Uansett ka eg gjør så blir det ikkje bedre, vet ikkje kor mye lenger eg orka

barnevernet kom inn i bildet ifjor da eg sleit litt. Mista såklart barna, får se di men ingen overnatting og tilsyn både før og etter di har verrt med meg. Det er nedverdigende!
er så mye, men etter så lang tid er det ikkje vits å nevne alt. Di kommer seg unna med det di vil, vrir om på det eg sier og mener eg misforstår mye. Di har alltid vertr 2 stk, etter litt tid forstod eg at eg måtte begynne å ha med meg noen og. Bvt gjør feil og eg må lide. Ho ene av di har et underliggande hat mot meg pga typen hennes sendte noen upassende meldinger til meg i 2014!!! Da skreiv han til meg at han måtte slette meg som venn på face fordi ho hadde lest det han hadde skrivd, det kunne ikkje brydd meg mindre (har ALDRI syns han va noe nice i den forstand så har ikkkje tenktover det siden. helt til nå. Vi bur i ei lita drit bygd så ho har visst kem eg har vert og di gangane eg har treft ho så har ikkkje ho akkurat smilt (noe eg forstår). Men igjen, kan det hatet ligge der enda og ho da nå vil gjør livet mitt surt?? ho ødelgger for ungane mine også! eg har gjort alt eg har fått beskjed om, men det virka ikkje som det e nok. Føler eg må bli så ødelagt mentalt at di kan si: nei du ekje egna til å ta vare på barna dine. Eg har vurdert lenge om å bare si helt fra meg foreldreretten, men eg vil ikkje ungane ska tru eg gir di opp heller. Pr nå ser eg ikkje noe lys i enden av tunnellen, nårr eg endelig trur ting ska lette LITT så neida det vakhje det di sa eller mente eller eg har misforstått osv… Eg har ALDRI utsatt ungane mine for noe farlig, eg va deprimert ei stund og låg mye i seng når far var tilstede. Det e så mye mer detaljer eg skulle fått med her. Men samtlige folk i min omgangskrets, familie, lege og psykokog mener bvt drar den for langt nå og at eg er mer enn skikka til å ha ansvar igjen. Eg føler sjøl eg er skikka og ikkkje minst klar for det og. Men bvt kan tydeligvis gjør som di vil. Eg kommer ingen veg her i livet, eg stå på stand by og detta blir mer og mer belastande for ungane.

-mamma til 3

Hvordan går det? Med deg og barna dine?

Noen har et veldig bra forhold til barnevernet. Jeg vet om en som omtaler saksbehandleren sin som “sin beste venninne”. Noe jeg synes høres skummelt ut. For denne bestevenninnen din kan fort bli byttet ut med en ny. Som har et helt annet syn på saker og ting enn hun/han første saksbehandleren.

Leste en blogg en gang som typisk viser dette.
Bytte av saksbehandler, som fort kan skje, er ikke nødvendigvis et gode.
Du er helt avhengige av hva saksbehandleren din synes om deg i utgangspunktet.
Om de er FOR deg er det meste du gjør bra.

Du har med deg folk i møtet med dem = Mor har et støttende nettverk.
Du går i behandling for noe = Mor ønsker og søker aktivt hjelpe for å bli bedre, osv.

Er de MOT deg derimot kan det at du har med deg folk på møter med dem bli til at du framstår som redd og usikker og ikke takler ting på egenhånd.
Går du i behandling for noe er jo det et klart tegn på at du sliter med noe og da spørs det vel om du bør ha barn.

På en av barneverns gruppene på Facebook, kom jeg over en meget oppegående far som prøver å få barnevernet dømt for sine helt klare feiltrinn. Han pleier å legge ut saksdokumentene sine på Facebook profilen sin og der ser en jo hvordan barnevernet går fram for å få rett. Hvordan de utelater informasjon, skriver om, bruker sine egne folk til å bedømme ting osv slik at ting skal passe inn i deres bilde.

Finnes også endel historier om dette i “Fontene”. Du stoler på dem. Du forteller (fordi de er så hyggelige) og de snur og vender på det meste av det du sier når de skriver det ned. Det bruker ting mot deg.

Og de gir seg jo ofte ikke heller. Du får ikke barna dine tilbake selv om ting absolutt skulle tilsi dette. Tydeligvis kan de kjempe i årevis for at DU iallfall ikke skal vinne.

Jeg vil si; ikke gi opp!
Barna dine vet da at du kjemoer for dem
. Og ikke gir dem opp.

Kan godt skjønne den nedverdigende følelsen du har når du må ha tilsyn også.
Vil tippe du må svelge haugevis av kameler også. Dette virker de også (de retre folka, eller kanskje mer de feile folka. Som jobber inni dette systemet) å være spesielt gode på.

Om hun dame, hvis type sendte deg meldinger, hater deg ennå…
Skal ikke se bort fra det. Og det kan jo være denne dama ble riktig glad da du kom inn i systemet deres. Endelig kunne hun ta hevn! Men dette vites jo ikke sikkert da.