i, hvis en forelder nekter å se at det er dem selv som er problemet, at de ikke vil ta imot hjelp, og insisterer på å forsette med oppførselen sin.